2024-08-11, 13:03
  #13117
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Exakt såhär skriver de

"Hej Sofia,
Tack för ditt svar. Vi träffar gärna dig för att tala om de frågor som du vill ta upp. Vi hjälper gärna till med att skriva mötesanteckningar så att du får med dig underlag för vad vi pratat om.
Förutsättningarna för mötet kvarstår, dvs att det är du ensam som kommer till mötet och att du inte spelar in. Om du inte går med på det kommer mötet att ställas in. Hur ställer du dig till det?
Med vänliga hälsningar,
Anna-Carin Monié och Karin Neubeck"

Ja, senare i mailet så står det exakt det jag citerade i mitt inlägg också. Bara gå in och läs på länken, kan väl inte vara så jävla svårt eller?

Och varför har du klippt bort det jag citerat från mailet?

Fia:
Citat:
Jag kommer att ha med mig mitt juridiska ombud till mötet för att skydda mina intressen
EÅV:
Citat:
Om du går med på att inte spela in samtalet är du välkommen att ta med dig ett ombud som kan hjälpa till att föra anteckningar vad som sägs. Vi behöver i så fall veta namnet på ombudet innan mötet.

Detta står svart på vitt på länken här
https://www.tiktok.com/@familyunited.mammasofia/photo/7394484472034397473

Så jo det står det visst, du har fel.
__________________
Senast redigerad av vajervevaren 2024-08-11 kl. 13:06.
2024-08-11, 13:05
  #13118
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Herre. Tråden är helt knullad av kurts vanföreställningar och ”fakta” samtidigt som Fia fått löpa amok helt fritt utan att bidra med något konkret öht till tråden.

Går knappt att sammanfatta all hjärnröta som pumpats ut de senaste sidorna annat än det varit rena spekulationerna från Kurt där i vanlig ordning allt är myndighetens fel och inget förälderns. Såklart 0 källor på det.

Vad har du själv för källor? Du har inte allt material när det gäller Fia. Ingen har det i tråden och därför går det inte att uttala sig som utomstående om just hennes fall.

Det finns stora systemfel i hanteringen av biologiska föräldrar som skapar individer som Fia. Det är soc eget fel och beror sannolikt på djupa okunskaper med också personligt tyckande och åsikter hos socionomer.

Varför spelar föräldrar in sina möten med soc? Har du någon förklaring till det? Om soc vore ärliga skulle det väl inte behövas?
2024-08-11, 13:07
  #13119
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Till Fias försvar så har pappan gått whacko innan omhändertagandet. Är väl först på senare år han ”ordnat sig”.

Ingen är felfri, men Jamal har betett sig korrekt och spelat sina kort rätt och följt planen som Socialtjänsten har lagt upp för honom. Men vad har Palm gjort i jämförelse? Jo, betett sig som en vandal och spottat på allt och alla. Bra jobbat där Palm. Mycket bra jobbat.
2024-08-11, 13:08
  #13120
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Jamal Rabie är pappa till Palms barn och det faktum att hon valde en man från Mellanöstern att skaffa barn med straffade henne förmodligen.

Visst kan man agera annorlunda men vi fungerar på ett och samma sätt och därför är min fråga relevant om hur kommer det sig att Palm goes wacko medan Jamal har hållit en låg profil?

Därför att alla människor för fungerar olika. Det kan hända att denna Jamal kanske är känslomässigt avtrubbad pga egna psykiska problem och inte bryr sig. Ingen aning faktiskt.
2024-08-11, 13:09
  #13121
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Pappan har en familj med barn yngre än de han har med F så han vill väl hålla låg profil och har kanske likt folk i allmänhet fullt upp med livet som pågår

Ja, mycket sant. Medans Palm har varit så bunden i sin "kamp". Här måste polis och åklagare agera
2024-08-11, 13:12
  #13122
Avstängd
Tanachs avatar
Stå och gapa och hota utanför socialkontoret, vilken fräckis.
2024-08-11, 13:13
  #13123
Avstängd
Tanachs avatar
Palm har spårat ut totalt pga den kvinnliga frigörelsen
2024-08-11, 13:17
  #13124
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Till Fias försvar så har pappan gått whacko innan omhändertagandet. Är väl först på senare år han ”ordnat sig”.

Jamal tog en annan väg och började jobba med socialtjänsten för sina barn. Medan vad gjorde Palm? Vägrade att samarbeta och började hota, trakassera och förtala. Hon borde ha polisen och åklagaren på sig.
2024-08-11, 13:23
  #13125
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad har du själv för källor? Du har inte allt material när det gäller Fia. Ingen har det i tråden och därför går det inte att uttala sig som utomstående om just hennes fall.

