2024-08-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Eller hur? Därför han torskat gång på gång på gång?

Hans wiki: https://sv.wikipedia.org/wiki/Jonas_Oredsson
Tänk dig alla gånger som han inte torskat! Legendariskt
Citera
2024-08-13, 21:55
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenGeneral
Tänk dig alla gånger som han inte torskat! Legendariskt
Jo en del lär det vara men det ser illa ut. Längsta han varit ute i sträck i sitt liv var väl under sex år och då var han i Colombia? En gång torskade han inom 48 timmar eller om det var ännu kortare. Nä en misslyckad bankrånare som blev en medioker knarkhandlare. Knappast värd att se som en ikon eller romantisera.
Citera
2024-08-13, 21:58
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Vad har Jonas Falk för koppling till namnet Oredsson, ha det någonting med Vera att göra?
I någon annan tråd har det ju framkommit olika rön om det, men om hans familj bodde i Sundbyberg på åttiotalet för att sedan flyttade till Skåne, så är det ju inte så långsökt.

Han kommer från Kristianstad och hette Oredsson i efternamn innan han bytte.

Oredan har varit ökänd sedan han var ung och började sin karriär med att råna posten på Söder i ovannämnda stad. Träffat han genom gemensamma bekanta och har alltid varit en trevlig och hygglig kille. Men han har alltid haft någon plan eller något på gång.
Han har gjort ett par ganska så speciella inbrott i en annan stad i Skåne också som var mycket väl utförda.

Otroligt intelligent person för övrigt på den tiden man själv hade lite med honom att göra.
Hela hans familj har för övrigt varit ganska så speciella också samt haft svårt för att hålla sig på den lagliga sidan.
Citera
2024-08-13, 22:00
Citat:
Jo en del lär det vara men det ser illa ut. Längsta han varit ute i sträck i sitt liv var väl under sex år och då var han i Colombia? En gång torskade han inom 48 timmar eller om det var ännu kortare. Nä en misslyckad bankrånare som blev en medioker knarkhandlare. Knappast värd att se som en ikon eller romantisera.

Behöver ju inte romantisera men de grejer han gjorde var ganska så speciella och då inte enbart alla de gånger han rymde utan alla de andra sakerna han också kom undan med.
Faktiskt ganska så brottslingar jag kommer på med ett lika imponerande CV. Till skillnad från alla häftiga neger och araber som inte lyckas med några liknande saker utan skuta ihjäl de flesta i närheten eller deras anhöriga föräldrar.

Oredan var med av gammaldags moral.
Citera
2024-08-13, 22:04
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Behöver ju inte romantisera men de grejer han gjorde var ganska så speciella och då inte enbart alla de gånger han rymde utan alla de andra sakerna han också kom undan med.
Faktiskt ganska så brottslingar jag kommer på med ett lika imponerande CV. Till skillnad från alla häftiga neger och araber som inte lyckas med några liknande saker utan skuta ihjäl de flesta i närheten eller deras anhöriga föräldrar.

Oredan var med av gammaldags moral.
Se där du romantiserar redan med gulliga smeknamn och allt. Jonas hade ingen gammaldags moral, det är skitsnack han har gjort skitiga saker, riktigt skitiga. Men han var i sin tid, då mycket inte spreds. Hans CV misstänker jag att du inte skulle imponeras av om han hade annat ursprung, eller har jag fel?
Citera
2024-08-13, 22:06
Citat:
Se där du romantiserar redan med gulliga smeknamn och allt. Jonas hade ingen gammaldags moral, det är skitsnack han har gjort skitiga saker, riktigt skitiga. Men han var i sin tid, då mycket inte spreds. Hans CV misstänker jag att du inte skulle imponeras av om han hade annat ursprung, eller har jag fel?

Du vet om att han har inte åkt dit för allt han gjort va?
Hade du vetat om lite av de sakerna och på det sättet han gjorde tex inbrotten på så hade nog du också undrat lite hur en person kan komma på just en sådan där enkel grej. Men som är helt genial.

