2024-08-11, 19:54
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Blev det inte lite fel där?

Ja, det var inte BWs mor som gick där på bron mitt i natten med vänner, skall det vara.
Citera
2024-08-11, 21:29
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Ja, det var inte BWs mor som gick där på bron mitt i natten med vänner, skall det vara.

Är det 100% fastslaget?
Var har du den informationen från?
Citera
2024-08-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Märkligt utformat inlägg av dej IB, varför kalla skribenten "Pucko"?
Är BWs vara eller icke vara som ev misstänkt så känsligt för dej att fattning tappas?

Det verkar vara någon sorts reflex hos vederbörande, att så snart någon har en invändning kastar man tillbaka ett invektiv och bemöter något vid sidan av huvudfrågan först. Och så blir det fel i den enda mening som var viktig, eftersom vederbörande inte orkar eller kan formulera sig ordentligt. Men det börjar vi ju vänja oss vid nu.
Citera
2024-08-11, 21:35
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Är det 100% fastslaget?

Du skrev två negationer i samma mening. Då sammanföll inte innehållet i det du skrev med det som du menade (antar jag).
Citera
2024-08-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Punkterna utgör en stark kedja som duger utmärkt i den här tråden. Och är det inte fantastiskt att KM har sagt att han "minns att han inte var på bron", men att han inte minns var han var i stället. Det luktar misstänkt så in i Norden. Det uttalandet borde läggas till som punkt 10.

Var kan man läsa/höra detta uttalande?
Citera
2024-08-11, 22:33
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Är det 100% fastslaget?

Jag ruttnar lite emellanåt på att lägga energi på sådant här men okey. Att GuDa var brovittnet var fel, alltså ett rykte som hade gått och visade sig vara helt uppåt väggarna fel, ok ?

Detta är också ett rykte eller bara en sorts vad jag tror illasinnat rykte med uppgift att sätta fokus på BW att hans mor i någon sinnesssjuk manöver har ringt in ett tips för att "rädda" BW??? Samt blivit förhörd om detta av Polisen, det är också vänner med till henne som skall ställa upp som även skall ha gått med detta brovittne. Där stupar det DIREKT kan jag säga. Du är med va ?

För tänk på detta också: Om det var BWs mor som gick i sällskap och såg en kvinna vars byxor hon kunde beskriva i detalj och som stämde mycket väl in på de byxor Helena hade och detta vid en tidpunkt då det endast var känt genom media att Helenas byxor var "ljusa, glatt färgade byxor". Hon pekar även ut den pilotman bredvid som stämmer in mycket väl med KMs utseende. Då är det Helena och KM hon sett. Okey ?

Innan denna händelse har hennes son BW stått och pratat med Helena efter stängning utanför Stadt som han hävdade ,till TSL och hon säger till han att hon vill ha frisk luft och skall gå hem. Då ljuger han ej om detta han säger till tidningen. Då innebär detta att sonen BW och lite senare hans mor som bodde i Örebro, av en händelse är på besök i Mariestad just denna natt och att de två blir de sista personer som ser/pratar resp. ser Helena av en slump... Vilket sammanträffande va..BWs mor var ej på bron.

När jag pratade med PW så nämnde jag för henne att BW pratat med Helena enligt TSL och detta visste hon ju mycket väl självklart och sedan sade hon senare utan att jag frågade om det att i och med att BW var den sista personen som pratat med Helena innan hon gick så har polisen kollat honom. Och i det så ingår ju att fråga vad han gjorde efter att han pratade med henne. Annars är det ju ingen koll.

BW startar sök med vännen HeJu och uttalar sig i tidningen om att polisen inte gör tillräckligt bl a samt startar insamlingsfond som även inkluderar Helenas far Arne. Sånt här gör ju en god vän. Under den första häktningsförhandlingen av dansken ErAn så kommer han med hotelser mot ErAn med "visa vem det är!" och "jag skall döda/mörda dig din jävel!" och som fortsätter in i rättssalen. De får mota bort honom och han hinner undan på cykel innan polisen hinner gripa honom. Även sånt här kan också en mycket god vän göra. Det är så.

