2024-08-14, 19:03
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det tror jag inte han kanske inte ens är i regionen.
Kallas ju för bunkerdvärgen av en anledning
Citera
2024-08-14, 19:03
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Men begriper du inte att Ukraina befinner sig i krig- det går inte att hålla folkomröstning eller allmänt presidentval då förutsättningarna för sådant saknas. Presidentkansliet och statsledning kan inte utlysa fria demokratiska val så länge delar av nationen är under ockupation. Sluta prata med mig, du vill bara tjafsa i hopp om att få till någon smaskig men helt värdelös och ynklig poäng. Nu har jag ett par gånger på mindre än 20 minuter förklarat varför det inte- för stunden, går att hålla fria val i Ukraina. Det får bli senare, Ukraina med president Zelenski och stab har viktigare saker att sköta just nu.

Japp. Dessutom kan ju inte de Ukrainare som bor i de ockuperade delarna delta i ett val.
Citera
2024-08-14, 19:06
Medlem
Ryska radar har upptäckt polsk stridsflyg som har tränat attackflygning mot Ryssland 6 gånger under dagen...
Verkar kanske som NATO nu ska gå in med i invasionen i mot Ryssland?
Citera
2024-08-14, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja? De kan inte köra ut ryssen ur sitt land idag. Det är ett i princip ett dödläge. Intrånget i Ryssland är ju bl a för att bryta den situationen.

Hur skulle de gå till om jag får fråga? Inte speciellt smart att skylta om intrånget om syftet är att bryta dödläge förövrigt verkar de ju som Ryssland inte bryr sig om området de tagit över eftersom de tydligen hade uselt försvar i området
Citera
2024-08-14, 19:08
Medlem
Var står det?
Citat:
Ryska radar har upptäckt polsk stridsflyg som har tränat attackflygning mot Ryssland 6 gånger under dagen...
Citera
2024-08-14, 19:09
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Träning bara, ungefär som när Ryssland tränade attack med kärnvapen mot Stockholm.
What comes around goes around.
Citera
2024-08-14, 19:10
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Det är ett inte ryskt räd.
Är du lite onykter?

Varför ska man lämna massa värdesaker efter sig? Vilka värdesaker ska man helst lämna kvar till ryssarna?
Pengar, guld, ammunition, skyddsvästar, vapen eller porrtidningar?
Nåt mer ryssarna behöver?
Sprit?
Citera
2024-08-14, 19:10
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Hur skulle de gå till om jag får fråga? Inte speciellt smart att skylta om intrånget om syftet är att bryta dödläge förövrigt verkar de ju som Ryssland inte bryr sig om området de tagit över eftersom de tydligen hade uselt försvar i området

Så att förlora rysk mark är ingen prestigeförlust för Putin?
Citera
2024-08-14, 19:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892

Nej herr General. Det bästa är nog om du undervisar Ukraina i att bedriva krig. Din kompetens verkar vara oerhörd.
Citera
2024-08-14, 19:12
Medlem
Citat:
Nja fast dom har inte använt det.. Ukraina använder just nu Natovapen i invasionen.
En kompis till mig såg F16 utanför Moskva igår.. så det verkar vara full fart nu.

Och?

Ryssland använder vapen från Iran och Nordkorea i invasionen av Ukraina.
Citera
2024-08-14, 19:13
Medlem
Citat:
Det är ju lite konstigt. Har de flugit över Ukrainskt territorium då?
Men det är ju en mycket allvarlig situation. Så kulle Putin använda kärnvapen så har NATO lovat att svara. Så det kommer en stor attack med konventionella vapen från luften.
Citera
2024-08-14, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är ju lite konstigt. Har de flugit över Ukrainskt territorium då?
Men det är ju en mycket allvarlig situation. Så kulle Putin använda kärnvapen så har NATO lovat att svara. Så det kommer en stor attack med konventionella vapen från luften.

Det var war-mapper på youtube som jag läste det som en notis. Men det ska inte ha varit i Ukraina utan mot ryskt territorium eftersom radarn upptäckt träningen. Verkar dom något är på gång ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in