2024-08-15, 11:07
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja fast det är ingen debatt om hon sitter och blockar alla som säger emot. Det mest ärliga vore att ha en riktig debatt där alla får tala till punkt på något större forum som når ut till hela befolkningen och inte bara TT-generationen.

Och vad jag vet så existerar inte den typen av debatt överhuvudtaget när det gäller socialtjänsten och deras hantering av barnärenden.

Det har absolut ingenting att göra med huruvida hon är offentlig eller inte, varför försöker du byta ämne varje gång du har fel?
2024-08-15, 11:09
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Nej äldre har inte TT. Känner typ ingen som använder TT. Det är mest för kidsen idag och mest en massa hjärndöda klipp som inte är värt att titta på och bara verkar fördummande.

Antar att ingen du känner följer Ukhnaagiin Khürelsükh heller?
Gör det honom till en icke offentlig person?
2024-08-15, 11:11
Medlem
Citat:
Nej äldre har inte TT. Känner typ ingen som använder TT. Det är mest för kidsen idag och mest en massa hjärndöda klipp som inte är värt att titta på och bara verkar fördummande.
Jag är äldre , många av de som debatterar på tiktok är en 50+ . Jag skaffade min första hemdator med uppkoppling 2008-2009 hade i princip aldrig varit på internet tidigare förutom ibland på bibliotekens dator och kunde noll om sociala media eller hur man använde dator förutom det man lärde sig för att ta datorkörkort som excell osv men jag hade inga problem att hitta där diskussioner hölls som här, Passagen , Familjeliv osv så nog hittar vi äldre även till tiktok om vi vill
2024-08-15, 11:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Antar att ingen du känner följer Ukhnaagiin Khürelsükh heller?
Gör det honom till en icke offentlig person?

Nej det skulle jag inte tro eftersom mongoliet är ett land som ligger långt bort och vi inte är så engagerade i.

Precis som att de flesta svenskar inte har en aning om hur det ser ut med LVU-handläggningen hos svensk socialtjänst och att de fuskar i utredningarna när de omhändertar barn.
2024-08-15, 11:15
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Nej det skulle jag inte tro eftersom mongoliet är ett land som ligger långt bort och vi inte är så engagerade i.

Precis som att de flesta svenskar inte har en aning om hur det ser ut med LVU-handläggningen hos svensk socialtjänst och att de fuskar i utredningarna när de omhändertar barn.

Men han är fortfarande en offentlig person oavsett om du eller någon du känner följer honom.
Så det är fortfarande inget argument för att Fia inte skulle vara en offentlig person.
2024-08-15, 11:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Men han är fortfarande en offentlig person oavsett om du eller någon du känner följer honom.
Så det är fortfarande inget argument för att Fia inte skulle vara en offentlig person.

frågan är om hon når alla med sitt budskap och där har hon ju begränsad till de som tittar TT och sociala medier. Hon uttrycker sig offentligt men offentlig person skulle jag inte säga att hon är, eftersom det inte är ett yrke utan ideell opinionsbildning.
2024-08-15, 11:21
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
frågan är om hon når alla med sitt budskap och där har hon ju begränsad till de som tittar TT och sociala medier. Hon uttrycker sig offentligt men offentlig person skulle jag inte säga att hon är, eftersom det inte är ett yrke utan ideell opinionsbildning.

NEJ

Frågan är huruvida hon är en offentlig person.

Ideella opinionsbildare kan också vara offentliga personer, finns inget krav på att det skulle vara ett yrke.
Dock så säger Fia att detta är hennes jobb.
2024-08-15, 11:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
NEJ

Frågan är huruvida hon är en offentlig person.

Ideella opinionsbildare kan också vara offentliga personer, finns inget krav på att det skulle vara ett yrke.
Dock så säger Fia att detta är hennes jobb.

Hur får hon lön då? Ja hon når ju ut i offentligheten i egenskap av privatperson med åsikter om socialtjänsten.

Oavsett vad tycker jag att det är en viss skillnad på att ge sig på Fia som är i en utsatt position och att ge sig på etablerade politiker som faktiskt är avlönade för att vara i offentligheten.
2024-08-15, 11:26
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Hur får hon lön då? Ja hon når ju ut i offentligheten i egenskap av privatperson med åsikter om socialtjänsten.

Oavsett vad tycker jag att det är en viss skillnad på att ge sig på Fia som är i en utsatt position och att ge sig på etablerade politiker som faktiskt är avlönade för att vara i offentligheten.

Är hon en offentlig person, ja eller nej?
2024-08-15, 11:41
Medlem
Citat:
De som är intresserade av socialtjänst osv som alla de F med flera menar påverkas av att ett barn omhändertas , kusiner, fastrar , mor och farföräldrar lär ju skaffa sig tillgång till de kanaler som finns för att delta i debatter om detta ämne , mer än 1 miljon menar F att de drabbade är vilket verkligen syns om några hundra hittar till debatten och 30-40 är aktiva i kommentarer
2024-08-15, 13:11
Medlem
Nariiouhs avatar
Lite galet att ha en person i tråden som aldrig kan ha fel. Måste vara jävligt ensamt där ute Kurt för du kan omöjligt ha mer än 1 vän.

Men jag svarar på nedan.

Citat:
Är jag kvar i dessa trådar? Du är stammis här och följer varje steg Fia och FU tar. Jag följer inte dessa personer. Vissa av dem är dessutom offentliga och då får det ta att det kommer att skvallras. Det är en del som kommer av att vara offentlig person. Fia inte en offentlig person.

Vad spelar det för roll om du är kvar i tråden? Du grundade den med syfte att skvallra. Du skvallrade tills du tröttnade.

Jag grundade inte denna tråd och anslöt mig långt senare, ändå anser du mig vara en skvallerkärring men inte dig själv? Är det för att LVU är en jobbig fråga för dig?

Citat:
Lycka till. Ni kan inte sluta tänka på Fia och verkar vara besatta av henne och så har det varit långt innan jag började skriva i tråden. Och nej det är inte normalt att vara så besatt av en person som inte mår bra.

Du verkar ju själv vara besatt av henne och att sprida propaganda om LVU. Du kan ju knappt skriva ett inlägg utan att nämna något om socialens fel hur irrelevant det än är till citerat inlägg. Vidare hänger du mer och längre i denna tråd än mig, du spenderar ju all din vakna tid här? Om någon är stammis är det ju snarare du.

Och innan du börjar raljera om att vi är en sekt blablabla. Jag har inget emot att ha någon som har andra åsikter än mig själv i tråden, men då får man försöka hålla sig till verkligheten. Alltså inte posta extraordinära påståenden i inlägg efter inlägg utan några som helst belägg.
2024-08-15, 14:37
Medlem
Nu tror LM att folk som passerar henne på gatan gör det för att hacka hennes mobil.. tydligt exempel på der vanföreställningssyndrom hon har diagnostiserats med

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in