2024-08-09, 01:18
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det kanske jag inte gjorde nej. Det är bra att ni påminner mig om vad jag missar att svara på. Just nu är det så att jag bommar saker. Det är bara för att det är en sådan vecka eller period i mitt liv, och inget taskigt menat.

Nej, när det gäller var man blir placerad inom LSS, så har man faktiskt inte rätten att bestämma det. Vi utredde den frågan för något år sedan, mycket ingående, utav lite olika orsaker i en av kommunerna. Som boende inom LSS, så har man rätt att avböja insatsen eller finna sig i att bli placerad av kommunen. Det är tråkigt, det borde inte vara så, och det är så för att Sverige ställer för lite krav på sin offentliga verksamhet. Åter så är det rättspraxis, och det beror på att domstolen är för flat för att peka med hela handen. Klart att man har en självbestämmande även där, men som sagt så är praxis klar.

Jag personligen, och som ni kanske märkt, anser ofta att vi i Sverige har överanvänt medicin. Väldigt ofta använder sig vården av medicin, inte för att det skulle vara bäst utan för att det är enklast och kräver minst insatser. Det har gett problem, med beroende och folk som många år levt med problem man inte skulle ha behövt. Det är till viss del på väg att vända, alldeles för långsamt, men ändå till viss det. Att behandla tillfälliga bekymmer, eller i en akut fas med medicin är givetvis inget fel. Men det finns människor inom SoL och LSS som tagit antidepressiv eller ångestdämpande läkemedel i 10-20-30 år, istället för att få hjälp med daglig sysselsättning, sociala aktiviteter och ett kvalitativt stöd i tillvaron.

Men visst, är det ett medicinskt bekymmer så ska man givetvis äta medicin, jag äter till exempel Levaxin själv. Men medicin ska inte användas för att hantera brister i verksamheten eller underbemanning inom vården.

Håller helt med om detta. Många har alldeles för mkt medicin och många har medicin som tar ut effekten på en annan medicin och då läggs det till mer medicin.
De som har lugnade och insomningstabletter, sömn tabletter sedan evigheter tillbaka hade lika gärna kunnat ha sockerpiller. Vad det handlar om här är mest den psykologiska effekten. Den medicinska effekten är nog obefintlig vid det laget.

Tyvärr har det skett enorma neddragningar. Tex hade man ju tillgång till en buss för längesedan där man kunde åka iväg med alla. Nu får inte IF ha den alls men VO får ha den för utflykter osv nu på sommaren , visst trevligt för dom men mkt märkligt.
Citera
2024-08-09, 01:18
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Är du full eller bara korkad?

Hunden har markerat spår efter Essie fram till hjulspåren bakom deras tomt, och sedan har hunden också markerat spår efter Essie vid en specifik adress. Och det är precis det som mitt inlägg grundar sig på. När den här typen av vältränade hundra markerar, då är det mycket starka indikationer på det man eftersöker. Och som sagt, inte vet jag om du är för full för att fatta det, eller bara korkad.

Det är helt enkelt bara att konstatera att detta är de bevis som vi letat efter hela tiden. Och det är inte alls konstigt att pappan har slutat leta. Han vet vem som tagit Essie, och det vi alla vi andra också nu. I alla fall alla de av oss som förstår innebörden av ID-hundens markeringar.

För egen del kan jag bara konstatera att det är synd att jag inte sett den här artikeln förrän nu.

Extremt märkligt att Enköpingsposten inte tagit upp detta. Men de har ju motarbetat pappan hela tiden. Det är nog den minst objektiva tidningen jag sett i hela mitt liv tror jag.

Intressant i alla fall. Frågan är därmed i princip löst.

En assistent och hennes ökända liga ligger bakom stölden av Essie.
Då undrar jag varför i hela helsike gick P inte in och hämtade hunden för? Eller ringde polisen och bad dom hämta ut hans hund när han visste var hon var! Ville han inte ha tillbaka henne eller? Jösses!
Citera
2024-08-09, 01:19
Medlem
SmurfSmurfs avatar
En fråga till hundkunniga:

Om Essie hade blivit biten eller fått andra större sårskador, så det blivit ärr, skulle det synas? Om pälsen täcker eller ej.

