Citat:
Ursprungligen postat av
Heartfordogs
Detta gjorde mig så tagen att jag tillslut skapade ett konto i Flashback.
Har grävt i detta sen första dagen och haft kontakt med lokalbor i Enköping som berättat att de inte har hört någon i närheten av där familjen bor att de var ute och letade när Essie försvann. Ingen dörrknackning hos grannarna eller information om att Essie blivit försvunnen. En granne som pratades med har inte sett några sökinsatser i närområdet.
Har också fått veta att de s.k. ID hundarna tillhör en ägare som är en släkting till farfar L.
Men P berättade i en intervju att lokala enköpingsbor var delaktiga och sökinsatser gjordes i Enköping med hjälp av ”Vi i Enköping” fb-gruppen kvällen efter Essies försvinnande. Är det någon annan enköpingbo som är medlem i ”Vi i Enköping” som kan bekräfta att detta stämmer?
För hur kommer det sig att P i ett inlägg skriver att grannen i 42:an erbjuder sig att ta emot Essie och denne som lämnar har full anonymitet och kan lämna henne i deras bakgård men att andra grannar i närheten inte har sett sökinsatsen eller fått information att Essie är försvunnen först genom media?
Varför väljer man just denna granne att informera om denna stöld?
Har bekanta i Enköping och ingen av dom har märkt av något sök.
Inga lappar i butiker utan bara facebook och så klart pressen så man kan fejka en tår eller två.
Varför just denna granne har blivit "utvald" vet jag inte.
Hoppas fler enköpingsbor och gärna assistenter och grannar dyker upp i tråden.