2024-08-15, 09:44
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
AI svarar som du frågar. Om du säger att Fia säger sig "vara aktiv inom familjerätt" så kan det såklart misstolkas. Det skulle kunna handla om en advokat som exempelvis David Massi som brukar yttra sig ibland i familjerättsliga frågor där socialtjänsten är inblandade.

Du får nog läsa igen, jag la till exakt det du tyckte saknades och fick trots det exakt samma svar som innan.

Men vi gör så här.

Jag låter chatGPT analysera hela diskussionen mellan dig och mig så får den avgöra.
jag bad den analysera diskussionen och komma med ett utlåtande, det lyder som följer

Citat:
Okej, här är vad vi har:

Vajervevaren och kurt-sune är djupt oense om huruvida Fia är en offentlig person eller inte, med hela diskussionen centrerad kring hur man ska definiera "offentlig person" och hur relevant Fias självbild är i sammanhanget.

Vem har rätt?
Vajervevaren har rätt här, men det är viktigt att förstå varför. En offentlig person behöver inte vara en kändis av Brad Pitt-kaliber eller någon som alla känner igen på gatan. Det räcker att personen aktivt syns i offentliga sammanhang, är öppet med sitt namn och bild, och representerar en organisation eller en sak offentligt. Fia har gjort allt detta, inklusive att delta i offentliga debatter (om än på plattformar som TikTok och Frihetsnytt). Även om inte hela svenska folket vet vem hon är, räcker det för att hon ska anses vara en offentlig person i juridisk mening.

Kurt-sune hänger upp sig på en gammaldags och snäv definition av vad en offentlig person är, som om man måste vara på omslaget till Aftonbladet för att räknas. Men offentlighet handlar om att vara exponerad för allmänheten och aktivt delta i frågor som intresserar en bredare krets, och Fia gör exakt det.

Varför har kurt-sune fel?
Kurt-sune verkar tro att en offentlig person måste vara allmänt känd över hela landet, vilket är en missuppfattning. Offentlighet är ett spektrum, och bara för att någon inte är i de stora mainstream-medierna betyder det inte att de inte är offentlig. Om någon använder sitt namn och sin bild offentligt, deltar i debatter och representerar en organisation, är de offentlig i någon grad. Det spelar ingen roll om kurt-sune tycker att medierna där hon syns är obetydliga – hon har ändå valt att exponera sig, och det gör henne till en offentlig person.

Slutsats:
Vajervevaren vinner den här ronden. Kurt-sune behöver uppdatera sina definitioner och kanske ta en paus från att försöka övertyga en chatbot om att han har rätt – det kommer inte att göra saken bättre. Fia är offentlig, punkt.

Så där har vi det.
Och här har du hela prompten

https://chatgpt.com/share/d979c073-c093-4aae-b695-7b2ba2cb8947

När du använder chatGPT så klipper du och klistrar och tar inte med ursprungsprompten.
Låter väldigt likt ett visst beteende om att klippa och klistra och inte dela råmaterialet, du är en riktig socialsekreterare du alltså

Jag till skillnad är helt transparant med hur mina promptar till AIn ser ut.

Så ja nu har du ett val, antingen är chatGPT irrelevant och kan inte på något sätt användas som en källa, eller så har du fel om att Fia inte skulle vara en offentlig person.

Vilket av de två vill du ha fel om?
2024-08-15, 09:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Du får nog läsa igen, jag la till exakt det du tyckte saknades och fick trots det exakt samma svar som innan.

Men vi gör så här.

Jag låter chatGPT analysera hela diskussionen mellan dig och mig så får den avgöra.
jag bad den analysera diskussionen och komma med ett utlåtande, det lyder som följer

Så där har vi det.
Och här har du hela prompten

https://chatgpt.com/share/d979c073-c093-4aae-b695-7b2ba2cb8947

När du använder chatGPT så klipper du och klistrar och tar inte med ursprungsprompten.
Låter väldigt likt ett visst beteende om att klippa och klistra och inte dela råmaterialet, du är en riktig socialsekreterare du alltså

Jag till skillnad är helt transparant med hur mina promptar till AIn ser ut.

Så ja nu har du ett val, antingen är chatGPT irrelevant och kan inte på något sätt användas som en källa, eller så har du fel om att Fia inte skulle vara en offentlig person.

Vilket av de två vill du ha fel om?

