Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Du får tro vad du vill jag är inte här för att skryta. Om du kände en kock du hade vetat att dom hatar att laga mat hemma det påminner för mycket om jobbet stressen så det blir enkla lösningar som något färdigt/halvfärdigt eller att bruden lagar åt dom. Om du syftar på tråden om fryspizza din dömmare.
Så äre nog, men överlag så bör de istället få med sig mat ifrån sitt jobb åtminstone till sig själv
Men klart att familjen ska födas, så egentligen är det ännu lättare då om kocken köper hem råvarorna direkt ifrån jobbet som bonus pga att han jobbar där och med van hand slänger ihop nåt som ändå är
väldigt näringsrikt och gott fast det tar inte så lång tid
Finare mat uteblir som kan liknas vid "alfred nobel middag" eller att "kungen ska få smaka på delikatesser" man standardmat kan man lika gärna laga när man kommer hem
Fördelen med att va kock borde ju vara att man får käka och köpa hem billig mat eller råvaror
Känner några flyktigt på facebook som jobbar på skolkök eller på hotell och de har definitivt fördelar ang mattillgången och kostnaden. Jag frågar aldrig dom om exakt recept (kan va mycket halvfabrikat där ochså) eller köksrutiner som inte alls går att jämföra med ett vanligt hemkök och eftersom jag redan vet att jag kan göra det godare för mig, än det jag provat.
Om nån jobbar på mcdonalds .. betyder det att de slänger ihop nåt enkelt hemma då ochså ?
Stress förekommer i många yrken förövrigt