Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Är det 100% fastslaget?
Var har du den informationen från?
Jag ruttnar lite emellanåt på att lägga energi på sådant här men okey. Att GuDa var brovittnet var fel, alltså ett rykte som hade gått och visade sig vara helt uppåt väggarna fel, ok ?
Detta är också ett rykte eller bara en sorts vad jag tror
illasinnat rykte med uppgift att sätta fokus på BW att hans mor i någon sinnesssjuk manöver har ringt in ett tips för att "rädda" BW??? Samt blivit förhörd om detta av Polisen,
det är också vänner med till henne som skall ställa upp som även skall ha gått med detta brovittne. Där stupar det DIREKT kan jag säga.
Du är med va ?
För tänk på detta också: Om det var BWs mor som gick i sällskap och såg en kvinna vars byxor hon kunde beskriva i detalj och som stämde
mycket väl in på de byxor Helena hade och detta vid en tidpunkt då det endast var känt genom media att Helenas byxor var "ljusa, glatt färgade byxor". Hon pekar även ut den pilotman bredvid som stämmer in
mycket väl med KMs utseende. Då
är det Helena och KM hon sett. Okey ?
Innan denna händelse har hennes son BW stått och pratat med Helena efter stängning utanför Stadt som han hävdade ,till TSL och hon säger till han att hon vill ha frisk luft och
skall gå hem. Då ljuger han ej om detta han säger till tidningen. Då innebär detta att sonen BW och lite senare hans mor som bodde i Örebro, av en händelse är på besök i Mariestad
just denna natt och att de två blir de sista personer som ser/pratar resp. ser Helena
av en slump... Vilket sammanträffande va..BWs mor var
ej på bron.
När jag pratade med PW så nämnde jag för henne att BW pratat med Helena enligt TSL och detta visste hon ju mycket väl självklart och sedan sade hon senare utan att jag frågade om det att i och med att BW var den sista personen som pratat med Helena innan hon gick så har polisen kollat honom. Och i det så ingår ju att fråga vad han gjorde
efter att han pratade med henne. Annars är det ju ingen
koll.
BW startar sök med vännen HeJu och uttalar sig i tidningen om att polisen inte gör tillräckligt bl a samt startar insamlingsfond som även inkluderar Helenas far Arne. Sånt här gör ju en god vän. Under den första häktningsförhandlingen av dansken ErAn så kommer han med hotelser mot ErAn med "visa vem det är!" och "jag skall döda/mörda dig din jävel!" och som fortsätter in i rättssalen. De får mota bort honom och han hinner undan på cykel innan polisen hinner gripa honom. Även sånt här
kan också en mycket god vän göra. Det är så.
Skall vi då inte tro honom alls och säga att han är en sorts Mats Alm som bluffar och fejkar i sitt engagemang som en sorts skådespel för galleriet ?
Nej, det tror jag definitivt inte att han gjorde för dels är detta ett mycket riskabelt företag som är upplagt för misstag och att folk kommer att märka detta. Ett sånt här ljugande är livslångt i så fall som inte tål misstag och det gäller att räkna ut i förväg alla möjliga fallgropar samt hålla reda på allt man sagt och gjort och detta över tid...Detta också som vän än idag till Ulrika...mycket knepigt. Nej.