2024-08-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
För att LS inte prioriterade ärendet tillräckligt? Det gick trots allt tre veckor utan någon handling från dem. För att ta saken i egna händer. Tror inte nödvändigtvis att hon skulle vilja sälja om henne utan mer för att rädda henne framförallt för misstaget hon insåg hon hade gjort.

Varför gick denne Flashback-veteran med så hög trovärdighet under jorden när det här uppdagades?

Det var exakt 3 veckor mellan den första anmälan den 20 juli till Essie försvann den 11 juli.
Citera
2024-08-10, 19:02
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jag funderar på farfars resa , kollegor vänner kontakter inom militären. Kan de ha dödat essie och sen skickat upp i landet för att begravas där ingen kan hitta henne död under sökandet?

Varför går de ens ut med ett inlägg som nu och ändå stänger kommentarerna och länkar till polisen?

Det ser inte direkt bra ut att göra så

Finns det verkligen ingen kompis/granne/assistent som vet något mer än det som framkommit. Någon måste ju veta något mer om den kvällen? Och första dagarna

Om han tog med sig Essie tror jag det är för att omplacera henne hos någon kompis. Att åka ända dit för att döda henne eller begrava en redan död hund det tror jag inte.

Om man vill göra sig av med ett hundlik går det lätt att göra på närmare håll. Sänka i en sjö, gräva ner i stort sett var som helst. Polisen skulle aldrig lägga ner möda på att skicka likhundar till Vilhelmina eller liknande förslag som kommit upp.
Citera
2024-08-10, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Kenneln behöver inte ha räddat henne men fått henne av någon som tog henne. De kanske underrättats av HH eller någon PA kring missförhållanden och erbjudit sig att ta emot Essie om någon hjälper henne därifrån.

Jag skulle må pyton om jag som uppfödare fött upp valp som blivit misshandlad. Jag skulle nog tusan kunna räcka upp.handen och säga, kom hit med hunden, jag tar hand om henne.

Inte så långsökt faktiskt. Tycker jag 😉
Skulle det nu mot all förmodan vara så. Så skulle hunden inte återfinnas där.. De sätter sitt företag på spel.
Nja lösningen är högst troligt någon annan.
Citera
2024-08-10, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Skulle det nu mot all förmodan vara så. Så skulle hunden inte återfinnas där.. De sätter sitt företag på spel.
Nja lösningen är högst troligt någon annan.

Ja de gör det, men de kanske tycker det är värt det. Vem vet? Nåväl. Alla spår är värda att ta en tanke kring ändå kan jag tycka.
Citera
2024-08-10, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Om han tog med sig Essie tror jag det är för att omplacera henne hos någon kompis. Att åka ända dit för att döda henne eller begrava en redan död hund det tror jag inte.

Om man vill göra sig av med ett hundlik går det lätt att göra på närmare håll. Sänka i en sjö, gräva ner i stort sett var som helst. Polisen skulle aldrig lägga ner möda på att skicka likhundar till Vilhelmina eller liknande förslag som kommit upp.

Ja jag tror mer på omplacering faktiskt om han skulle ha gjort så än för att begrava. Men familjen är ju inte logiskt tänkande någonstans så man vet ju inte .

Men gällande mamman, släkt uppvuxen i Trosa? Har någon på hennes sida uttalat sig överhuvudtaget eller är det bara Pappa P släkt?
Citera
2024-08-10, 19:12
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jag funderar på farfars resa , kollegor vänner kontakter inom militären. Kan de ha dödat essie och sen skickat upp i landet för att begravas där ingen kan hitta henne död under sökandet?

Varför går de ens ut med ett inlägg som nu och ändå stänger kommentarerna och länkar till polisen?

