2024-08-15, 16:04
Medlem
halaltarzans avatar
Gör som med prostitutionen fast liksom tvärtom, förbjudet att sälja men tillåtet att röka.
Citera
2024-08-15, 16:06
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Du har helt rätt...men en brukare kan aldrig fatta detta eftersom drogen är det viktigaste för honom..
Drabbar det alla? Själv har jag gått från att ha splittrade tankar (adhd) och ilskeproblem till att kunna tänka klart och vara mycket mer harmonisk.
Rökt varje dag i snart 15 år
Citera
2024-08-15, 16:07
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Canabisbruk ger personlighetsstörningar.
Folk som regelbundet använder cannabis blir tröga i tanken, får märkliga idéer. Dessutom är psykoser inte ovanligt.

Att poliser som Karlsson har önskemål att avkriminalisera cannabis är inte av omtanke för samhället. Det är lättja. Det kan även ligga personliga orsaker bakom. Det går inte att utesluta att Mats Karlsson själv är brukare.
Har du rökt på någon gång?
För väldigt många har gjort det.
De har ofta en skev bild av cannabis. De tror att man är lika "dum" som man blir på den där första jointen/holken som slår.
Dina antaganden om Karlsson är typiska men roliga och skrämmande på samma gång.
Du tramsar?
Citera
2024-08-15, 16:09
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Gör som med prostitutionen fast liksom tvärtom, förbjudet att sälja men tillåtet att röka.
Typ som Holland fast utan shoppar ?
Citera
2024-08-15, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Vi har högst narkotikadödlighet i hela Europa uppenbarligen gör ni goda helyllemänniskor något fel som fortsätter upprätthålla en förkastlig politik stigmatiserar folk som behöver hjälp. Det ska vara vård inte straff för missbrukare med diagnoser och trauman i botten. Det har alla fattat utom det här jävla landet.

Tror du på det själv? Är uppenbart att det snarare är så att Sverige är bättre på att identifiera (obducera) dödsorsaken.
Citera
2024-08-15, 16:12
Medlem
legalisering av gräsrökning för eget bruk kommer även få bukt med polisens maktmissbruk.

idag har polisen fria händer vid minsta misstanke om narkotikabrott. tyvärr missbrukar snuten sin ställning genom att ange narkotikamissbruk som orsak.

så ja, det vore kanon om gräsrökning legaliseras.
Citera
2024-08-15, 16:16
Medlem
Lättare droger ska säljas under kontroll och en del av pengarna ska låsas för att gå till vård och behandling av missbrukare/psyksjuka som har behovet.
Från att lägga enorma pengar på bekämpning till att tjäna pengar samt få mer vård till folket,,WIN WIN
Citera
2024-08-15, 16:18
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Så han anser att Sverige har misslyckats med att få folk att sluta knarka och då föreslår han att istället göra det tillåtet? Smart. Skrämmande att en sån kan bli chef. Han borde låsas in själv för brott mot samhällets medborgares säkerhet.

Ja när det inte finns risk för att bli av med hela livet, och dömd till utanförskap blir det lättare att fråga om hjälp när den behövs. Och när folk frågar om hjälp, och inte försöker sköta sina egna problem i skuggan så mår de bättre och kan komma undan problemen. Men de klart du tycker att det vore bättre med dödsstraff på missbrukare.
Citera
2024-08-15, 16:21
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Typ som Holland fast utan shoppar ?

Har ingen aning om hur det ser ut där men jag är så gammal så när jag växte upp så fick man vara pårökt samt ha för så att säga eget bruk. Visst fanns det folk i min omgivning som gick ner sig tidigt men det hade de gjort i alla fall, för fick de inte tag på röka så krökade eller boffade de istället.
Citera
2024-08-15, 16:22
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaruj
Sverige kommer att vara sista landet i världen som kommer att legalisera cannabis.
Ja, Sverige, Kina och Nordkorea.
Citera
2024-08-15, 16:25
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Har ingen aning om hur det ser ut där men jag är så gammal så när jag växte upp så fick man vara pårökt samt ha för så att säga eget bruk. Visst fanns det folk i min omgivning som gick ner sig tidigt men det hade de gjort i alla fall, för fick de inte tag på röka så krökade eller boffade de istället.
Jo jag är lika gammal. De från vår ålder som dött har gått på tyngre.
Citera
2024-08-15, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag umgås inte med knarkare eller alkoholister. Jag har för mycket självbevarelsedrift för det. Du får gärna tycka att jag är korkad för det, den attityden kommer inte att rädda dig.
Du undviker ju essensen i frågan. Är det medvetet?

Skulle du kalla någon som inte druckit alkohol på 3-4 år men kan tänka sig att dricka alkohol igen för alkis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in