Citat:
Ursprungligen postat av
UnitedKingdom
Tösen är inte på en 4 årings nivå, det använder de enbart för att förminska att hon är extremt farlig och en ond människa, hon skall vara inlåst 24/7! Vem tar ansvar när en PA dödas med en sax eller liknande, för det är inte fråga om det sker utan enbart när det sker. Givetvis har hon redan dödat Essie eller skadat henne så svårt att PÖ/Farfar Militär avlivat henne!
Att det är familjen som ligger bakom Essies försvinnande, känner jag mig säker på. Inte om hon är död eller omplacerad, det kan vara endera. Men om vi tittar på vad vi vet som var på gång:
Familjen kände till att de var anmälda. LS hade hört av sig och JS från Hundhjälpen likaså.
Essie och A skulle kontrolleras som ekipage och det hade aldrig gått igenom.
A är på väg att flyttas till kommunens egna lokaler, den så kallade Bunkern. De har fått ta del av mängder med fakta som vi inte har och mycket värre saker. Så jävla vilse i pannkakan att de inte vid det här laget fattat A absolut inte ska ha djur, det tror jag inte. Att djuren, katt och nyinköpt hund, skulle få följa med till nya boendet tror jag inte på.
Försäkringskassan är väl den myndighet som beviljar assistans? De torde granska alltihop också, de brukar snoka runt på sociala medier för att kunna neka hjälp. Man kan ju undra vad de tycker om dubbla assistenter dygnet runt för att skydda en hund från misshandeln?
Finns säkert ännu flera anledningar annat än att A gått bärsärk och dödat Essie, eller att familjen gjort det.
Familjen visste att loppet var kört. De ville komma undan LS kontroll och få ut försäkringspengar. Få in swish och köra en utstuderad damage control. Alltihop sket sig totalt, men det behöver inte betyda att de tagit ihjäl Essie.
Men jag tror precis som du att hon är farlig för sin omgivning och ska ha betydligt handfastare kontroll.