Det finns stora systemfel i hanteringen av biologiska föräldrar som skapar individer som Fia. Det är soc eget fel och beror sannolikt på djupa okunskaper med också personligt tyckande och åsikter hos socionomer.

Varför spelar föräldrar in sina möten med soc? Har du någon förklaring till det? Om soc vore ärliga skulle det väl inte behövas?

Tycker du papegoja-retoriken fungerar bra?

Jag är inte här för att diskutera socialen och deras brister ingående. Då jag 1. likt dig inte besitter relevant utbildning i ämnet. 2. Inte tror Fia mfl drabbats av någon elak sockärring. Ser inga bevis för det. 3. Tråden ej handlar om soc.

Fias beteende vittnar om i princip ALLT annat än ett felaktigt LVU. Det enda jag håller med Fia om är att det borde göras en ny utredning bara för att ställa det utom rimligt tvivel att hon ej bör ha barnen. Såvida hon inte gör en personlig förändring där hon inte håller på som hon gör idag och straffar sina egna barn i sin maniska kamp mot myndigheterna.

På nr2 säger jag att det IVO har funnit brista hos soc är det enda jag tänker diskutera och tillkännage. Dina övriga egna bevis och spekulationer är värda 0 i mina ögon. Såvida du inte presenterar dom som just egna observationer och teorier, men det gör du ej. Du presenterar dom som bevis för diverse.

Och på nr3 så är det väl inget konstigt. Jag spelar in en hel del med när jag vet att jag kanske behöver utomstående hjälp.
2024-08-11, 13:29
  #13126
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Tycker du papegoja-retoriken fungerar bra?

Jag är inte här för att diskutera socialen och deras brister ingående. Då jag 1. likt dig inte besitter relevant utbildning i ämnet. 2. Inte tror Fia mfl drabbats av någon elak sockärring. Ser inga bevis för det. 3. Tråden ej handlar om soc.

Fias beteende vittnar om i princip ALLT annat än ett felaktigt LVU. Det enda jag håller med Fia om är att det borde göras en ny utredning bara för att ställa det utom rimligt tvivel att hon ej bör ha barnen. Såvida hon inte gör en personlig förändring där hon inte håller på som hon gör idag och straffar sina egna barn i sin maniska kamp mot myndigheterna.

På nr2 säger jag att det IVO har funnit brista hos soc är det enda jag tänker diskutera och tillkännage. Dina övriga egna bevis och spekulationer är värda 0 i mina ögon. Såvida du inte presenterar dom som just egna observationer och teorier, men det gör du ej. Du presenterar dom som bevis för diverse.

Och på nr3 så är det väl inget konstigt. Jag spelar in en hel del med när jag vet att jag kanske behöver utomstående hjälp.

Hon är inte längre vårdnadshavare och kommer aldrig att få tillbaka det ansvaret.

Själv tror jag att hennes aversion mot socialtjänsten är inkorrekt. Den hon hatar är ex mannen J som hon vill göra livet surt genom att gå bananas.
__________________
Senast redigerad av Tanach 2024-08-11 kl. 13:31.
2024-08-11, 13:36
  #13127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Exakt såhär skriver de

"Hej Sofia,
Tack för ditt svar. Vi träffar gärna dig för att tala om de frågor som du vill ta upp. Vi hjälper gärna till med att skriva mötesanteckningar så att du får med dig underlag för vad vi pratat om.
Förutsättningarna för mötet kvarstår, dvs att det är du ensam som kommer till mötet och att du inte spelar in. Om du inte går med på det kommer mötet att ställas in. Hur ställer du dig till det?
Med vänliga hälsningar,
Anna-Carin Monié och Karin Neubeck"


Innan ombud tycks tydligt föras på tal. När det omnämns från F får hon detta svar:

Mailen har hon ju lagt upp själv. Skriver själv bla att hon kommer ha med sitt juridiska ombud.

Från svaret från myndigheten
/…”om du går med på att inte spela in samtalet är du välkommen att ta med dig ett ombud som kan _hjälpa dig_ föra anteckningar om vad som sägs.”…/
2024-08-11, 13:36
  #13128
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Sofia Palms alter ego https://youtu.be/6vY8hDI8_9Q?si=ZIGJCVya6ZCRE-DN

Kanske stammoder till Child13s släkt.



Citat:
Ursprungligen postat av Skyr123
Redan vid 07.30 idag var Fia ute på en av sina forcerade promenader där hon springer runt mellan husen och skriker i liven hatretorik om socialtjänsten.
Lever även nu i en toxic relation med Sulle enligt säkra källor

Kan du utveckla det fetstilta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in