2024-08-10, 20:22
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Med tanke på att P byter diagnos beroende på ändamål, vet vi vilken diagnos han angett till HH? För är det så att det är under förespegling på fysiskt handikapp så behöver hon inte vara den som själv ska klara av Essie...så vet vi vilken diagnos dom angett till HH?

Inte CP då. Det har aldrig varit på tapeten men det kanske sitter i minnet hos vissa att det skrevs i inlägg nr 2.

Och vilket fysiskt handikapp skulle det kunna vara? Finns inget sånt alls nämnt. Det kan vi släppa. (Om inte P trollar fram något intyg från ingenstans som damage control)

Om nån är på fyraåringsnivå märker man ju det. Nu ska jag inte hacka på utseendet men det räcker med att se på bild. En vettig person hade ju kollat upp extra vilka förmågor som fattas.
Citera
2024-08-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Hon har inte CP. Autistisk och antagligen fler diagnoser gällande psyk. Inget fysiskt.

Info om att Essie ska skyddas finns rikligt i form av bl a skärmdumpar, uttalande från P mm så det är väl belagt.
Jo så långt är jag med ang skyddas,är det P's egna bestämmelse. Eller har han fått infon från HH.
Ang CP lindrig,så cirkulerade det något om det i något postat dokument.Om det var här eller på FB minns jag inte.
I övrigt har jag inte följt tråden så mycket på senare tid. Den har fått annan inriktning
Citera
2024-08-10, 20:29
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Alltså ingenting om någon adress.

Det fanns en adress uppe i tråden men det togs bort, av mod tror jag. Och helt rätt. Hänga ut grannar på så lösa grunder ska vi inte göra tycker jag. Och det har ju visat sig att hundspårningen inte gett något,. Men det ser ju ut som att det funnits hundar då

Polisen har ju avfärdat stöld som orsak så det är nog något vi kan lägga åt sidan.

Tänk på det kan Till och med kan vara fejkspår upplagda av P+C för att leda till en specifik person. En lämplig de vill lägga skulden på.
Citera
2024-08-10, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Tillstånd krävs om man säljer 3 eller fler hundar från annan uppfödare.
Det tillståndet behöver de inte ha,såvida det inte är beräknat att sälja fler än 3 per år.
HhH har även egen uppfödning,så ja hon är uppfödare dock ej för Essie.
Sen är det väl en tolkningsfråga vad som menades med uppfödare. Att hon fött upp Essie,eller att hon är uppfödare.

Uppfödare räknas den som har modern.
Citera
2024-08-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Med tanke på att P byter diagnos beroende på ändamål, vet vi vilken diagnos han angett till HH? För är det så att det är under förespegling på fysiskt handikapp så behöver hon inte vara den som själv ska klara av Essie...så vet vi vilken diagnos dom angett till HH?
Du tänker som jag tänkte,vilken utsago har HH och bedömmarna fått egentligen av P. Det har ju varit lite olika diagnoser odyl.
Citera
2024-08-10, 20:31
Medlem
Citat:
Jag skulle ha rört upp himmel och jord vare sig jag var uppfödaren eller tränaren JS. Jag tror JS visste hon sålt en hund till en olämplig, att det inte gått rätt till.

Ledsagarens har inte sagt ett barrolin, det enda jag vet är att hon föder upp många hundar. Fabriks uppfödning? Pga stor efterfrågan på passiva hundar?

Bara funderingar

Skrev ju innan att hon nu hade annons på Blocket där hon sökte fodervärdar till blivande assistenthundar. Tror det var 4 st.
Citera
2024-08-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Uppfödare räknas den som har modern.
Jo men HH har också uppfödning,så därav kan hon säga att hon är uppfödare och instruktör/ tränare.
Ja inte uppfödare till denna hund dock
Citera
2024-08-10, 20:37
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Skrev ju innan att hon nu hade annons på Blocket där hon sökte fodervärdar till blivande assistenthundar. Tror det var 4 st.

4 st är ju definitivt inte fabrik. Men det kan ju finnas flera.

Hur vanligt är det man annonserar på Blocket efter fodervärd? Inom kattvärlden ses Blocket som lite B nivå.
Citera
2024-08-10, 20:37
Medlem
Citat:
Så 3 år sen Essies kull
Citera
2024-08-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Jo men HH har också uppfödning,så därav kan hon säga att hon är uppfödare och instruktör/ tränare.
Ja inte uppfödare till denna hund dock

JS har ju I EP gått ut med att hon är uppfödare vilket Saga klargjort flera gånger att det inte stämmer.

Jag undrar om någon i Enköping har sett föräldrarna vara ute med Essie o A? Gått promenader eller liknande?
Citera
2024-08-10, 20:40
Medlem
Citat:

Hur vanligt är det man annonserar på Blocket efter fodervärd? Inom kattvärlden ses Blocket som lite B nivå.
Inte så ovanligt skulle jag säga,även inom aktiva kennlar med andra raser
Citera
2024-08-10, 20:41
Medlem
Citat:

Finns ju SKK. De har kanske fått problem nu efter detta. Påverkar ju alla som nu föder upp "assistenthundar". Själv fattar jag inte hur summorna kan bli så mkt för en sådan hund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in