2024-08-15, 15:54
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarazan
Mats Karlsson underrättelsechef i polisregion syd menar att den svenska narkotikapolitiken är misslyckad.

https://www.tv4play.se/klipp/76b217dbe3c2e1e60fcf?first=11989912

Vad säger ni, kommer legaliseringen? Har dem äntligen insett sitt skämmiga misslyckande? Vad händer innebär det för alla som dömts för eget bruk? Diskutera!

Karlsson är lat og ute o cycklar.
Cannabis är ett otyg.
Legalisering att konsumera sänker tröskeln för människor att prova.
O legaliseras användning så måste även försäljning legaliseras o licensieras.
Låt oss vänta några år o utvärdera utvecklingen i USA. Den som inte vill vänta kan åka till karibien o studera effekten på samhället.
Citera
2024-08-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag umgås inte med knarkare eller alkoholister. Jag har för mycket självbevarelsedrift för det. Du får gärna tycka att jag är korkad för det, den attityden kommer inte att rädda dig.

Funderat på att bli präst?
Men du svarade inte på min fråga.
Skulle du säga det du skrev till någon som dricker en öl?
Är en person en alkis om man dricker en öl enligt dig?
Citera
2024-08-15, 15:56
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Hur har polisen tänkt att landet ska fungera när var och varannan är utslagen i cannabis-dimmor? Hur ska barn lära sig något i skolan?
Barn? Jo, givetvis vill polischefen att barn ska få cannabis i skolan
Hur jävla korkad får man bli?
Citera
2024-08-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Ja, och därför bör vi ju ha en narkotikapolitik som minimerar dessa skador så mycket som möjligt eller hur? Istället för som nu, en narkotikapolitik som maximerar skadorna.

Förstår du inte det eller? Det är ju hela poängen med en "skadereducerande" narkotika politik. Harm reduction.

Hörde du talas om narkotika igår först eller?

Jag vet inte hur du lyckades missuppfatta mig men min ståndpunkt är att mer tillgång till knark = mer problem för alla pga knark.
Citera
2024-08-15, 15:57
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Handlar inte om misslyckande.
Eh? Har du sett statistiken på narkotikarelaterade dödsfall i Sverige i förhållande till övriga jämförbara länder?

Misslyckande är bara förnamnet.
Citera
2024-08-15, 15:59
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saarne
Det är inte kul att röka brajj om det är lagligt. Det ska vara stigmatiserat och olagligt. Bäst när en gammel kärring är ute och rastar jycken och man puffar lite rök på dem när de går förbi och så får man onda ögat.

Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Det är väl bra, men egentligen hade jag hellre sett en modell där man legaliserar allt knark utom gräs just för att gräsrökare är jobbiga och det luktar äckligt.

Dessa två kommentarer är skittöntiga
Citera
2024-08-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Funderat på att bli präst?
Men du svarade inte på min fråga.
Är en person en alkis om man dricker en öl enligt dig?

Funderat på att bli knarklangare?
Det är det enda rimliga svaret på din fråga så som du ställer den.
Citera
2024-08-15, 16:00
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Ja, och därför bör vi ju ha en narkotikapolitik som minimerar dessa skador så mycket som möjligt eller hur? Istället för som nu, en narkotikapolitik som maximerar skadorna.

Förstår du inte det eller? Det är ju hela poängen med en "skadereducerande" narkotika politik. Harm reduction.

Hörde du talas om narkotika igår först eller?

Canabisbruk ger personlighetsstörningar.
Folk som regelbundet använder cannabis blir tröga i tanken, får märkliga idéer. Dessutom är psykoser inte ovanligt.

Att poliser som Karlsson har önskemål att avkriminalisera cannabis är inte av omtanke för samhället. Det är lättja. Det kan även ligga personliga orsaker bakom. Det går inte att utesluta att Mats Karlsson själv är brukare.
Citera
2024-08-15, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Funderat på att bli knarklangare?
Det är det enda rimliga svaret på din fråga så som du ställer den.

Om det var lagligt varför inte!
Men du undviker forfarande att svara på frågan.
Vi försöker en TREDJE gång.
Frågan är inte komplicerad och du bekräftar bara det jag skrev först…att du är korkad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Handlar inte om misslyckande.
Snälla någon, det är betydligt viktigare att polisen fokuserar på sprängningar ch skjutningar än att sätta dit någon som röker cannabis. Helt felprioriterat.
Om de nu är så underbemannade, inkompetenta och inte kan fokusera på två saker samtidigt så är allvarligt brott att föredra.

Det är en helt annan fråga.

Polisen ska inte bry sig om de flesta lagarna. Det klarar befolkningen själva. Polisen ska bara syssla med allvarliga brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Canabisbruk ger personlighetsstörningar.
Folk som regelbundet använder cannabis blir tröga i tanken, får märkliga idéer. Dessutom är psykoser inte ovanligt.

Att poliser som Karlsson har önskemål att avkriminalisera cannabis är inte av omtanke för samhället. Det är lättja. Det kan även ligga personliga orsaker bakom. Det går inte att utesluta att Mats Karlsson själv är brukare.
Du har helt rätt...men en brukare kan aldrig fatta detta eftersom drogen är det viktigaste för honom..
Citera
2024-08-15, 16:04
Medlem
Firewaias avatar
Varför diskuterar vi en länk från 2021? Uppenbarligen så ledde hans utspel inte till något.

Seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in