Du däremot låter mer som någon bitter person som mest är sur för du aldrig själv kommit undan med något. Eller kanske du är en sådan där duktig person som i hela ditt liv aldrig gjort någonting? bättre spela häftig på fb då¨?
Citera
2024-08-13, 22:11
Citat:
Eller hur? Därför han torskat gång på gång på gång?

Hans wiki: https://sv.wikipedia.org/wiki/Jonas_Oredsson
Han flyger inte på straff för att kränga kola för att leva lyxliv i södra Spanien bland andra haschbaroner och narcos trots att snuten vet exakt vad han pysslar med.
Citera
2024-08-13, 22:16
Medlem
Citat:
Du läser från wiki, man sitter 2/3 delar och på den tiden var det tom halvtid man satt och kåkarna var rena lekstugan och inte alls som idag. Han är absolut legendarisk för sin tid. Men då var det också otroligt coolt att glida in på Cafe Opera med nåra fräscha brudar och vifta med en fet sedelbunt. Idag är det inte lika coolt längre (bland vanligt folk) och inte lika intressant heller? Förut var alla på krogen, hur skulle man annars få fitta? Idag ere på apparna man raggar.

Tycker Jonas e riktigt cool faktiskt 😎 och det säger jag inte om många, har dock inte träffat honom personligen vad jag minns.
Citera
2024-08-13, 22:19
Medlem
Något geni är han knappast, men antagligen normalbegåvad vilket oftast gör att man får genistatus bland kriminella eftersom dom flesta är riktigt korkade.
Men någon lyckad kriminell karriär vet jag inte om man kan säga att han har haft, möjligtvis om han har någon ADHD som ställer till det för honom som ursäktar.
Citera
2024-08-13, 22:30
Citat:
Ursprungligen postat av GalenGeneral
Du läser från wiki, man sitter 2/3 delar och på den tiden var det tom halvtid man satt och kåkarna var rena lekstugan och inte alls som idag. Han är absolut legendarisk för sin tid. Men då var det också otroligt coolt att glida in på Cafe Opera med nåra fräscha brudar och vifta med en fet sedelbunt. Idag är det inte lika coolt längre (bland vanligt folk) och inte lika intressant heller? Förut var alla på krogen, hur skulle man annars få fitta? Idag ere på apparna man raggar.

Tycker Jonas e riktigt cool faktiskt 😎 och det säger jag inte om många, har dock inte träffat honom personligen vad jag minns.
Det är skitsnack att det är tufft idag på kåken. Folk klagar på att marabou kostar för mycket och kommer tillbaka efter en våldta på cirka ett år 20 kg tyngre av den goda maten och har spelat massa PS2.
Citera
2024-08-13, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Det är skitsnack att det är tufft idag på kåken. Folk klagar på att marabou kostar för mycket och kommer tillbaka efter en våldta på cirka ett år 20 kg tyngre av den goda maten och har spelat massa PS2.

Det kan vara kul att spela tv spel om man är i din ålder. Men i vuxen ålder är det en helt annan femma. Du vet såklart inte vad du svamlar om bara för att du har läst "saft och bulle" på flashback, samt tror att i resten av världen så våldtas alla fångar systematiskt. Tänker inte redogöra för dig hur saken ligger till utan det får räcka så.
Citera
2024-08-13, 22:37
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Något geni är han knappast, men antagligen normalbegåvad vilket oftast gör att man får genistatus bland kriminella eftersom dom flesta är riktigt korkade.
Men någon lyckad kriminell karriär vet jag inte om man kan säga att han har haft, möjligtvis om han har någon ADHD som ställer till det för honom som ursäktar.
Hur han lyckas vara narco i Spanien och hävda sig mot alla konkurrerande aktörer som bara slaktas av inhyrda marockaner är imponerande likaså hur han fintar sig ur kokainmål fullständigt och får skadestånd istället på 1.5 miljoner.

Krävs hjärna och bollar han har levt som en varg där borta länge. Dom skojar inte i Spanien polisen osv Guardia Civil inte Europol heller. Man måste vara modig och taktisk för att ducka alla fällor samt vara beredd att släcka folk för att inte släckas själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in