Skall vi då inte tro honom alls och säga att han är en sorts Mats Alm som bluffar och fejkar i sitt engagemang som en sorts skådespel för galleriet ? Nej, det tror jag definitivt inte att han gjorde för dels är detta ett mycket riskabelt företag som är upplagt för misstag och att folk kommer att märka detta. Ett sånt här ljugande är livslångt i så fall som inte tål misstag och det gäller att räkna ut i förväg alla möjliga fallgropar samt hålla reda på allt man sagt och gjort och detta över tid...Detta också som vän än idag till Ulrika...mycket knepigt. Nej.
Citera
2024-08-12, 06:14
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Detta är också ett rykte eller bara en sorts vad jag tror illasinnat rykte med uppgift att sätta fokus på BW att hans mor i någon sinnesssjuk manöver har ringt in ett tips för att "rädda" BW??? Samt blivit förhörd om detta av Polisen, det är också vänner med till henne som skall ställa upp som även skall ha gått med detta brovittne. Där stupar det DIREKT kan jag säga. Du är med va ?

Tack för svar.
Citera
2024-08-12, 06:43
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag ruttnar lite emellanåt på att lägga energi på sådant här men okey. Att GuDa var brovittnet var fel, alltså ett rykte som hade gått och visade sig vara helt uppåt väggarna fel, ok ?

För tänk på detta också: Om det var BWs mor som gick i sällskap och såg en kvinna vars byxor hon kunde beskriva i detalj och som stämde mycket väl in på de byxor Helena hade och detta vid en tidpunkt då det endast var känt genom media att Helenas byxor var "ljusa, glatt färgade byxor". Hon pekar även ut den pilotman bredvid som stämmer in mycket väl med KMs utseende. Då är det Helena och KM hon sett. Okey ?

Innan denna händelse har hennes son BW stått och pratat med Helena efter stängning utanför Stadt som han hävdade ,till TSL och hon säger till han att hon vill ha frisk luft och skall gå hem. Då ljuger han ej om detta han säger till tidningen. Då innebär detta att sonen BW och lite senare hans mor som bodde i Örebro, av en händelse är på besök i Mariestad just denna natt och att de två blir de sista personer som ser/pratar resp. ser Helena av en slump... Vilket sammanträffande va..BWs mor var ej på bron.

När jag pratade med PW så nämnde jag för henne att BW pratat med Helena enligt TSL och detta visste hon ju mycket väl självklart och sedan sade hon senare utan att jag frågade om det att i och med att BW var den sista personen som pratat med Helena innan hon gick så har polisen kollat honom. Och i det så ingår ju att fråga vad han gjorde efter att han pratade med henne. Annars är det ju ingen koll.

BW startar sök med vännen HeJu och uttalar sig i tidningen om att polisen inte gör tillräckligt bl a samt startar insamlingsfond som även inkluderar Helenas far Arne. Sånt här gör ju en god vän. Under den första häktningsförhandlingen av dansken ErAn så kommer han med hotelser mot ErAn med "visa vem det är!" och "jag skall döda/mörda dig din jävel!" och som fortsätter in i rättssalen. De får mota bort honom och han hinner undan på cykel innan polisen hinner gripa honom. Även sånt här kan också en mycket god vän göra. Det är så.

Skall vi då inte tro honom alls och säga att han är en sorts Mats Alm som bluffar och fejkar i sitt engagemang som en sorts skådespel för galleriet ? Nej, det tror jag definitivt inte att han gjorde för dels är detta ett mycket riskabelt företag som är upplagt för misstag och att folk kommer att märka detta. Ett sånt här ljugande är livslångt i så fall som inte tål misstag och det gäller att räkna ut i förväg alla möjliga fallgropar samt hålla reda på allt man sagt och gjort och detta över tid...Detta också som vän än idag till Ulrika...mycket knepigt. Nej.
Som sagt det är inte första gången som en G.M lägger ut ledtrådar/villospår!
Såklart är knappast B.W mor brovittnet. Men självklart kan G.M själv tipsat om pilot och Helena gåendes över bron, det är väl ett otroligt smart drag om man vill få det till att H.A gick hem och i hennes hasor en tydligt trånande kavaljer vid sin sida, finns knappast bättre syndabock, eller hur?
Citera
2024-08-12, 06:54
Medlem
rubin22s avatar
Alla vägar leder till Bjö××,
P..U och ev en chaufför, Shane?
Alla dessa herrar var vid Stadt, då Stadt stängde och Helena kom ut därifrån
De hade bil och åtminstone P.U skulle åt H.A håll.
Även festen i Radbyn låg väl åt H.A håll?
Kanske skulle B.W eller Shane skjutsa hem P.U och H.A åkte med detta sällskap då de skulle
åt hennes håll och hon måste väl åtminstone litat på B.W.
Senast redigerad av rubin22 2024-08-12 kl. 07:08.
Citera
2024-08-12, 14:07
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Om det var BWs mor som gick i sällskap och såg en kvinna vars byxor hon kunde beskriva i detalj och som stämde mycket väl in på de byxor Helena hade och detta vid en tidpunkt då det endast var känt genom media att Helenas byxor var "ljusa, glatt färgade byxor". Hon pekar även ut den pilotman bredvid som stämmer in mycket väl med KMs utseende. Då är det Helena och KM hon sett. Okey ?

