2024-08-10, 17:41
Medlem
En annan sak jag har tänkt på är timingen av allt som kom fram offentligt med hundhjälpens anmälan och att en viss Flashback-veteran med hög trovärdighet gick under jorden efter att denne skulle återkomma med mer info nästa vecka när hen sa att Essie är i trygga händer.

Jag vill hoppas och tro att Essie lever. Och om så skulle vara fallet, kan inte hundhjälpen ha en hand i försvinnandet av Essie?
Då menar jag inte att Essie skulle vara hos hundtränaren, utan hos uppfödaren som födde upp henne i Nynäshamn. För en plats där det inte skulle krävas en hög ansträngning att hålla henne gömd är i en kennel bland massa andra labbar i en stor inhägnad gård?
Hur skulle Essie bli upptäckt när alla hjärteströsslare sökte genom landet bland privatpersoner om hon var i en kennels gård helatiden?

Att hundhjälpen har varit passiva med sina uttalanden efter sitt inlägg om deras anmälan till LS blev offentlig samtidigt som P kommer med massa lustiga bortförklaringar och ändrar dem hejvilt i något han påbörjade att uppmärksamma detta som en stöld direkt medialt. Tänk om hunden togs av hundtränaren med en viss ”hake” hon kunde hålla P i styr med som vi inte vet?
Citera
2024-08-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Detta gjorde mig så tagen att jag tillslut skapade ett konto i Flashback.
Har grävt i detta sen första dagen och haft kontakt med lokalbor i Enköping som berättat att de inte har hört någon i närheten av där familjen bor att de var ute och letade när Essie försvann. Ingen dörrknackning hos grannarna eller information om att Essie blivit försvunnen. En granne som pratades med har inte sett några sökinsatser i närområdet.
Har också fått veta att de s.k. ID hundarna tillhör en ägare som är en släkting till farfar L.

Men P berättade i en intervju att lokala enköpingsbor var delaktiga och sökinsatser gjordes i Enköping med hjälp av ”Vi i Enköping” fb-gruppen kvällen efter Essies försvinnande. Är det någon annan enköpingbo som är medlem i ”Vi i Enköping” som kan bekräfta att detta stämmer?

För hur kommer det sig att P i ett inlägg skriver att grannen i 42:an erbjuder sig att ta emot Essie och denne som lämnar har full anonymitet och kan lämna henne i deras bakgård men att andra grannar i närheten inte har sett sökinsatsen eller fått information att Essie är försvunnen först genom media?
Varför väljer man just denna granne att informera om denna stöld?

Har bekanta i Enköping och ingen av dom har märkt av något sök.
Inga lappar i butiker utan bara facebook och så klart pressen så man kan fejka en tår eller två.

Varför just denna granne har blivit "utvald" vet jag inte.

Hoppas fler enköpingsbor och gärna assistenter och grannar dyker upp i tråden.
Citera
2024-08-10, 17:45
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Har grävt i detta sen första dagen och haft kontakt med lokalbor i Enköping som berättat att de inte har hört någon i närheten av där familjen bor att de var ute och letade när Essie försvann. Ingen dörrknackning hos grannarna eller information om att Essie blivit försvunnen. En granne som pratades med har inte sett några sökinsatser i närområdet.
Har också fått veta att de s.k. ID hundarna tillhör en ägare som är en släkting till farfar L.

Men P berättade i en intervju att lokala enköpingsbor var delaktiga och sökinsatser gjordes i Enköping med hjälp av ”Vi i Enköping” fb-gruppen kvällen efter Essies försvinnande. Är det någon annan enköpingbo som är medlem i ”Vi i Enköping” som kan bekräfta att detta stämmer?

För hur kommer det sig att P i ett inlägg skriver att grannen i 42:an erbjuder sig att ta emot Essie och denne som lämnar har full anonymitet och kan lämna henne i deras bakgård men att andra grannar i närheten inte har sett sökinsatsen eller fått information att Essie är försvunnen först genom media?

Tack! Det här är vad vi misstänker, utmärkt att få bekräftat av en med lokalkännedom. Några andra har skrivit om det men inte så utförligt.
Grannen du nämnde kanske är en kompis? Enda på hela gatan som P har god grannsämja med,?
Citera
2024-08-10, 17:51
Medlem
Angående Ps jobbsituation:

Enligt LinkedIn skrev P sitt senaste inlägg om Bosch för 3 månader sen som handlade om en produktkatalog. Skulle han vara uppsagt så har han nog en lång uppsägningstid som kan vara 6 månader och där kan han har förhandlat att vara tjänstledig och behåller tjänstebilen x-antal tid. I hans jobbtitel finns dock inte Bosch som företag med (som flera har påpekat) och på anställda personer på Bosch Nordic finns han inte heller med.