Det ser inte direkt bra ut att göra så

Finns det verkligen ingen kompis/granne/assistent som vet något mer än det som framkommit. Någon måste ju veta något mer om den kvällen? Och första dagarna
Den tanken droppade ju jag för ett tag sedan. Men verkade inte som någon norröver reflekterat. Farfar åkte ju lägligt iväg 12-13 juli upp till Norrland. Min första tanke var få att de kanske lämpat en skadad Essie hos torkelsson. Men ingen härinne verkar ha något att säga om torkelsson eller om de sett till Farfar. Det som gjorde mig misstänksam var för att han åkte hem och bytte in husbilen till en annan
De kanske har annat och görs i norr😁 och jag kanske har läst för många kriminalare
Citera
2024-08-10, 19:15
Medlem
Citat:
Ja de gör det, men de kanske tycker det är värt det. Vem vet? Nåväl. Alla spår är värda att ta en tanke kring ändå kan jag tycka.
Hundvärlden är väldigt liten,det är inte 100% tryggt att ta på sig det uppdraget.
Citera
2024-08-10, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Den tanken droppade ju jag för ett tag sedan. Men verkade inte som någon norröver reflekterat. Farfar åkte ju lägligt iväg 12-13 juli upp till Norrland. Min första tanke var få att de kanske lämpat en skadad Essie hos torkelsson. Men ingen härinne verkar ha något att säga om torkelsson eller om de sett till Farfar. Det som gjorde mig misstänksam var för att han åkte hem och bytte in husbilen till en annan
De kanske har annat och görs i norr😁 och jag kanske har läst för många kriminalare

Farmor var med på resan väl? Och katten? Känns mer som en semester än omplacering av hund. Om inte hela familjen på hans sida följde med för att det skulle verka mindre misstänksamt. Och lite konstigt med husbilen är det. I detta sammanhang. Håller med.
Citera
2024-08-10, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Hundvärlden är väldigt liten,det är inte 100% tryggt att ta på sig det uppdraget.

Nope. Folk skulle nog börja tala. Om inte uppfödaren i sin tur placerat ut Essie hos någon som aldrig kommer säga ett ord. Hundvärlden står upp för varandra emellanåt också. Även om det är en hel del konkurrens.
Citera
2024-08-10, 19:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma

Men vem vet? Kanske A och mamma följde med farfar upp till Vilhelmina eller var de nu åkte? För alla försvann ju märkligt nog på resa jäkligt fort efter Essie försvann. Mamman. A. Farfar. Kanske var Essie med också, levande eller död.
Citera
2024-08-10, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Tror inte hon vågar det. I hennes tillstånd står inackordering, inget om att hon får sälja några hundar från annans uppfödning. Förmodligen därför hon sa att hon var uppfödare när det var en helt annan kennel.
Tillstånd krävs om man säljer 3 eller fler hundar från annan uppfödare.
Det tillståndet behöver de inte ha,såvida det inte är beräknat att sälja fler än 3 per år.
HhH har även egen uppfödning,så ja hon är uppfödare dock ej för Essie.
Sen är det väl en tolkningsfråga vad som menades med uppfödare. Att hon fött upp Essie,eller att hon är uppfödare.
Citera
2024-08-10, 19:28
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Kenneln behöver inte ha räddat henne men fått henne av någon som tog henne. De kanske underrättats av HH eller någon PA kring missförhållanden och erbjudit sig att ta emot Essie om någon hjälper henne därifrån.

Jag skulle må pyton om jag som uppfödare fött upp valp som blivit misshandlad. Jag skulle nog tusan kunna räcka upp.handen och säga, kom hit med hunden, jag tar hand om henne.

Inte så långsökt faktiskt. Tycker jag 😉

Jag skulle ha rört upp himmel och jord vare sig jag var uppfödaren eller tränaren JS. Jag tror JS visste hon sålt en hund till en olämplig, att det inte gått rätt till.

Ledsagarens har inte sagt ett barrolin, det enda jag vet är att hon föder upp många hundar. Fabriks uppfödning? Pga stor efterfrågan på passiva hundar?

Bara funderingar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in