Du tänker som ett lite barn, OM nu BW har med Helenas försvinnande att göra och mamman går in och hjälper BW så är det väl INTE konstigt om hon vet vilka byxor Helena hade på sej, BW har ju isf berätta om dessa, allt för att få det så trovärdigt som möjligt.
Sedan att BW tydligen är den sista som pratat med Helena (vad vi vet ivf) är en mkt stark orsak till att belysa honom från alla håll.
Att du dessutom är fullständigt allergisk mot att BW tas upp gör det inte mindre intressant, varför du är det kan man ju undra.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-08-12 kl. 14:11.
Citera
2024-08-12, 16:17
Medlem
För mig blir det fyra stycken som jag tycker är mer misstänkta än alla de andra de var nog de sista HA såg
Citera
2024-08-12, 16:42
Medlem
RFTs avatar
Nu har jag löst fallet, helt själv.
För att inte hänga ut någon använder jag mig av ”anonyma” signaturer.

AA har länge varit kåt på Helena i smyg. När han hör henne fråga om det är någon som ska åt hennes håll, ser han sin chans. Men han måste vara listig.

Han går fram till den lindrigt nyktre CC. Han vet att CC är upp över öronen förtjust i Helena, och han säger till CC: ”Helena berättade för mig att hon är himla tänd på dig; nu har du din chans; följ med henne nu när hon går hem”. CC behöver inte fundera länge; han har visserligen sin flickvän väntandes där hemma, men Helena är en tiopoängare som han bara inte får missa. Han springer ifatt henne. Eftersom hon är lite ängslig för att gå själv, och hon känner CC, blir hon faktiskt nöjd med hans erbjudande.

AA smider nu snabbt en djävulsk plan. Han vet att hans mamma är i stan just denna kväll på ett re-union-party med några gamla jobbarkompisar.
Han ringer henne. ”Du måste hjälpa mig morsan. En tjej som jag är intresserad av kommer att gå över Marieholmsbron tillsammans med en kille som har pilotglasögon. Tjejen har på sig färgglada randiga byxor i alla möjliga färger. Kan du gå dit och hålla koll på vilken väg de tar efter bron”.

Eftersom AA har druckit lite under kvällen, ber han sin kompis BB, som är från Tyskland, att köra hans bil. Nu ska Helena genskjutas och han ska få henne på fall och om inte det går, så ska han minsann se till att ingen annan kan få henne heller.

De kommer fram bara några minuter innan Helena och CC blir synliga. AA och BB hoppar ur bilen, CC får direkt en rak höger av AA, så han faller omkull och tappar medvetandet . Helena blir förskräckt och skriker ”Så får ni inte göra”. Hon börjar springa hemåt, men AA är snabbt ifatt henne och drar ner henne bakom några buskar. Skorna åker all världens väg, men när han försöker dra av henne byxorna blir det stopp. Hon gör mer motstånd än han väntat sig, mycket mer. I tumultet vet han knappt vad han gör och helt plötsligt ligger Helena alldeles stilla. Hon fick vad hon förtjänade, tänker AA. Hon var min men det fattade hon inte. AA ropar på BB.

CC som under tiden hämtat sig från slaget hör att AA och BB, nu pratar högt till varandra i panik om vad de ska göra. BB kommer att tänka på att han ska åka till Tyskland och hjälpa en kompis att flytta. ”Jag tar med kroppen och gömmer den där, men hur ska vi göra med CC?, han har ju se sett allt”.

”Det är lugnt, säger AA, honom har vi en hållhake på. Min mamma kan vittna om att hon såg honom och Helena på bron. Och jag hade förut berättat för henne hur Helena var klädd och att han hade pilotglasögon. Han kommer att åka dit på det här. Nu går vi och skrämmer upp honom med lite mer stryk också, så kommer han att hålla tyst för all framtid”.

Så där ja, så enkelt var det att lösa fallet;
nu kan vi stänga tråden. Det måste helt enkelt ha gått till så här. När man tänker logiskt så finns det ingen annan lösning, allt annat blir fel och osannolikt.

Och du IB och du Ugglan, ni kan gärna få ta med er min lösning och gå till polisen och tala om att ni löst mordet på Helena. Jag är inte så kåt på uppmärksamhet.
Ni blir stadens hjältar! Det bjuder jag på!
Senast redigerad av RFT 2024-08-12 kl. 17:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in