2024-08-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Är du säker på det? Verkar ju som det är PÖ
som släppte ut Essie på kvällarna.

Funderar på historien som inte ens stämmer t 2 %, kanske PÖ o CÖ själv sålt hunden utomlands?

Säker o säker 🙃 i denna röran vet ju ingen någonting.Det har ju sagts från början att när A flyttade hem flyttade dom ut sedan om det är sant jadu.....
Citera
2024-08-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Biljardrum, Bubbelbar… så frun gillade lyx.

Man säger ju ofta att det är kvinnan bakom mannen som styr allting men det syns inte utåt.

Så den som tiger i det här fallet vet kanske mest, har kanske styrt upp mer än man tror.

Undrar var CÖ s föräldrar gör? Var det dit A o hon åkte eftersom PÖ sa att A är på en plats hon trivs. Är Essie hos CÖs föräldrar?
Citera
2024-08-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Säker o säker 🙃 i denna röran vet ju ingen någonting.Det har ju sagts från början att när A flyttade hem flyttade dom ut sedan om det är sant jadu.....
Tidigare i tråden skrevs det att föräldrarnas bilar nästan alltid stod på uppfarten o att PÖ var där väldigt ofta.
Det är ju många som utreder garage tex till ungdomsrum.
Citera
2024-08-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
När och hur fick LS reda på att det fanns ingen hund?

Tack för sammanfattningen men hemsk att läsa ytterligare detaljer hur Essie misshandlades. Tacksam att du inte skrev mer MEN sanningen ska ju fram.

Fortsätter här då jag nu har rotat lite mer.

Det finns en mailkonversation mellan någon och LS där hämtar jag nu:
Den 20/6 var det 2 st som ringde LS.
Enligt deras rutin när det gäller våld mot djur hänvisades dom till polisen.

- våld mot djur kan vara väldigt svårt att upptäcka vid en kontroll, så enligt rutinen hanteras den typen av ärenden oftast med ett brev till djurhållaren om det inte finns omständigheter som talar för kontroll på plats. Vi planerade dock att utföra en oanmälda kontroll men innan den hann utföras fanns inte hunden kvar på plats (försvann enligt UNT den 11 juli)-

Så helt uppenbart så ansåg LS att det fanns skäl för en oanmälda kontroll.
Citera
2024-08-07, 21:09
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Angående PÖS kommentarer om assistenternas bröst så hittade jag detta.

https://www.dn.se/sverige/larare-kommenterade-elevs-brost-hd-tar-upp-fallet/?fbclid=IwY2xjawEgnH5leHRuA2FlbQIxMQABHYqPMs0E_BPB J1QVoRnectsamy50B4VIyzRF7P1yfmx9xako-rN3sel6pA_aem _NhPQ_nclxOBIb7toGln2WQ
Vad har han sagt?
Citera
2024-08-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ja, tom på natten tvingades hunden sova i As säng trots att hon inte ville. Stackars, stackars hund... hoppas hon fått frid nu.
Vem tvingade Essie att sova i A säng under natten?

Om A sover och Essie går ur sängen, så vem tvingade henne tillbaka till sängen igen????

Assistenten förmodar jag, eller var där fler personer?

Var väl inte en sovande Amanda som lyckades hålla kvar Essie i sängen🤔
Citera
2024-08-07, 21:16
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Då ska vi se..
24-06-20 upprättas en tjänsteanteckning av LS vid samtal med hundhjälpen.
I den framkommer det en del väldigt oroväckande saker som Essie tvingas utstå.
Det framkommer oxå att hundhjälpen kommer att kontakta familjen.
(Det här dokumentet skrevs ut 26/7, drygt en månad efter anmälan kom in)

När och om hundhjälpen kontaktade familjen har jag inte sett dokument på så det lämnar jag därhän. Men bör rimligtvis har skett straxt efter den 20/6

Men LS har kontaktat familjen via brev och jag vill minnas även samtal.
Så familjen var fullt medvetna om att LS hade ett ärende.

