2024-08-14, 18:46
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Så då menar du att de är okej med att han fortfarande sitter kvar på sin position så länge de råder krig och folket ska tiga och inte ha något val
Särskilt vackert är det att det är Zelensky som måste skriva på fredsavtalet men om han inte vill så fortsätter kriget och han kan sitta kvar!

Zelensky vet att han kommer gå till historien som en blandning mellan Bagdad Bob och Ola Ullsten, sveriges svagaste statsminister någonsin, han hade inget och säga till om!
Citera
2024-08-14, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Det är verkligen lätt att känna igen Kremls officiella siffror, de har nämligen hämtat siffrorna från sina egna förluster. De påstår att de skjutit ned 638 flygplan, detta av ett flygvapen bestående av kanske 200 vid krigets början.

Nu är det bara idioter som lägger minsta tillit till dessa siffror så för man fram dem som någon slags sanning så är det ju självmarkerande.

De har även förstört 29000 stridsvagnar och 12500 artilleripjäser, samt 32000 trupptransport fordon och skjutit ner 6000 helikoptrar.
Citera
2024-08-14, 18:49
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Helt uppenbart är det inte så.
Hur är det uppenbart? Att Ryssland ännu inte svarar med hårdare medel betyder inte att risken inte ökat.
Citera
2024-08-14, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Det är verkligen lätt att känna igen Kremls officiella siffror, de har nämligen hämtat siffrorna från sina egna förluster. De påstår att de skjutit ned 638 flygplan, detta av ett flygvapen bestående av kanske 200 vid krigets början.

Nu är det bara idioter som lägger minsta tillit till dessa siffror så för man fram dem som någon slags sanning så är det ju självmarkerande.

Ja, det är komik på högnivå. Man kan ju tro att Ryssland har tagit en detour till Frankrike och förstört hela deras luftvapen.
Citera
2024-08-14, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jamen anmäl då. Sluta tjata

Finns inget att anmäla för min del. Förövrigt misstänker jag att Ukraina har problem att ta över okupperade områdena annars skulle de väl inte vistas i Ryssland. Verkar rätt underligt att de skyltar med de
Citera
2024-08-14, 18:57
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Håller man inte folkomröstning blir sittande president kvar på sin position blir en total omöjlighet att veta vad folket vill utan val
Men begriper du inte att Ukraina befinner sig i krig- det går inte att hålla folkomröstning eller allmänt presidentval då förutsättningarna för sådant saknas. Presidentkansliet och statsledning kan inte utlysa fria demokratiska val så länge delar av nationen är under ockupation. Sluta prata med mig, du vill bara tjafsa i hopp om att få till någon smaskig men helt värdelös och ynklig poäng. Nu har jag ett par gånger på mindre än 20 minuter förklarat varför det inte- för stunden, går att hålla fria val i Ukraina. Det får bli senare, Ukraina med president Zelenski och stab har viktigare saker att sköta just nu.
Citera
2024-08-14, 18:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Finns inget att anmäla för min del. Förövrigt misstänker jag att Ukraina har problem att ta över okupperade områdena annars skulle de väl inte vistas i Ryssland. Verkar rätt underligt att de skyltar med de

Ja? De kan inte köra ut ryssen ur sitt land idag. Det är ett i princip ett dödläge. Intrånget i Ryssland är ju bl a för att bryta den situationen.
Citera
2024-08-14, 18:58
Medlem
Mindbusinesss avatar
SOTA reporters confirm police reinforcement in Moscow, says Dmintrovskoye Highway is partially blocked by KAMAZ trucks, and special forces hiding behind them
https://liveuamap.com/en/2024/13-august-sota-reporters-confirm-police-reinforcement-in#google_vignette
Citera
2024-08-14, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Men begriper du inte att Ukraina befinner sig i krig- det går inte att hålla folkomröstning eller allmänt presidentval då förutsättningarna för sådant saknas. Presidentkansliet och statsledning kan inte utlysa fria demokratiska val så länge delar av nationen är under ockupation. Sluta prata med mig, du vill bara tjafsa i hopp om att få till någon smaskig men helt värdelös och ynklig poäng. Nu har jag ett par gånger på mindre än 20 minuter förklarat varför det inte- för stunden, går att hålla fria val i Ukraina. Det får bli senare, Ukraina med president Zelenski och stab har viktigare saker att sköta just nu.

Då är de i princip en diktatur
Citera
2024-08-14, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Ge bort eller köpa nåt, de är i ryssland.
Annars kan man växla.
Menar du på allvar att man ska lämna pengarna i banken som ägs av oligarker och ryska staten, de man krigar mot?

Så reglerna är att man får spränga en gasledning och skapa naturkatastrof men man får inte råna en bank?
Det är väl självklart att man plundrar när man drar fram på räd, vad är det annars för räd?

Citat:
Det är väl självklart att man plundrar när man drar fram på räd, vad är det annars för räd?[/quote]

Det är ett inte ryskt räd.
Citera
2024-08-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ja det blir det ju i och med att landets existens är hotad. Jag tror att det skulle bli så i de flesta länder som håller på att invaderas. Krigslagar finns i alla länder.
Citera
2024-08-14, 19:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det tror jag inte han kanske inte ens är i regionen.

Citat:

Var på tomten står tomten ?

1ntelligenstest.
Nej.
Ukraina är demokrati
Något som putin avskyr.
Snart befrias ryssarna ur fascistregimen och får känna på västs överlägsna livsstil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in