Kan vara så att han har jobbtiteln kvar och jobbar som konsult nu.
Citera
2024-08-10, 17:53
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
En annan sak jag har tänkt på är timingen av allt som kom fram offentligt med hundhjälpens anmälan och att en viss Flashback-veteran med hög trovärdighet gick under jorden efter att denne skulle återkomma med mer info nästa vecka när hen sa att Essie är i trygga händer.

Jag vill hoppas och tro att Essie lever. Och om så skulle vara fallet, kan inte hundhjälpen ha en hand i försvinnandet av Essie?
Då menar jag inte att Essie skulle vara hos hundtränaren, utan hos uppfödaren som födde upp henne i Nynäshamn. För en plats där det inte skulle krävas en hög ansträngning att hålla henne gömd är i en kennel bland massa andra labbar i en stor inhägnad gård?
Hur skulle Essie bli upptäckt när alla hjärteströsslare sökte genom landet bland privatpersoner om hon var i en kennels gård helatiden?

Att hundhjälpen har varit passiva med sina uttalanden efter sitt inlägg om deras anmälan till LS blev offentlig samtidigt som P kommer med massa lustiga bortförklaringar och ändrar dem hejvilt i något han påbörjade att uppmärksamma detta som en stöld direkt medialt. Tänk om hunden togs av hundtränaren med en viss ”hake” hon kunde hålla P i styr med som vi inte vet?

Men det tror jag inte. Hon hade ju anmält Essie till LS, varför skulle hon sen gömma henne? Att JS beter sig underligt, beror inte det på att hon felaktigt låtit A få assistanshund och sitter i skiten pga det? Skulle hon chippa om Essie och sälja henne en gång till?
Citera
2024-08-10, 17:58
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Har bekanta i Enköping och ingen av dom har märkt av något sök.
Inga lappar i butiker utan bara facebook och så klart pressen så man kan fejka en tår eller två.

Glöm ej att efter tårar i Tv4 så la pappa psykopat ut sitt telnr så godtrogna svagbegåvade medmänniskor kunde Swisha bedragaren, här räcker det inte att blåsa Försäkringsbolaget, nej även svenska folket ska blåsas. Frågan man kan fundera över är när farfar militär kom in i bilden?
Citera
2024-08-10, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men det tror jag inte. Hon hade ju anmält Essie till LS, varför skulle hon sen gömma henne? Att JS beter sig underligt, beror inte det på att hon felaktigt låtit A få assistanshund och sitter i skiten pga det? Skulle hon chippa om Essie och sälja henne en gång till?

För att LS inte prioriterade ärendet tillräckligt? Det gick trots allt tre veckor utan någon handling från dem. För att ta saken i egna händer. Tror inte nödvändigtvis att hon skulle vilja sälja om henne utan mer för att rädda henne framförallt för misstaget hon insåg hon hade gjort.

Varför gick denne Flashback-veteran med så hög trovärdighet under jorden när det här uppdagades?
Citera
2024-08-10, 18:01
Medlem
En fråga, har mamman Charlotte släkt eller bott i trosa innan? Sett många vänner därifrån på hennes lilla vännerlista på FB.
Citera
2024-08-10, 18:02
Medlem
Citat:

I första artikeln som Enköpings Posten la ut om Essie, säger P: "Hela natten har folk varit ute och letat. Det har varit ett jätteengagemang. Varenda liten moppe och Epa har varit ute."

Jag skrev också ett inlägg om detta tidigare i tråden att man trots allt känner många i stan som bor några kvarter ifrån familjen, som varken har hört eller sett något om sökinsatser den aktuella kvällen.
Citera
2024-08-10, 18:03
Medlem
stavfel

Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Sen måste man nog fixa tandimplantat också eller bettskena så tandluckan försvinner.

Tror inte på uppfödaren, skulle sabba hela verksamheten om det kommer fram.
Senast redigerad av no1besserwisser 2024-08-10 kl. 18:06. Anledning: Stavfel
Citera
2024-08-10, 18:09
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
För att LS inte prioriterade ärendet tillräckligt? Det gick trots allt tre veckor utan någon handling från dem. För att ta saken i egna händer. Tror inte nödvändigtvis att hon skulle vilja sälja om henne utan mer för att rädda henne framförallt för misstaget hon insåg hon hade gjort.

Varför gick denne Flashback-veteran med så hög trovärdighet under jorden när det här uppdagades?

Ok, det är faktiskt tänkbart. Menar du att hon skulle hämtat hunden och fått P med på detta eller kidnappning?

Användaren vet jag inte vad det blev av. Kan ha en dålig period. Han kanske inte har så mycket att rapportera ändå.
Citera
2024-08-10, 18:10
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Vi?
Jag ställde frågan till en ...
Det är ju fritt att läsa ?
Och svara ...

Inlägget ligger faktiskt kvar i denna tråden. Personen med gula gummistövlar var runt 20 och svartklädd.

https://www.facebook.com/share/p/pVF72tqgPVvpXV7W/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in