2024-08-15, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det är knarket som gör skada. Det fattar alla förutom pundare. Sluta vare en sån pundare.
Vi har högst narkotikadödlighet i hela Europa uppenbarligen gör ni goda helyllemänniskor något fel som fortsätter upprätthålla en förkastlig politik stigmatiserar folk som behöver hjälp. Det ska vara vård inte straff för missbrukare med diagnoser och trauman i botten. Det har alla fattat utom det här jävla landet.
Citera
2024-08-15, 14:32
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Det finns fler brukare men dom är fattigare medans kolatorskar både har och gör pengar. Det är en innedrog som folk älskar att blanda tillsammans med alkoholen för det ökade självförtroendet och vinnarkänslan dom får. Du måste förstå.
"Du måste förstå"
Det är inte mina siffror..
Citera
2024-08-15, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
"Du måste förstå"
Det är inte mina siffror..
Siffror kan ljuga siffror kan ha en agenda siffror kan vara underdrivna siffror kan vara inkorrekta jag hänvisade till encro-fallet där polisen hade fel 10 gånger så mycket kommer in i landet egentligen visade det sig. Du hänvisar till någon jävla myndighet som om att det vore gud. Speglar inte verkligheten.
Citera
2024-08-15, 14:46
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Du tycker inte att tjackpundare är jobbiga?

Det kanske dom är men de säljer åtminstone baxxad elektronik billigt på marketplace. Vad fan bidrar brajjarna med? Inte ett jävla skit.
Citera
2024-08-15, 14:47
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Siffror kan ljuga siffror kan ha en agenda siffror kan vara underdrivna siffror kan vara inkorrekta jag hänvisade till encro-fallet där polisen hade fel 10 gånger så mycket kommer in i landet egentligen visade det sig. Du hänvisar till någon jävla myndighet som om att det vore gud. Speglar inte verkligheten.
Jag litar inte på någon jävla myndighet. Däremot är det det närmsta vi kan komma verkligheten, såvida du inte har annan statistik att langa fram.
Eller du tycker att vi ska lita på din magkänsla som om det vore fakta?
Sorry. Fuck your feelings.
Citera
2024-08-15, 14:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarazan
M*ts K*rlsson underrättelsechef i polisregion syd menar att den svenska narkotikapolitiken är misslyckad.

https://www.tv4play.se/klipp/76b217dbe3c2e1e60fcf?first=11989912

Vad säger ni, kommer legaliseringen? Har dem äntligen insett sitt skämmiga misslyckande? Vad händer innebär det för alla som dömts för eget bruk? Diskutera!

Kollade länken, polischefen har fel. Självklart så ska man även inrikta sitt arbete på missbrukarna av Cannabis, det är de som sponsrar de kriminella nätverken och fyller de kriminellas fickor.

Kanske behövs det istället skärpta straff för innehav och bruk av Cannabis?

Vi ska komma ihåg att Cannabis är en farlig drog, Cannabis är dessutom en välkänd inkörsport till tyngre droger.

"Det finns vetenskapliga bevis som pekar på att hasch verkligen kan vara en inkörsport till tyngre missbruk. Något som ger stöd till den svenska narkotikapolitiken.

Att heroinister ofta börjat med lättare droger som hasch och marijuana tidigare i livet är väl känt bland sociologer. Det kallas för trappstegsteorin och har i Sverige använts som argument för en nolltoleranspolitik gentemot all form av narkotika"

https://sverigesradio.se/artikel/897240
Citera
2024-08-15, 14:49
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Det kanske dom är men de säljer åtminstone baxxad elektronik billigt på marketplace. Vad fan bidrar brajjarna med? Inte ett jävla skit.

De bidrar väl med lugn och ro i kvarteret, då de sitter hemma och flummar med musik eller framför en film eller mumsar glass, istället för att göra inbrott och kniva varandra?
Citera
2024-08-15, 14:49
Avslutad
Citat:
Jag litar inte på någon jävla myndighet. Däremot är det det närmsta vi kan komma verkligheten, såvida du inte har annan statistik att langa fram.
Eller du tycker att vi ska lita på din magkänsla som om det vore fakta?
Sorry. Fuck your feelings.
Vi ska lita på ögonen och verkligheten inte sitta på forum bara och hänvisa till myndigheter som främsta källa när verkligheten inte speglar.

Du verkar inte förstå dessa saker där du bor och vi kommer inte vidare tror jag.
Citera
2024-08-15, 14:52
Medlem
Citat:
Vi har högst narkotikadödlighet i hela Europa uppenbarligen gör ni goda helyllemänniskor något fel som fortsätter upprätthålla en förkastlig politik stigmatiserar folk som behöver hjälp. Det ska vara vård inte straff för missbrukare med diagnoser och trauman i botten. Det har alla fattat utom det här jävla landet.

Håller absolut med om att vård är bättre än straff för knarkskador. Men det är en helt annan fråga än att släppa knarket fritt. Mer knark = mer knarkskadade människor, är det så svårt att fatta?

Sen har vi en situation idag där landet Sverige har en otroligt ansträngd ekonomi och då anser iallafall jag att det finns bättre saker att lägga skattepengar på än på något som folk valt att göra. Då kanske straff inte är så dumt ändå. Varför ska vi andra betala för någon annans dåliga livsval? Det är dags att vi slutar ser på knarkare som offer.
Citera
2024-08-15, 14:53
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Tycker dom tillför en vibrant part of the city.
Vibrant? Pulserande, livlig, full av energi och dynamisk?
Det engelska ordet dull passar nog bättre om man bortser från engagemanget och kreativiteten för att begå brott för sitt beroende.
Kolla in polisen mugphotos - de är ju mer döda än levande. På kort tid.
De började övervägande med alkohol och cannabis
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgP75B/sa-har-kan-droger-forandra-ditt-ansikte
----------------
man skall inte vara så satans säker på att legalisering av cannabis för eget bruk och innehav inte medför stora risker i samhället bara för att man själv inte vill bli påkommen.
Därför ger en polismans uttalande varken så stor effekt
Citera
2024-08-15, 14:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Enligt CAN står cannabis för 41% medans kokain 17% av omsättningen.
https://www.can.se/app/uploads/2021/05/can-rapport-200-narkotikaprisutvecklingen-i-sverige-1988-2020.pdf

Om Cannabis står för hela 41 % av omsättningen så innebär väl det att Cannabisanvändarnas ansvar för den uppkomna situationen är gigantiskt?

Skärpta straff för innehav och bruk av Cannabis känns som en bättre väg att gå än att ta bort straffen för att röka Cannabis.
Citera
2024-08-15, 14:54
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaruj
Om jag inte misstar mig, så tror jag att cannabis är lagligt i Nordkorea.

Njae, det är industrihampa som röks som tobak. No high.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in