Det kan vara orsaken till att hon måste bort.
Citera
2024-08-09, 01:21
Medlem
Citat:
Du är bra korkad om du tror att mitt inlägg bekräftar något av det du skriver.

Det enda man kan konstatera är att bilderna har utsatts för någon form av "crop", vilket är en helt normal manöver för att spara ner en bild från en video på en dator.

Till och med de billigaste mobiltelefonerna idag har högre upplösning än vad du inbillar dig.

Jag förstår att du gärna vill att bilderna skall vara manipulerade, men det finns ingenting i det du delat som ens antyder att så skulle vara fallet.
Det finns ju Metadata i foton som speciella företag kan få fram info ifrån. Nu är ju detta film ,men jag gissar det går få fram ändock . det har ju både polis och försäkringsbolagens utredare kännedom om hur man kan få fram information om. Inskickade är en guldgruva för utredare.
Citera
2024-08-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Nej, den händelsen skedde ganska nyligen. Inlägg 293.

Hon är väl van vid att det inte blir några allvarliga konsekvenser för hennes del.

Så då har det hänt 2 allvarliga tillbud på Coop.
Citera
2024-08-09, 01:22
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Då undrar jag varför i hela helsike gick P inte in och hämtade hunden för? Eller ringde polisen och bad dom hämta ut hans hund när han visste var hon var! Ville han inte ha tillbaka henne eller? Jösses!

Hehehe exakt. Tänkte just skriva det.

Det fanns ingen spårhund. Tror vi kan släppa det helt.
Citera
2024-08-09, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Om Essie hade blivit biten eller fått andra större sårskador, så det blivit ärr, skulle det synas? Om pälsen täcker eller ej.

Ser det inte som osannolikt att hunden fått en skada och därför måste flyttas innan Länsstyrelsen kommer dit på besök. Annars hade de såklart haft bevis på att hunden inte behandlas väl.
Citat:
Har svårt att sluta skratta åt den kommentaren. Är lite som mannen som mördade sin flickvän och skyllde på kinesiska maffian. Har för mig att han blev friad för mordet, men ingen i hela världen tror på honom.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-08-09 kl. 01:25.
Citera
2024-08-09, 01:23
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Hur vet du att han inte försökte med allt det?
Hur vet du att hunden fortfarande var kvar där?
Tänk till lite för h-vete!

Citera
2024-08-09, 01:24
Medlem
MrBubss avatar
Citat:

Svaret är mycket enkelt!
Några hjulspår har aldrig funnits och ej heller några ID-hundar som sökt... Ingen har kunnat bekräfta något av det.

Det handlar bara om att skuldbelägga oskyldiga människor och få människor att rikta blickarna åt ett annat håll.
Senast redigerad av MrBubs 2024-08-09 kl. 01:28.
Citera
2024-08-09, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Ja, gör du en palpering av hunden brukar man känna ärr. Det kan även bli vita hårstrån i pälsen.
Citera
2024-08-09, 01:26
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Extremt märkligt att Enköpingsposten inte tagit upp detta. Men de har ju motarbetat pappan hela tiden. Det är nog den minst objektiva tidningen jag sett i hela mitt liv tror jag.

Intressant i alla fall. Frågan är därmed i princip löst.

Du är nog det största skämtet i Flashbacks historia, sök hjälp istället för att fullständigt förstöra tråd efter tråd som du maniskt attackerar!

Så du menar att pappa psykopat vet var hunden finns men inte meddelat det till Polisen? Tycker inte du att det är lite märkligt? För OM han det gjort så skulle Polisen varit på plats omgående och det utan förvarning! Men detta är som allt annat du bidrar med här i tråden bara ren jla Bullshit!
Citera
2024-08-09, 01:26
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Så då har det hänt 2 allvarliga tillbud på Coop.

Man förstår ju att hon inte går ut. Den där bunkern kanske är det enda realistiska, för ska hon verkligen gå lös?

Att Essie inte fick motion blir ju allt mer klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in