Citat:
Ursprungligen postat av
christer-ulfbaage
Jag börjar med mig själv.
Jag växte upp i ett hem där fiskpinnar, blodpudding, korvstroganoff och falukorv med makaroner var standard.
Ni som vet, vet.
Kroppen tål en hel del stryk alltså, eftersom jag fortfarande har hälsan i behåll.
Denna traumatiska barndom, som uncle fucking ben förstörde, gav alltså inget intresse till att söka sig till en kockutbildning; tvärtom var matlagning någonting som bara var tvunget att göras.
Men efter ett visst kinavirus började härja och efter år av terapi, så fick jag en snilleblixt:
Det här med matlagning verkar ju avkopplande. Och är det inte lite kul att få ingredienser att funka ihop? Vore det inte lite spännande att stå upp och ta fighten mot Uncle Ben?
Jag hade också innan det blivit mer intresserad av kost ur ett hälsoperspektiv , och då får man fan ta och lära sig litegrann för att inte lida
Det var så jag började. Så jag är fortfarande ingen mästerkock utan en intresserad glad amatör. Som man brukar säga.
*Varför/hur blev ni intresserade av matlagning?
*Vad är er skill level? 1-5 (1=Jag kan inte ens koka ägg, 5= Pro)
*Fyll på
Se där ja!
Fram tills för några år sedan var hela tanken att det bara skulle gå fort och vara lätt så en så bred repertoar hade man inte men ändå helt nöjd smakmässigt.
För min del kom det i samband med jag skaffade TikTok, 90% av dom jag följer sysslar med matlagning, och just det vackra att det är människor ifrån hela världen. Sen har det blivit jag kollar gamla gubbar och kärringar på YT som gör traditionell husmanskost och det gillar jag!
Min skill level är väl 3. (har gått ifrån 1.5)