2024-08-19, 12:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
I princip still? Ukraina tar ju lika mycket mark i Ryssland som ryssråttorna presterar på ett år.

Snälla, kom tillbaka till verkligheten, ryssjävel.

Dom gör samma misstag som i Robotyne.. om ett tag har Ryssland tagit Kursk tillbaka.
Citera
2024-08-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ni har rätt i sak båda två. Du har rätt att Ukraina tagit mer mark än ryssen på ett år.

Men på östfronten har Ryssland gått från att avancera i snigelfart till ökad takt att mala ner ukrainska ställningar och situationen är mer oroväckande än tidigare för Ukraina.
Skratt! Vart menar du att uralnegrerna ökat takten?
Citera
2024-08-19, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Snälla kom tillbaka till verkligen... pga detta korkade beslut om kursk kommer Ukraina nu få betala priset.. Det kommer bli ännu mer problem! Ryssarna tuggar i sig i öst och Ukraina står i princip still. Ser knappt några förändringar från Ukrainskt hålla senaste dagarna i kursk heller.. vad gör dom ens? dom smäller lite broar.. det är allt.

Menaa menar att ryssarna nu gör enorma framsteg? Är inte det en spegelvänd typiskt rysk retorik vi ser här?

Ukraina erövrar hundratals kvadratkilometer, det är mycket mer per dag än vad vi sett över en hel sommar för rysslands del.

Jag tycker detta låter mer som en desperat vädja från ryssarna om att folk ska bli rädda för ryssarna igen, snääääääällla pleaseeee
Citera
2024-08-19, 12:04
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Skratt! Vart menar du att uralnegrerna ökat takten?

Det var Pasikivi som utryckte det på tv4 igår.
Citera
2024-08-19, 12:06
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Nej, ryssråttorna mal inte ner Ukraina. Däremot mals ryssar ner vid östfronten i sällan skådad omfattning.

https://www.tv4.se/artikel/3UPgu78YAWnnZ20FirzthL/paasikivi-en-nagel-i-oegat-pa-putin
Citera
2024-08-19, 12:12
Medlem
ForumApaches avatar
Sådär!!!

Ukraina har förstört sista bron över floden Seym och isolerat ca 650 kvadratkilometer. Det betyder att ryzzdjuret inte kan få ut sina trupper annat än vadande över floden. Området kommer att tillfalla Ukraina som en mogen frukt:
https://x.com/ukraine_map/status/1825410902612484413
Citera
2024-08-19, 12:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Menaa menar att ryssarna nu gör enorma framsteg? Är inte det en spegelvänd typiskt rysk retorik vi ser här?

Ukraina erövrar hundratals kvadratkilometer, det är mycket mer per dag än vad vi sett över en hel sommar för rysslands del.

Jag tycker detta låter mer som en desperat vädja från ryssarna om att folk ska bli rädda för ryssarna igen, snääääääällla pleaseeee

Jag pratar om senaste dagarna.. det verkar inte hända mycket i kursk! Nyheterna har ukrainatorka också.
Citera
2024-08-19, 12:15
Medlem
ForumApaches avatar
Får vi se Ukraina öppna en ny front i söder? Ryzzdjurets källor rapporterar om stora Ukrainska truppansamlingar i Zaporizsjia:

https://x.com/WarMonitor3/status/1825468518487236665
Citera
2024-08-19, 12:16
Medlem
Citat:
Vilka mål har Ukraina menar du och hur känner du till motsvarande mål?
Varför har de misslyckats enligt dig?

Dem som citerades, läste du inte citaten?

Att målet var att lätta trycket på Donbass fronten(misslyckats) och få bättre utgångsläge i eventuell förhandling(inget tyder på det).
Citera
2024-08-19, 12:17
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Jag pratar om senaste dagarna.. det verkar inte hända mycket i kursk! Nyheterna har ukrainatorka också.
Desperat? Hahahaha!!!

Ukrainarna håller tyst och nyheter kommer med en fördröjning. Se förresten mitt tidigare inlägg: allt söder om floden Seym är snart Ukrainskt. Det händer mer än vad ni ryzzkuksugare vill.
Senast redigerad av ForumApache 2024-08-19 kl. 12:26.
Citera
2024-08-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Får vi se Ukraina öppna en ny front i söder? Ryzzdjurets källor rapporterar om stora Ukrainska truppansamlingar i Zaporizsjia:

https://x.com/WarMonitor3/status/1825468518487236665

Om Ukraina lyckas bryta igenom där, då splittrar man och skär av stora delar av de ryska trupperna. Så helt naturligt är ryssarna verkligen på sin vakt och har förmodligen sina bästa trupper i det området.

Mycket tveksamt om ryssarna vågar förflytta trupper från Zaporizsjia provinsen till Kursk eller Pokrovske.

Själv hade jag nog gärna använt de nya moderna västvapnen just där de slår hårdast mot den starkaste delen av ryska armén. Som t ex F-16 med kraftfulla glidbomber och långdistansartilleriet.
Citera
2024-08-19, 12:23
Medlem
Citat:

Jag vet inte vad du menar. I mitt perspektiv så har ryssarna tappat möjligheter att retirera bakåt i samlad ordning mot Rylsk, som ju inom en vecka är den stad som förmodligen toppar löpsedlarna tillsammans med många attacker längs med hela E38 vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in