Och den 21/7 kommer det in en anmälan till polisen.
Amälan enligt 8 kap 1§ djurskyddsförordningen
där UL uppger att hundägarens dotter sparkar ner hunden ur soffan, slår hunden i huvudet eller på kroppen när hon är missnöjd med den. (och lite fler beskrivningar)

Så det vi kan se av bara dom två anmälningarna så är det helt uppenbart ( iaf för mig) att Essie fått stryk.
Därtill kommer pappans egna ord i sitt "försvarstal" där det först förnekades att A gjort illa Essie, lite längre ner i texten framkom att hon sparkat Essie en gång i aggression. (Det blev ändrat och ordet "rumpan" lades till)
Och ännu längre ner så kan Essie blivit puttad av en gunga när hon varit busig och A inte hunnit stoppa gungan. Och även nåt om att hon kan ha kommit för nära när dom sparkat boll. (orkar inte gå igenom all den texten igen)
Den texten blev ändrad flera gånger till att nyligen försvinna helt.

Ls stängde sin utredning då dom inte kan utreda vidare då Essie är borta. Däremot så finns det en mejlkonversation där det står att LS planerade ett besök. Ett oanmält sådant.
Och då Essie var borta men det ändå var så pass graverande bevis dom fått in så skickades ärendet till polis att utreda.
Och vart den utredningen är idag vet jag inte då jag inte sett någon dokumentation på det. Men enligt inlägg här så är det pågående under förundersökningssekretess.

Ursäkta för novellen men det var lite svårt att sammanfatta på ett bra sätt.
Det är bara vidriga människor som kan försvara det här.
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx

Om A sover och Essie går ur sängen, så vem tvingade henne tillbaka till sängen igen????

En stängd dörr?
Citera
2024-08-07, 21:22
Medlem
Citat:

Står tidigare i tråden att Essie sökte sig till assistenternas säng men hon skulle sova hos A. När egentligen fick hon vara ledig?
Citera
2024-08-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vad har han sagt?

En av assistenterna sa att PÖ hade sagt till en av tjejerna att hon skulle ta på sig o inte springa o visa tuttarna på det sättet. Finns nog någon som har skärmdump på det.
Citera
2024-08-07, 21:26
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Är du säker på det? Verkar ju som det är PÖ
som släppte ut Essie på kvällarna.

Funderar på historien som inte ens stämmer t 2 %, kanske PÖ o CÖ själv sålt hunden utomlands?

Föräldrarna bor inte där. EP plus säker källa.

Det är som jag sagt, de hyr ut huset till kommunen som LSS boende till A.

De bor någon annanstans, oklart var. Fått uppgift om 08-området, kan vara sommarställe.

En av bilarna ska tillhöra A men tror inte hon är skriven på den.

Mamman jobbar alltså i sitt egna hus och pappan ska ju vara med överallt så han lär ju vara där och ströja assistenterna.
Citera
2024-08-07, 21:31
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Koppel? Vet inte, gissar.

Assistenterna fick ju inte gosa med Essie, hon skulle bonda med A och ingen annan.
Citera
2024-08-07, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Föräldrarna bor inte där. EP plus säker källa.

Det är som jag sagt, de hyr ut huset till kommunen som LSS boende till A.

De bor någon annanstans, oklart var. Fått uppgift om 08-området, kan vara sommarställe.

En av bilarna ska tillhöra A men tror inte hon är skriven på den.

Mamman jobbar alltså i sitt egna hus och pappan ska ju vara med överallt så han lär ju vara där och ströja assistenterna.

Ok. Så de kan inte sova över då?

De har iaf slutat leta efter Essie skriver C*atr*ne Birk*nst*dt. Vidare skriver hon att PÖ tvingas sitta hela dagarna o dementera allt som kommer upp på sociala medier. Hade inte polisen sagt de skulle hålla låg profil?

Så nu är alltså inte Essie intressant längre. Får mig ännu mera säker på att föräldrarna är ansvariga för vad som hänt Essie. Man slutar inte leta efter en hund som är värd 280000 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in