2024-08-11, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Då har du inte läst vad socialtjänsten skrev till Fia. Du ska komma ensam står det. När Fia skrev om jurist, skulle de veta vilket namn denna har.
Nej ,det har jag tydligen inte läst utan bara tidigare mail där det stod att hon kunde ta med person som stöd ospecifikt vad det kunde vara för person
2024-08-11, 12:48
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det står inte så, det står att socialtjänsten kan föra anteckningar. Ett ombud är inte något större skydd för Fia mot anklagelser av socialtjänsten eftersom ett ombud räknas som partisk.

Jo det gör det, är ju publicerat på Fias TikTok, bara att läsa ju.

Fia:
Citat:
Jag kommer att ha med mig mitt juridiska ombud till mötet för att skydda mina intressen

EÅV:
Citat:
Om du går med på att inte spela in samtalet är du välkommen att ta med dig ett ombud som kan hjälpa till att föra anteckningar vad som sägs. Vi behöver i så fall veta namnet på ombudet innan mötet.

https://www.tiktok.com/@familyunited.mammasofia/photo/7394484472034397473

Nå? Några fler felaktiga påståenden när du ändå håller på?
2024-08-11, 12:52
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Fia har berättat att hon sökt vård för den psykiska misshandel socialtjänsten barnenhet utsätter henne för, men blev nekad.

Vad kan de ge henne får vård, hon säger ju hela tiden att hon mår dåligt för att socialtjänsten använder falska anklagelser och lögner för att hålla hennes barn som gisslan.

Vad kan vården göra åt det menar du?

Alltså om du vill delta i en diskussion som två andra människor har, så är väl det minsta du kan göra att läsa vad det handlar om. Kort och gott Fia beter sig inte friskt, Jag och Kurt-Sune anser båda att hon behöver vård på grund av att hon är ur balans mentalt, sen har vi lite olika åsikter kring det.

Allt detta framgår om du läser själv.
2024-08-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Vi pratade om hennes nuvarande mående, varför ska du alltid börja dina argument med att först berätta för mig vad jag tänker? Jag vet väl själv vad jag tänker.

Jag och Kurt-sune höll med varandra om att Fia behöver vård i dagsläget, det var vad som diskuterades, så åter igen kommer du bara med irrelevanta inflik till en konversation du inte ens förstår vad den handlar om, riktigt tröttsamt.

Har förövrigt inte fått något svar på mitt tidigare svar till dig. Ska jag tolka det som att vi är överens där, om att 500 miljarder inte stämmer?
F har fungerat så här hela livet , hon har själv berättat att hon inte trivdes i skolan med regler osv . Alla har vi haft en klasskompis som vi låtit styra grupparbeten efter sitt huvud eftersom de vill göra på sitt sätt annars blir de sura och vägrar samarbeta eller menar att saker görs fel
2024-08-11, 12:53
Avstängd
Tanachs avatar
.
Senast redigerad av Tanach 2024-08-11 kl. 12:57.
2024-08-11, 12:55
Medlem
Nariiouhs avatar
Herre. Tråden är helt knullad av kurts vanföreställningar och ”fakta” samtidigt som Fia fått löpa amok helt fritt utan att bidra med något konkret öht till tråden.

Går knappt att sammanfatta all hjärnröta som pumpats ut de senaste sidorna annat än det varit rena spekulationerna från Kurt där i vanlig ordning allt är myndighetens fel och inget förälderns. Såklart 0 källor på det.
Senast redigerad av Nariiouh 2024-08-11 kl. 12:58.
2024-08-11, 12:57
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vet inte vem det är, men olika personer kan reagera olika på det.

Jamal Rabie är pappa till Palms barn och det faktum att hon valde en man från Mellanöstern att skaffa barn med straffade henne förmodligen.

Visst kan man agera annorlunda men vi fungerar på ett och samma sätt och därför är min fråga relevant om hur kommer det sig att Palm goes wacko medan Jamal har hållit en låg profil?
2024-08-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
.
Pappan har en familj med barn yngre än de han har med F så han vill väl hålla låg profil och har kanske likt folk i allmänhet fullt upp med livet som pågår
2024-08-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Jo det gör det, är ju publicerat på Fias TikTok, bara att läsa ju.

Fia:

EÅV:

https://www.tiktok.com/@familyunited.mammasofia/photo/7394484472034397473

Nå? Några fler felaktiga påståenden när du ändå håller på?

Exakt såhär skriver de

"Hej Sofia,
Tack för ditt svar. Vi träffar gärna dig för att tala om de frågor som du vill ta upp. Vi hjälper gärna till med att skriva mötesanteckningar så att du får med dig underlag för vad vi pratat om.
Förutsättningarna för mötet kvarstår, dvs att det är du ensam som kommer till mötet och att du inte spelar in. Om du inte går med på det kommer mötet att ställas in. Hur ställer du dig till det?
Med vänliga hälsningar,
Anna-Carin Monié och Karin Neubeck"
2024-08-11, 13:01
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Jamal Rabie är pappa till Palms barn och det faktum att hon valde en man från Mellanöstern att skaffa barn med straffade henne förmodligen.

Visst kan man agera annorlunda men vi fungerar på ett och samma sätt och därför är min fråga relevant om hur kommer det sig att Palm goes wacko medan Jamal har hållit en låg profil?

Till Fias försvar så har pappan gått whacko innan omhändertagandet. Är väl först på senare år han ”ordnat sig”.
2024-08-11, 13:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag undrar varför det verkar som att ingen här reflekterar över sitt eget beteende eller funderar på att arbeta med sig själv, istället för att rikta hat och förföljelse mot en annan person. Vad tror ni det beror på?

Framförallt varför man pekar finger åt föräldrar som mår väldigt dåligt för att de blivit av med ett barn. Det är ett svårt trauma, vilket man medföra irrationellt beteende. Istället för att visa förståelse och medkänsla så ska det pekas finger. Och det utan att ens sitta på allt material och känna till bakgrunden till deras problem med socialtjänsten. Mycket mycket märkligt beteende som mycket väl kan bero på personliga problem och diagnoser.
2024-08-11, 13:02
Avstängd
Tanachs avatar
Palm förstör en framtida relation med barnen så som hon hållit på. Är mycket tveksamt om de ens vill ha kontakt med henne när de kommer upp till tonåren och de kan föra egen tala.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in