2024-08-12, 13:00
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasami
En hund som är rädd eller försvarar sig är inte busig. Sen är väl hela poängen med den här historien att folk faktiskt inte vet någonting utan lyssnar enbart på några stycken som pumpar ut skitsnack om familjen, vissa av dom bor inte ens i närheten så dom kan omöjligt veta det dom sprider.

nej, poängen är att du helt klart bara lyssnar på PÖ som bevisligen är en mytoman och jag ser inte på en hund som kommer för nära benen på en vuxen som gungar som en lekfull och glad hund utan att det är uppenbarligen inte skött om hunden ordentligt...
Tror du att det jag skriver hade varit bättre om jag bodde i närheten?
Citera
2024-08-12, 13:03
Medlem
Citat:
En hund som är rädd eller försvarar sig är inte busig. Sen är väl hela poängen med den här historien att folk faktiskt inte vet någonting utan lyssnar enbart på några stycken som pumpar ut skitsnack om familjen, vissa av dom bor inte ens i närheten så dom kan omöjligt veta det dom sprider.

Då har du nog missat all dokumentation om familjen om du anser att det bara är skitsnack om familjen, ingen här vill hata någon det handlar om en försvarslös hund som försvunnit, och av alla fakta som kommer fram även mycket oroväckande information om inte bara essie utan för katten, för dottern, om arbetsmiljö som varit m.m
Citera
2024-08-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
nej, poängen är att du helt klart bara lyssnar på PÖ som bevisligen är en mytoman och jag ser inte på en hund som kommer för nära benen på en vuxen som gungar som en lekfull och glad hund utan att det är uppenbarligen inte skött om hunden ordentligt...
Tror du att det jag skriver hade varit bättre om jag bodde i närheten?
Poängen är väl att man faktiskt inte VET saker utan att ha sett det själv? Sen att man råkar ge en hund en spark ifrån gungan är inte misshandel utan det blir ju en olyckshändelse. Jag har råkat sätta mig på min hund när den fick ett busanfall och sprang in i mig, ska jag åka dit för misshandel då?
Citera
2024-08-12, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Efter att ha gjort en kontroll hos Ls igen så finns det nya handlingar hos de som är ett öppet ärende omfattad av viss sekretess men har begärt ut de nya handlingarna för att se vad det handlar om.

Snyggt!! Inväntar med spänning. Tack för allt du gör!!
Citera
2024-08-12, 13:08
Medlem
Citat:
Då har du nog missat all dokumentation om familjen om du anser att det bara är skitsnack om familjen, ingen här vill hata någon det handlar om en försvarslös hund som försvunnit, och av alla fakta som kommer fram även mycket oroväckande information om inte bara essie utan för katten, för dottern, om arbetsmiljö som varit m.m
Det mesta har ju datum efter att hunden försvann och på vissa dokument står det ju inte ens vilken brukare det gäller så kan ju vara vem som helst.
Citera
2024-08-12, 13:09
Medlem
Citat:
Jag har jobbat inom LSS och har en syster som går under LSS så vet mycket väl hur det går till. Håller dock med om att diskutionen är skitlöjlig då folk borde tänka på hur den stackars hunden har det hos sin psyksjuke kidnappare.

Vad har du för info om att det är en "psyksjuke kidnappare" som den stackars hunden är hos?

Att hunden alls är kidnappad?
Citera
2024-08-12, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Snyggt!! Inväntar med spänning. Tack för allt du gör!!

Denna gång var det svårare, men lyckas få ut vissa delar då de har lagt mer sekretess och maskat mer uppgifter så de är ett pågående aktivt ärende.
Citera
2024-08-12, 13:13
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Låter rimligt att båda har ansvar om hunden skapar oegentligheter eller skada.

Frågan är hur är det i djurskyddslagens ansvar gällande hunden inte får sina behov tillgodosedda och far illa?

För frågar man Länsstyrelsen är det hundägaren som har det ansvaret, jag tänker de är ju två skilda händelser och två skilda lagar? Det är om inte annat intressant hur olika händelser bedömma.
Ja det är skilda lagar.
Det finns djurägare som åkt dit när de vänt sig till alternativbehandlare som skadat djuret.
Ägaren har alltid ansvaret att skydda djuret mot onödigt lidande
Citera
2024-08-12, 13:18
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Poängen är väl att man faktiskt inte VET saker utan att ha sett det själv? Sen att man råkar ge en hund en spark ifrån gungan är inte misshandel utan det blir ju en olyckshändelse. Jag har råkat sätta mig på min hund när den fick ett busanfall och sprang in i mig, ska jag åka dit för misshandel då?

om du hade läst upp hade du inte skrivit det svaret där,
nu har till och med mytomanen PÖ skrivit att det inte bara är ett fall och helt klart skriver han inte numret när han ska bortförklara våldet som Essie utsätts för, sparka från A, sparka från A när hon gungar och får en fotboll bollen sparkade på henne, men det har också framkommit att A skrek i hennes öron och mycket mer och du som tror att allt bara är en olycka kan säkert förklara vad den här vuxna kvinnan som mentalt är i nivå med en fyraåring gör i badrummet med stängd dörr ensam med Essie? är det när hon mot Essies vilja spolar henne med vatten eller händer det vid andra tillfällen?
Citera
2024-08-12, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ja det är skilda lagar.
Det finns djurägare som åkt dit när de vänt sig till alternativbehandlare som skadat djuret.
Ägaren har alltid ansvaret att skydda djuret mot onödigt lidande

Det jag menar verkligen är det så
Citera
2024-08-12, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
om du hade läst upp hade du inte skrivit det svaret där,
nu har till och med mytomanen PÖ skrivit att det inte bara är ett fall och helt klart skriver han inte numret när han ska bortförklara våldet som Essie utsätts för, sparka från A, sparka från A när hon gungar och får en fotboll bollen sparkade på henne, men det har också framkommit att A skrek i hennes öron och mycket mer och du som tror att allt bara är en olycka kan säkert förklara vad den här vuxna kvinnan som mentalt är i nivå med en fyraåring gör i badrummet med stängd dörr ensam med Essie? är det när hon mot Essies vilja spolar henne med vatten eller händer det vid andra tillfällen?
Vilket svammel förstod inte mycket av den där texten. Men nej jag var inte där så jag kan inte uttala mig om det, var du där eller så du kan ha en egen åsikt?
Citera
2024-08-12, 13:25
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Vilket svammel förstod inte mycket av den där texten. Men nej jag var inte där så jag kan inte uttala mig om det, var du där eller så du kan ha en egen åsikt?

så du förstår inte att en olycka också kan vara djurplågeri? Är det kort nog för att du ska förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in