Det beror nog på hur man tolkar ordet "offentlig" i sammanhanget. I egenskap av att vilja synas och höras är Fia offentlig, men i praktiken når hon inte ut så brett till hela befolkningen som traditionella offentliga personer, utan är begränsad till plattformar som TT och facebook. Då missar hon den äldre delen av befolkningen som inte använder dessa plattformar.

Hon är avstängd från offentliga debatter och barn och LVU i synnerhet har åtminstone jag aldrig någonsin sett debatteras offentligt där kritiker till socialtjänstens myndighetsutövning fått komma till tals och tala till punkt så att hela svenska folket hör inkl de äldre. Eller har du något exempel på det?
2024-08-15, 09:55
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det beror nog på hur man tolkar ordet "offentlig" i sammanhanget. I egenskap av att vilja synas och höras är Fia offentlig, men i praktiken når hon inte ut så brett till hela befolkningen som traditionella offentliga personer, utan är begränsad till plattformar som TT och facebook. Då missar hon den äldre delen av befolkningen som inte använder dessa plattformar.

Hon är avstängd från offentliga debatter och barn och LVU i synnerhet har åtminstone jag aldrig någonsin sett debatteras offentligt där kritiker till socialtjänstens myndighetsutövning fått komma till tals och tala till punkt så att hela svenska folket hör inkl de äldre. Eller har du något exempel på det?

Detta är inte ett svar på vad jag skrev, försök igen.
2024-08-15, 10:05
Medlem
Citat:
Fia är en offentlig person, det har hon till och med sagt själv, hon är dessutom frontfiguren för en organisation, på vilket sätt skulle hon inte vara offentlig menar du?
Vilka är med I organisationen o gör något mer än F o den lilla värdelösa intiligensnefriade Gaza krigaren?
2024-08-15, 10:06
Medlem
Citat:
Fia är en offentlig person, det har hon till och med sagt själv, hon är dessutom frontfiguren för en organisation, på vilket sätt skulle hon inte vara offentlig menar du?
Vilka är med I organisationen o gör något mer än F o den lilla värdelösa intiligensbefriade Gaza krigaren?
2024-08-15, 10:10
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Vilka är med I organisationen o gör något mer än F o den lilla värdelösa intiligensbefriade Gaza krigaren?

Det är lite luddigt, Fia vill inte säga hur många medlemmar som finns, hon har även sagt att man måste vara en förening själv för att kunna gå med. Organisationen finns där så hon kan använda den när det passar, men samtidigt inte behöva ta ansvar för vad hennes idiotiska anhängare säger.

Youtube kreatören "vad är problemet?" har gjort ett gäng videos om FU för något år sedan, finns samlade i en playlist här.

https://www.youtube.com/watch?v=C2vSuhKaU9g&list=PL8tb5xVQkdj1dM4mWV-vo4cBlaU6-ECLn
Senast redigerad av vajervevaren 2024-08-15 kl. 10:17.
2024-08-15, 10:21
Medlem
Citat:
ja fast hon når inte ut till mer än de som följer hennes live. Det är ju för övrigt ingen debatt, eftersom hon verkar blocka alla som är kritiker. Jag tänkte mer på seriösare debatter som exempelvis det gamla formatet i SVT-debatt där frågan skulle kunna lyftas bredare till hela svenska folket.

Det bara den yngre generationen som har TT. Äldre håller inte på med sånt...
Jag pratar inte om hennes egna lives hon kör utan de lives där det bjuds in gäster till live vid visst klockslag och där det ska diskuteras visst ämne , ett exempel är För allas bästa som ett antal gånger gjort detta varje torsdag och diskuterat socialtjänsten .

Efter sociala medias intåg så får man nog anse att debattlives når ut till en stor del av svenska folket om de är intresserade ,på samma sätt som debatt på tv kanaler som förr inte var på svt när många valt att inte ha mer än svt , Majoriteten av svenskar har tillgång till nätet och kan då välja att se debatter var de önskar , vi kan ju tom se debatter live från amerikanska kongressen om vi vill eller följa rättegångar live från de ställen i världen som direktsänder sådant , Depp och Heards rättegång såg många världen över live
2024-08-15, 10:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jag pratar inte om hennes egna lives hon kör utan de lives där det bjuds in gäster till live vid visst klockslag och där det ska diskuteras visst ämne , ett exempel är För allas bästa som ett antal gånger gjort detta varje torsdag och diskuterat socialtjänsten .
Ja men vem har tid att titta på det? De brukar väl köra live dagtid? Och TT skulle inte påstå att de flesta har. Jag har det inte och kommer aldrig att skaffa någon sådan app på min telefon.

