Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Du blir trött och sjuk i ryggen dom första dagarna för att du är en soffpotatis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neida
Vare sig Johan eller Mohammed klarar av sådant jobb. Plockade själv 15 liter hjortron i sommar och det är hårt arbete även för mig som är van vid bärplockning, är van vid att vara i skogen och skiter i knott och mygg.
Svenskar och blattar från Mellanöstern kanske borde få en introduktionsvecka där de jobbar lite kortare dagar för att vänja sig vid en ny form av arbete. Andra veckan får de jobba i thailändartempo. Vill de inte, bra - inga bidrag!
Citat:
Ursprungligen postat av
Favoritgame
Ni kan ju själva hjälpa till att plocka blåbär i Norrland istället för att klaga på andra men det kommer ni aldrig att göra...
Citat:
Ursprungligen postat av
Favoritgame
Frågan är varför du är för lat för att åka upp till Norrland och göra jobbet...
Varför ska folk som redan har andra jobb plocka bär? Kravet ska väl riktas till de arbetslösa, inte till de som redan jobbar? Sen finns det gott om möjligheter att plocka bär även i södra delen av landet, kanske inte hjortron men jordgubbar.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenEvigeSvennen
Ja det är väl klart som fan att de är glada att plocka bär åt sig själva i motsats till desperata arbetslösa blir utskickade till något engångs uppdrag av värdelösa arbetsförmedlingen att slava åt en chef som kör splitter ny Volvo XC90?
Det så kallade
engångsuppdraget pågår under sommaren varje år. Jag tror inte att det finns någon åldersgräns heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
izquierda
Man kan kräva att de tar städjobb eller liknande. Städjobb kan man till skillnad från bärplockande ha året runt och således bli självförsörjande.
De kan plocka bär på sommaren, hittar de absolut inget resten av året får de bidrag.
Dock tror jag att Tidölaget är för mycket cuckolds för att börja dra in bidrag till folk som har bott här flera år utan att göra ett handtag...