Citat:
Tackar för en god informationskälla.. Det är väl väldigt märkligt att mamman anklagas för att ha förstört sin dotter! Det är ju inte ens möjligt eftersom hon inte bott med henne. Emilia har flyttats runt på en massa olika hem! Det är nog där i de hemmen ni får leta efter bovarna som förstört Emilia. Det folk borde bli illa berörda över är hur illa Emilia blivit behandlad av myndigheter! Ett barn som skiljs från sina nära och kära! Det är på dessa inrättningar barn och unga lär sig det de skulle skyddas ifrån! Ingen ifrågasätter det! Jag tycker att Emilias mamma ska söka skadestånd hos staten för att de har misskött sitt uppdrag. På grund av det misslyckade omhändertagandet är nu Emilia död endast 14 år gammal!
Mördarungarna får nog sitt straff! De ska ju försöka leva ett liv efter det här! Hur tror ni alla förståsigpåare att det livet kommer att se ut!
Nu tackar jag för mig och ni andra kan ju fortsätta i er lilla bubbla.
Lite lektyr för den som har något intresse och orkar!
Barnen som samhället svek - åtgärder med anledning av övergrepp och allvarliga försummelser i samhällsvården
SOU 2011:9
Utredningen föreslår även att förutsättningarna för att införa en framtida skyldighet för kommunen att betala skadestånd till barn och unga som utsätts för övergrepp eller allvarlig försummelse i samhällsvården ska utredas.
Utredningen föreslår också åtgärder för att förhindra upprepning. Utredningen konstaterar att övergrepp och allvarliga försummelser förekommer i en oacceptabel omfattning även i dagens samhällsvård och att omedvetenheten om frågan är anmärkningsvärt stor. Det behövs ett långsiktigt program för ökad säkerhet inom samhällsvården av barn och unga.
Utredningen anser att Barnskyddsutredningen förslag om att socialnämndens ansvar att förebygga, upptäcka och åtgärda risker och missförhållanden ska lagfästas..
https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/statens-offentliga-utredningar/2011/02/sou-20119/
Mördarungarna får nog sitt straff! De ska ju försöka leva ett liv efter det här! Hur tror ni alla förståsigpåare att det livet kommer att se ut!
Nu tackar jag för mig och ni andra kan ju fortsätta i er lilla bubbla.
Lite lektyr för den som har något intresse och orkar!
Barnen som samhället svek - åtgärder med anledning av övergrepp och allvarliga försummelser i samhällsvården
SOU 2011:9
Utredningen föreslår även att förutsättningarna för att införa en framtida skyldighet för kommunen att betala skadestånd till barn och unga som utsätts för övergrepp eller allvarlig försummelse i samhällsvården ska utredas.
Utredningen föreslår också åtgärder för att förhindra upprepning. Utredningen konstaterar att övergrepp och allvarliga försummelser förekommer i en oacceptabel omfattning även i dagens samhällsvård och att omedvetenheten om frågan är anmärkningsvärt stor. Det behövs ett långsiktigt program för ökad säkerhet inom samhällsvården av barn och unga.
Utredningen anser att Barnskyddsutredningen förslag om att socialnämndens ansvar att förebygga, upptäcka och åtgärda risker och missförhållanden ska lagfästas..
https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/statens-offentliga-utredningar/2011/02/sou-20119/
"Publicerad 10 februari 2011" det står möjligtvis inte som dumpen var förövarna bor och hette genom olika puzzel ?

Bara 250 000 för totalt haveri ?
Sätta barn gemensamt med Vuxna (30+) kvinns och män som däribland är mördare och pedofiler.. det var billigt för ett totalt haveri i kombination med psykiatri-reformen