2024-08-11, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetteBoop
Innan ombud tycks tydligt föras på tal. När det omnämns från F får hon detta svar:

Mailen har hon ju lagt upp själv. Skriver själv bla att hon kommer ha med sitt juridiska ombud.

Från svaret från myndigheten
/…”om du går med på att inte spela in samtalet är du välkommen att ta med dig ett ombud som kan _hjälpa dig_ föra anteckningar om vad som sägs.”…/

Korre: hjälpa till ska det vara men det visar ändå att ditt förnekande inte är korrekt.
2024-08-11, 13:42
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Kanske stammoder till Child13s släkt.

Ja, Palm har samma tillvägagångssätt som tanten som tidigare for runt och skrek mot folk.
2024-08-11, 13:44
Avstängd
Tanachs avatar
Undrar vad Sulaiman Abualfitta ser hos Palm..
2024-08-11, 13:51
Avstängd
Tanachs avatar
Såg en fräckis där Sulaiman Abualfitta hade nässlat sig in på slottsgården och skriker plötsligt när kungen visar upp sig på balkongen mot slottsgården, -Var som är mina barn!?
2024-08-11, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Såg en fräckis där Sulaiman Abualfitta hade nässlat sig in på slottsgården och skriker plötsligt när kungen visar upp sig på balkongen mot slottsgården, -Var som är mina barn!?
Och var oförstående till att han blev bortförd av polisen , precis som folk som var där för att hylla kungen ville höra S skrika om sina bortförda barn , barn som bor med mamman
2024-08-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Alltså om du vill delta i en diskussion som två andra människor har, så är väl det minsta du kan göra att läsa vad det handlar om. Kort och gott Fia beter sig inte friskt, Jag och Kurt-Sune anser båda att hon behöver vård på grund av att hon är ur balans mentalt, sen har vi lite olika åsikter kring det.

Allt detta framgår om du läser själv.

Jag läser vad ni skriver och håller inte med. Är det någon som träffat henne privat? Att utgå från om en person är i behov av vård måste man först svara på följande frågor.

Varför skulle hon vara i behov av vård?
Vad är det som får henne att må dåligt?
Vad kan vården göra?

Eftersom Fia själv säger att hon mår dåligt av den psykiska misshandel socialtjänsten utsätter henne för behöver hon hjälp att denna misshandeln först och främst upphör.

Vad ska vården göra?
Ska vården kräva av socialtjänsten att sluta psykiskt misshandla Fia?
Hon har ansökt om hjälp mot denna psykiska misshandel av våldsamheten men blivit nekad denna hjälp. Vem ska hjälpa och skydda henne från denna psykiska misshandel?
2024-08-11, 14:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Tycker du papegoja-retoriken fungerar bra?

Jag är inte här för att diskutera socialen och deras brister ingående. Då jag 1. likt dig inte besitter relevant utbildning i ämnet. 2. Inte tror Fia mfl drabbats av någon elak sockärring. Ser inga bevis för det. 3. Tråden ej handlar om soc.

Fias beteende vittnar om i princip ALLT annat än ett felaktigt LVU. Det enda jag håller med Fia om är att det borde göras en ny utredning bara för att ställa det utom rimligt tvivel att hon ej bör ha barnen. Såvida hon inte gör en personlig förändring där hon inte håller på som hon gör idag och straffar sina egna barn i sin maniska kamp mot myndigheterna.

På nr2 säger jag att det IVO har funnit brista hos soc är det enda jag tänker diskutera och tillkännage. Dina övriga egna bevis och spekulationer är värda 0 i mina ögon. Såvida du inte presenterar dom som just egna observationer och teorier, men det gör du ej. Du presenterar dom som bevis för diverse.

Och på nr3 så är det väl inget konstigt. Jag spelar in en hel del med när jag vet att jag kanske behöver utomstående hjälp.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt dig. Det är bara ivo som du lyssnar på säger allt om dig. Om du inte fattar problemet med det trångsynta synsättet så är det riktigt synd om dig.
2024-08-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetteBoop
Innan ombud tycks tydligt föras på tal. När det omnämns från F får hon detta svar:

Mailen har hon ju lagt upp själv. Skriver själv bla att hon kommer ha med sitt juridiska ombud.

Från svaret från myndigheten
/…”om du går med på att inte spela in samtalet är du välkommen att ta med dig ett ombud som kan _hjälpa dig_ föra anteckningar om vad som sägs.”…/

Anteckningar från ett ombud är en partsinlaga. Vilket innebär att anteckningar inte har någon vikt i en rättsprocess.

Varför ligger fokus på att Fia ska betala för ombud, se till att ombudet för anteckningar som rättsligt nästan inte har någon betydelse.

Fia vill spela in och har rätt till det. Socialtjänstens chefer har inte rätt att prata om sekretessbelagda uppgifter om barnen.

Det enda svaren från dessa chefer visar är att de vill skydda sig själva, inget annat.
2024-08-11, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
F har fungerat så här hela livet , hon har själv berättat att hon inte trivdes i skolan med regler osv . Alla har vi haft en klasskompis som vi låtit styra grupparbeten efter sitt huvud eftersom de vill göra på sitt sätt annars blir de sura och vägrar samarbeta eller menar att saker görs fel

Sitter du och påstår att du vet hur Fia har fungerat hela sitt liv nu. Du är bara för mycket.
2024-08-11, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Framförallt varför man pekar finger åt föräldrar som mår väldigt dåligt för att de blivit av med ett barn. Det är ett svårt trauma, vilket man medföra irrationellt beteende. Istället för att visa förståelse och medkänsla så ska det pekas finger. Och det utan att ens sitta på allt material och känna till bakgrunden till deras problem med socialtjänsten. Mycket mycket märkligt beteende som mycket väl kan bero på personliga problem och diagnoser.

Fia beter sig inte irrationellt. Hon är saklig, hon förklarar i detalj hur de inte följer lagen. Hon vänder sig till de aktörer som ska utreda och granska. Hon skriver och ber om möten.
2024-08-11, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Ingen är felfri, men Jamal har betett sig korrekt och spelat sina kort rätt och följt planen som Socialtjänsten har lagt upp för honom. Men vad har Palm gjort i jämförelse? Jo, betett sig som en vandal och spottat på allt och alla. Bra jobbat där Palm. Mycket bra jobbat.

Hur vet du att Jamal betett sig korrekt. Senast han blev dömd för brott var 2022. Dopingbrott.

Tror du en kriminell blir dömd för varje brott de begår. Tror du vården uppfattar och korrekt dokumenterar alla återfall?
2024-08-11, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Fia beter sig inte irrationellt. Hon är saklig, hon förklarar i detalj hur de inte följer lagen. Hon vänder sig till de aktörer som ska utreda och granska. Hon skriver och ber om möten.

Fast hon misstolkar ofta lagen hon hänvisar till. Som jurist håller inte hennes argument många gånger och ja, vissa lagtexter hon hänvisar till misstolkar hon GROVT.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in