Citat:
Ursprungligen postat av
8978wxu642
Något geni är han knappast, men antagligen normalbegåvad vilket oftast gör att man får genistatus bland kriminella eftersom dom flesta är riktigt korkade.
Men någon lyckad kriminell karriär vet jag inte om man kan säga att han har haft, möjligtvis om han har någon ADHD som ställer till det för honom som ursäktar.
Du känner inte honom.
Han är en bra bit över normalbegåvad och jag vet att hade han använt sina kunskaper till något bra eller studier så kunde han gått hur långt som helst.
Han är långt från en vanlig kriminell och dessutom var han på den tiden omtyckt för han verkade aldrig spela över eller vara nedvärderande eller bråka med några andra personer. De gånger vi träffades var han alltid väldigt social och trevlig.
De sakerna han gjorde innan han började med narkotikan är saker som man mest ser i filmer så nej han är ingen vanlig idiot eller korkad.
Han har helt klart en diagnos och därför har han aldrig passat in i något Svensson liv. Han hade som sagt alltid planer och idéer som få av oss andra ens hade en tanke på.
Man kan nog säga han får anses som ganska lyckad om man ser till dagens kriminella negrer som skjuter en person pga någon betalt 100 lax.
Han sköt aldrig på någon annan peson heller som dagens negrer gör pga något de inbillat sig.
De inbrott han gjorde var extremt smart utförda och nej de kan ni inte läsa om på wiki.
Det görs filmer och serier om den där Svartenbrandt som i mitt tycke var en idiot utan direkt hjärna. Men i jämförelse så var Oredsson på en helt annan nivå av tänkande och skulle faktiskt vara kul om det gjordes en serie om honom.
Svensk vit man som kan lura farbror blå inte en gång utan många gånger på de mest uträknade sätten. Det gör han får min respekt både på den tiden och idag.