2024-08-10, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Svaret var ang att uppfödaren skulle kunna ha henne hos sig, då ingen skulle reagera på en kennel med massa andra labbar.
Det vore urbota dumt och göra så. Dessutom så har sällan kennlar en drös med hundar hos sig över tid.
Svarade annan person

Ja det förstår jag men jag menar att det fanns ett påstående att polisen skulle kolla upp uppfödaren så därför vore det osmart att ha henne där, och det var det min fråga syftade på: vad skulle få Polisen att välja att kolla upp uppfödaren om de inte har starka belägg?
Citera
2024-08-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Angående Ps jobbsituation:

Enligt LinkedIn skrev P sitt senaste inlägg om Bosch för 3 månader sen som handlade om en produktkatalog. Skulle han vara uppsagt så har han nog en lång uppsägningstid som kan vara 6 månader och där kan han har förhandlat att vara tjänstledig och behåller tjänstebilen x-antal tid. I hans jobbtitel finns dock inte Bosch som företag med (som flera har påpekat) och på anställda personer på Bosch Nordic finns han inte heller med.

Kan vara så att han har jobbtiteln kvar och jobbar som konsult nu.

Vad har P"s jobbsituation, tjänstebilar etc....för relevans till trådens rubrik???

Trodde topic och diskussionen i tråden var:

Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)

( tråden har totalt spårat ur )
Citera
2024-08-10, 18:38
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Inte nödvändigtvis att P varit med på detta utan snarare tvungen för att JS hade något på honom att ”hota” med att avslöja som hon fick i bevis från assistenterna som delat med sig till henne?

Är det här något lokalt rykte? Jag känner inte de inblandade och vet hur de brukar agera. Men det har känts vara något konstigt. Främst artiklarna i EP. Hon blev intervjuad om Essies försvinnande men inte minsta lilla hint Essie for illa. Och sen ligger hon bakom anmälan.

Hållhake på P kan inte vara svårt att hitta. Men JS skulle alltså ha utpressat P för att få ta med sig hunden?

Tycker det låter långsökt, men som sagt, känner dem inte.
Citera
2024-08-10, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Berättade i mitt första inlägg att detta gjorde mig att skapa ett konto här för att dela med mig av info jag vet. Men skulle inte säga jag är ny här för jag har följt detta sen tråden skapades i juli..

Det var inte ditt första inlägg.
Hur som, den som skrev det du efterfrågade har förmodligen ingen info att ge.

Det är helt suveränt om det kommer in enköpingsbor som kan berätta fakta om familjen, om deras djurhållning och hur assistenter behandlas.
Citera
2024-08-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Ja det förstår jag men jag menar att det fanns ett påstående att polisen skulle kolla upp uppfödaren så därför vore det osmart att ha henne där, och det var det min fråga syftade på: vad skulle få Polisen att välja att kolla upp uppfödaren om de inte har starka belägg?
Ja det var lite det som var poängen med svaret. Om det vore så som Heartfordogs tankegång Att HH hämtat henne fört vidare till uppfödaren. Så vore de korkade. Heartfordogs tanke var att ingen "privatperson" skulle misstänka att hon fanns bland massa andra labbar..De är dessutom klara med uppdraget. Så riskera företagen genom sådan handling vore väldigt osmart. Hur det nu än gick till med certifieringen kan vi andra bara spekulera i. Ingen var närvarande
Citera
2024-08-10, 18:50
Medlem
Jag funderar på farfars resa , kollegor vänner kontakter inom militären. Kan de ha dödat essie och sen skickat upp i landet för att begravas där ingen kan hitta henne död under sökandet?

Varför går de ens ut med ett inlägg som nu och ändå stänger kommentarerna och länkar till polisen?

Det ser inte direkt bra ut att göra så

Finns det verkligen ingen kompis/granne/assistent som vet något mer än det som framkommit. Någon måste ju veta något mer om den kvällen? Och första dagarna
Citera
2024-08-10, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jag funderar på farfars resa , kollegor vänner kontakter inom militären. Kan de ha dödat essie och sen skickat upp i landet för att begravas där ingen kan hitta henne död under sökandet?

Varför går de ens ut med ett inlägg som nu och ändå stänger kommentarerna och länkar till polisen?

Finns det verkligen ingen kompis/granne/assistent som vet något mer än det som framkommit. Någon måste ju veta något mer om den kvällen? Och första dagarna

Ja eller kan mamma ha åkt iväg med Essies kropp?
Citera
2024-08-10, 18:52
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Kanske just därför: att de ville få bort hundstackaren därifrån fort som fasen? Eller... att ingen tror att den som anmäler snor hunden? Om de har Essie säljer de knappast henne igen tror jag.

Men, tvivlar på att HH är inblandade i försvinnandet. I alla fall tror jag inte de har henne om de nu skulle vara de som kidnappade Essie. Däremot uppfödaren kanske som tankarna går kring här i det citerade inlägget.

Uppfödaren Kennel Ledsagaren har vi knappt diskuterat alls. Såvitt jag vet finns inget uttalande eller något annat angående Essie.

Så Ledsagarens skulle ha hämtat Essie? För hon ville rädda henne eller rädda P?
Tråden har blivit rörig, kan ha missat något.
Citera
2024-08-10, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23

Om Essie försvann den kvällen som påstås, jobbade mamman. Mamman har sedan sagts åkt iväg med A, men det vet vi inget om. Det vi vet är att mamman inte uttalat sig. Kan den som är mest tyst vara den som är bland de mest inblandade? Spekulation bara.
Citera
2024-08-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ok, det är faktiskt tänkbart. Menar du att hon skulle hämtat hunden och fått P med på detta eller kidnappning?

Användaren vet jag inte vad det blev av. Kan ha en dålig period. Han kanske inte har så mycket att rapportera ändå.

Tror inte hon vågar det. I hennes tillstånd står inackordering, inget om att hon får sälja några hundar från annans uppfödning. Förmodligen därför hon sa att hon var uppfödare när det var en helt annan kennel.
Citera
2024-08-10, 18:56
Medlem
Citat:
Om Essie försvann den kvällen som påstås, jobbade mamman. Mamman har sedan sagts åkt iväg med A, men det vet vi inget om. Det vi vet är att mamman inte uttalat sig. Kan den som är mest tyst vara den som är bland de mest inblandade? Spekulation bara.

Jag har tänkt tanken flera gånger att mamman och Amanda åkte iväg, vad säger att hon inte tog de och drog iväg alla? Eller att relationen håller på att spricka och hon drog? Massa olika teorier men mamman är väldigt tyst inte offentlig alls
Citera
2024-08-10, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Uppfödaren Kennel Ledsagaren har vi knappt diskuterat alls. Såvitt jag vet finns inget uttalande eller något annat angående Essie.

Så Ledsagarens skulle ha hämtat Essie? För hon ville rädda henne eller rädda P?
Tråden har blivit rörig, kan ha missat något.

Kenneln behöver inte ha räddat henne men fått henne av någon som tog henne. De kanske underrättats av HH eller någon PA kring missförhållanden och erbjudit sig att ta emot Essie om någon hjälper henne därifrån.

Jag skulle må pyton om jag som uppfödare fött upp valp som blivit misshandlad. Jag skulle nog tusan kunna räcka upp.handen och säga, kom hit med hunden, jag tar hand om henne.

Inte så långsökt faktiskt. Tycker jag 😉
Senast redigerad av Kryptonitonia 2024-08-10 kl. 18:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in