2024-08-10, 20:42
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Jo så långt är jag med ang skyddas,är det P's egna bestämmelse. Eller har han fått infon från HH.
Ang CP lindrig,så cirkulerade det något om det i något postat dokument.Om det var här eller på FB minns jag inte.
I övrigt har jag inte följt tråden så mycket på senare tid. Den har fått annan inriktning

Ok, tråden har haft många vindlingar hit och dit. Och mycket har vi ältat klart.

Har försökt uppdatera dig, men det blir inte så exakta svar när folk skriver så mycket. Hinner inte med.
Citera
2024-08-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
JS har ju I EP gått ut med att hon är uppfödare vilket Saga klargjort flera gånger att det inte stämmer.

Jag undrar om någon i Enköping har sett föräldrarna vara ute med Essie o A? Gått promenader eller liknande?
Ja hon är inte uppfödare åt denna hund,men likväl är HH uppfödare av Assistanshundar
Citera
2024-08-10, 20:47
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det fanns en adress uppe i tråden men det togs bort, av mod tror jag. Och helt rätt. Hänga ut grannar på så lösa grunder ska vi inte göra tycker jag. Och det har ju visat sig att hundspårningen inte gett något,. Men det ser ju ut som att det funnits hundar då

Polisen har ju avfärdat stöld som orsak så det är nog något vi kan lägga åt sidan.

Tänk på det kan Till och med kan vara fejkspår upplagda av P+C för att leda till en specifik person. En lämplig de vill lägga skulden på.

Ja men inte ens P nämnde något om någon adress. Enligt honom slutade spåren utanför hans gräsmatta. Så var kommer ryktet ifrån?

Hittade sms et oxå från mamman till arbetsgruppen .
Amanda kan i princip slå ihjäl essie utan att hon säger ifrån så det gäller att vi är steget före etc etc om A är hårdhänt mot Essie.

Amanda kommer inte vara hårdhänt mot essie om hon mår bra. 😬😪😭
Fy satan..
Citera
2024-08-10, 20:47
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Finns ju SKK. De har kanske fått problem nu efter detta. Påverkar ju alla som nu föder upp "assistenthundar". Själv fattar jag inte hur summorna kan bli så mkt för en sådan hund.

Trendigt med assistanshund och för den delen vårddjur av alla kategorier. Höns, mekaniska katter mm. Finns pengar att tjäna och då kommer både seriösa och oseriösa aktörer in.

Tråden har gjort nytta om missförhållanden granskas.
Citera
2024-08-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ok, tråden har haft många vindlingar hit och dit. Och mycket har vi ältat klart.

Har försökt uppdatera dig, men det blir inte så exakta svar när folk skriver så mycket. Hinner inte med.
Heder åt dig.
Ja det vrids och vänds åt många håll.
Likt trådar i några andra fall.
Tror inte hundens finns varken hos uppfödaren eller HH.
Citera
2024-08-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Kenneln behöver inte ha räddat henne men fått henne av någon som tog henne. De kanske underrättats av HH eller någon PA kring missförhållanden och erbjudit sig att ta emot Essie om någon hjälper henne därifrån.

Jag skulle må pyton om jag som uppfödare fött upp valp som blivit misshandlad. Jag skulle nog tusan kunna räcka upp.handen och säga, kom hit med hunden, jag tar hand om henne.

Inte så långsökt faktiskt. Tycker jag 😉

Sorry om jag har varit otydlig, menade att HH skulle ha tagit hunden och i sin tur lämnat över till kenneln i Nynäshamn som har fött upp Essie. Sen om de har lämnat henne vidare vet jag inte.

Anledningen till denna tanke jag har fått är för att jag tog över en hund under dåliga förhållanden på liknande sätt som jag förmedlade till uppfödaren sen och som jag samarbetade med.
Citera
2024-08-10, 20:55
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Jo så långt är jag med ang skyddas,är det P's egna bestämmelse. Eller har han fått infon från HH.
Ang CP lindrig,så cirkulerade det något om det i något postat dokument.Om det var här eller på FB minns jag inte.
I övrigt har jag inte följt tråden så mycket på senare tid. Den har fått annan inriktning
Det var en av anmälaren till LS som skrivit cp, så kan ju knappast vara någon av assistenterna tänker jag, de vet väl vad hon har för diagnos.
Citera
Medlem
Citat:
Är det här något lokalt rykte? Jag känner inte de inblandade och vet hur de brukar agera. Men det har känts vara något konstigt. Främst artiklarna i EP. Hon blev intervjuad om Essies försvinnande men inte minsta lilla hint Essie for illa. Och sen ligger hon bakom anmälan.

Hållhake på P kan inte vara svårt att hitta. Men JS skulle alltså ha utpressat P för att få ta med sig hunden?

Tycker det låter långsökt, men som sagt, känner dem inte.

Nej inget rykte alls utan bara en tanke som slagit mig. Eftersom JS sa till assistenterna att hon behövde bevis för att kunna göra en anmälan och fick något bevis för att kunna få P att backa och låta hunden bli tagen.
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Ja men inte ens P nämnde något om någon adress. Enligt honom slutade spåren utanför hans gräsmatta. Så var kommer ryktet ifrån?

Amanda kan i princip slå ihjäl essie utan att hon säger ifrån så det gäller att vi är steget före etc etc om A är hårdhänt mot Essie.

Fy satan..

P har skrivit på fejjan om spåren som ledde till ett specifikt hus. Och det lär väl vara raderat. Så det tycker jag är väl belagt även om jag inte har dumpat.

Han kom väl på hur dumt det var. Det är damage control. Säker på det.

Mamma C är precis lika medskyldig som P i Essies lidande, eftersom hon var samordnare för assistentgruppen.
Citera
2024-08-10, 20:58
Medlem
Citat:
Finns ju SKK. De har kanske fått problem nu efter detta. Påverkar ju alla som nu föder upp "assistenthundar". Själv fattar jag inte hur summorna kan bli så mkt för en sådan hund.
En färdigutbildad psykisk hälsa hund 239.000.
Är ju kostnader i framtagningen av dessa hundar.
Köp av valp 15.000-18.000 mellan tumme och pekfinger.
Försäkringar
Veterinärer hälsotester/kontroller
Kastrering
Tester/ utvärderingar certifiering
Foder övriga utgifter
30-40 timmar fas 2 träning
Och lite annat
Citera
2024-08-10, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Sorry om jag har varit otydlig, menade att HH skulle ha tagit hunden och i sin tur lämnat över till kenneln i Nynäshamn som har fött upp Essie. Sen om de har lämnat henne vidare vet jag inte.

Anledningen till denna tanke jag har fått är för att jag tog över en hund under dåliga förhållanden på liknande sätt som jag förmedlade till uppfödaren sen och som jag samarbetade med.

Ja jag tycker inte alls din tanke är tokig. Långt ifrån. Faktum är att jag hört om liknande historier.
Citera
2024-08-10, 21:00
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.

Fy satan..
Alltså vad är det för sjuk familj, hon säger det som det var världens naturligaste sak. Hur fan har detta gått förbi HH och de som utförde kvalificering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in