Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
"idioterna i Tidölaget"? Det är väl för f-n bra att det ställs vissa krav på arbetsinvandringen? Annars blir det ju som förut; att arbetskraftsinvandringen blir ett kryphål att invandra och ta jobb som andra som redan bor här kunde gjort.
Enda medicinen är att dra in A-kassan och andra bidrag till de som vägrar ta jobb som erbjuds. Och det inkluderar bärplockning!
A-kassa är en försäkring.
Bärplockning är bara säsongsjobb så bärplockaren kommer fortfarande vara arbetslös om någon månad.
Lönen är för låg för att täcka resor och dubbla boenden.
Många arbetslösa har barn som man ej kan resa ifrån.