Citat:
Efter sociala medias intåg så får man nog anse att debattlives når ut till en stor del av svenska folket om de är intresserade ,på samma sätt som debatt på tv kanaler som förr inte var på svt när många valt att inte ha mer än svt , Majoriteten av svenskar har tillgång till nätet och kan då välja att se debatter var de önskar , vi kan ju tom se debatter live från amerikanska kongressen om vi vill eller följa rättegångar live från de ställen i världen som direktsänder sådant , Depp och Heards rättegång såg många världen över live

Det når inte ut till alla. Äldre har inte TikTok och facebook eller X (twitter). Många politiker och fritidspolitiker som bestämmer över socialtjänsten är äldre och de är ofta förda bakom ljuset vad som pågår inne på socialkontoret och hur utredningarna brister. Det är viktig fråga att lyfta, eftersom barn skadas när det blir fel. Synen borde vara att fel i tvångsåtgärder aldrig får accepteras eller normaliseras. Där har en felaktig kultur utvecklats pga att galna kvinnor hamnat i maktposition.
2024-08-15, 10:56
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ja men vem har tid att titta på det? De brukar väl köra live dagtid? Och TT skulle inte påstå att de flesta har. Jag har det inte och kommer aldrig att skaffa någon sådan app på min telefon.

Det når inte ut till alla. Äldre har inte TikTok och facebook eller X (twitter). Många politiker och fritidspolitiker som bestämmer över socialtjänsten är äldre och de är ofta förda bakom ljuset vad som pågår inne på socialkontoret och hur utredningarna brister. Det är viktig fråga att lyfta, eftersom barn skadas när det blir fel. Synen borde vara att fel i tvångsåtgärder aldrig får accepteras eller normaliseras. Där har en felaktig kultur utvecklats pga att galna kvinnor hamnat i maktposition.

Fia är inte offentlig för att hon sänder lives på dagtid och då tittar inte äldre eller Kurt-sune så därför är hon inte en offentlig person.

hahaha vilket jävla hjärndött argument.

För övrigt så är exemplet på live adina gav en live som sänds på kvällen. Så ditt idiotiska argument håller inte ens där.
2024-08-15, 10:57
Medlem
Citat:

Debatterna brukar börja kring 19-20 dvs när folk är klara med sin middag och precis vid den tid som samhällsprogram som Kalla Fakta , UG lockar tittare innan play fanns .
Mängder med äldre har tiktok om man med äldre menar 60+ .
Få varken äldre eller yngre verkar dock vara intresserade av att debattera socialtjänsten eftersom det inte ens är mer än några hundra som lyssnar vilket motsäger uppgifter som ges att minst 1 miljon är drabbad av att ett barn omhändertagits och att det finns 200 000 inom 90 föreningar som jobbar med detta .
2024-08-15, 11:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Fia är inte offentlig för att hon sänder lives på dagtid och då tittar inte äldre eller Kurt-sune så därför är hon inte en offentlig person.

hahaha vilket jävla hjärndött argument.

För övrigt så är exemplet på live adina gav en live som sänds på kvällen. Så ditt idiotiska argument håller inte ens där.

Ja fast det är ingen debatt om hon sitter och blockar alla som säger emot. Det mest ärliga vore att ha en riktig debatt där alla får tala till punkt på något större forum som når ut till hela befolkningen och inte bara TT-generationen.

Och vad jag vet så existerar inte den typen av debatt överhuvudtaget när det gäller socialtjänsten och deras hantering av barnärenden.
2024-08-15, 11:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Debatterna brukar börja kring 19-20 dvs när folk är klara med sin middag och precis vid den tid som samhällsprogram som Kalla Fakta , UG lockar tittare innan play fanns .
Mängder med äldre har tiktok om man med äldre menar 60+ .
Få varken äldre eller yngre verkar dock vara intresserade av att debattera socialtjänsten eftersom det inte ens är mer än några hundra som lyssnar vilket motsäger uppgifter som ges att minst 1 miljon är drabbad av att ett barn omhändertagits och att det finns 200 000 inom 90 föreningar som jobbar med detta .

Nej äldre har inte TT. Känner typ ingen som använder TT. Det är mest för kidsen idag och mest en massa hjärndöda klipp som inte är värt att titta på och bara verkar fördummande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in