2024-07-29, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Fungerar även här

Hade du också problem i helgen? En massa danskar och norrmän skrev en massa arga inlägg på Trustpilot i helgen.

Jag hade exakt samma problem där appen vägrade starta. Den stod bara och tuggade tills att den stängde av sig.
Citera
2024-07-29, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Hade du också problem i helgen? En massa danskar och norrmän skrev en massa arga inlägg på Trustpilot i helgen.

Jag hade exakt samma problem där appen vägrade starta. Den stod bara och tuggade tills att den stängde av sig.
Den tog lång tid men efter ett tag så gick den. Hjälpte även att starta om. Men att man inte kom in upplevde jag inte. Men sen ser jag inte på viaplay konstant
Citera
2024-07-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Den tog lång tid men efter ett tag så gick den. Hjälpte även att starta om. Men att man inte kom in upplevde jag inte. Men sen ser jag inte på viaplay konstant

Jag testade med mitt fasta bredband och två olika mobila bredband utan att appen i min Chromecast startade. Det gick att casta med mobilappen till Cromecast från samtliga nätverk utan problem. Sedan kl 06:00 på måndagsmorgon så fungerade allt.

En Chromecast måste aktiveras hos Viaplay. Det gick inte att aktivera min Cromecast efter en ominstallation.

Dåligt av deras support att inte erkänna problemet, utan vill att kunden ska utföra en massa onödiga saker.
Citera
2024-07-31, 18:07
Medlem
skickahit10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Jävligt intressant.
Jag har varken Smart TV eller någon Box.
Jag använder datorskärm och streaming över dator.
Vad ska dom göra då?
Kommer dom att blockera VPN?
Och jag skulle alltså inte kunna använda mitt abonnemang när jag är på resa för att jag då är utanför hushållet och har annan IP?

Det här känns luddigt.
Vänta och se.

Detta svar fick jag från dem när jag ställde exakt den frågan:

Om du inte har en Smart TV med Viaplay app kopplad till ditt konto, kommer du likt tidigare ha tillgång till två samtidiga strömmar. Dock kan samma sportsändning ses på enbart en enhet åt gången, däremot kan du fortfarande titta på två olika matcher på olika enheter. Du kan titta på en enhet som är kopplad till Wifi och mobilen med via mobilnätet samtidigt. /Marita
Citera
2024-07-31, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skickahit10
Detta svar fick jag från dem när jag ställde exakt den frågan:

Om du inte har en Smart TV med Viaplay app kopplad till ditt konto, kommer du likt tidigare ha tillgång till två samtidiga strömmar. Dock kan samma sportsändning ses på enbart en enhet åt gången, däremot kan du fortfarande titta på två olika matcher på olika enheter. Du kan titta på en enhet som är kopplad till Wifi och mobilen med via mobilnätet samtidigt. /Marita

Det är inte konstigt att Viaplay håller på att gå fullständigt åt helvete.
Det där är ju så dumt så man vet inte om man ska skratta eller gråta.
Citera
2024-08-07, 17:55
Medlem
uberpilsners avatar
Viaplays förändrar vad?

Den här artikeln ligger bakom en betalvägg, är det någon som har plus och kan lägga ut artikeln här? Vore jäkligt schmutt.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...s-forandringar
Citera
2024-08-07, 18:04
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uberpilsner
Den här artikeln ligger bakom en betalvägg, är det någon som har plus och kan lägga ut artikeln här? Vore jäkligt schmutt.

Står ju att de tänker stänga av folk som lånar ut konton och höja priserna. Är det något annat där som du tror är relevant för dig?

Säg upp avtalet och rid ut abstinensen, det kommer vara värt det.
Citera
2024-08-07, 18:20
Medlem
uberpilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Står ju att de tänker stänga av folk som lånar ut konton och höja priserna. Är det något annat där som du tror är relevant för dig?

Säg upp avtalet och rid ut abstinensen, det kommer vara värt det.

Vart är sammanfattningen då?
Citera
2024-08-07, 18:29
Medlem
Wikitomtes avatar
Här är lite utdrag från det mail som skickats ut till kunderna.

Vi kommer att införa tekniska begränsningar för kontodelning utanför hushållet som påverkar hur du kan använda tjänsten. Ändringarna innebär att från och med den 20 augusti sätts ditt Viaplay-hushåll automatiskt via din smart-TV, på den plats du oftast tittar på Viaplay.

En ytterligare uppdatering av tjänsten berör möjligheten till samtidiga strömmar på sportinnehåll. Från och med den 20 augusti kommer du bara kunna titta på en och samma sportsändning på en (1) enhet i taget. Däremot går det fortfarande bra att titta på två olika sportsändningar från två olika enheter samtidigt, och detsamma gäller för film och serier.

Vi kan från tid till annan erbjuda prenumerationer på paket som innehåller annonser. Om du prenumererar på ett paket som innehåller annonser får du inte använda annonsblockeringsfunktioner och liknande verktyg för att blockera annonser från att visas i din spelare.
Citera
2024-08-08, 19:36
Medlem
skickahit10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uberpilsner

Har du ett Viaplay-konto som du lånar ut till vänner ibland?

Det kommer du inte kunna längre.

Företaget ändrar nu – i kampen mot de illegala streamingtjänsterna.

”Dessa aktörer utför brott genom att stjäla och erbjuda vårt innehåll”, skriver Viaplays presschef Susanne Nylén i ett mejl till Sportbladet.

Från och med den 20 augusti kommer saker och ting ändras för alla Viaplay-prenumeranter.

Flera förtydliganden och ändringar görs i de allmänna villkoren.

Men framför allt inför företaget två stora begränsningar.

Den första innebär att alla som tillhör samma ”hushåll” kan kolla på samma konto. Men personer som inte befinner sig i samma hushåll måste skapa ett eget.

”Det är ett sätt att skydda vårt innehåll och våra sporträttigheter – en väg som allt fler streamingtjänster väljer att gå”, skriver Susanne Nylén.

Den andra är att man nu får endast titta på en och samma sportsändning från en enhet.

”Det är som sagt ett sätt att skydda vårt innehåll och våra sporträttigheter – en väg som allt fler streamingtjänster väljer att gå. Inom hushållet kan man givetvis tillsammans titta på en match och samtidigt kan en annan familjemedlem ta del av Viaplays övriga breda innehåll, och även andra direktsända sportevenemang, på en annan enhet i hemmet”, skriver Nylén.

Om man är ute på resande fot?

Ändringarna innebär att från och med den 20 augusti sätts ditt Viaplay-hushåll automatiskt via din smart-TV, på den plats du oftast tittar på Viaplay.

Om du då skulle lämna huset kommer fortfarande ”hushållet” vara det som gäller.

Hur kommer det fungera när man kollar på telefonen eller datorn medan man är ute och reser?

”Datorn eller telefonen ingår som enheter i hushållet och fungerar på resa”, skriver Viaplay.

Hur kommer det fungera för folk med sommarstuga?

”Kunder som redan har ett konto i hushållet kan flytta med detta genom att logga in på nytt i till exempel sin sommarstuga. Detta går fint att styra över själv som kontohavare genom att följa instruktioner på TV-skärmen om hur man byter hushåll”, skriver Nylén.

Samtidigt som Viaplay väljer att försöka stärka upp sitt skydd för sitt innehåll ökar användningen av illegala streamingtjänsten IPTV snabbt i Sverige.

Så pass snabbt att Viaplay medverkar i en kampanj med andra mediehus för att uppmärksamma personer om problemet med IPTV.

”Illegal IPTV är ett stort hot mot oss, andra streamingtjänster och hela branschen”, skriver Viaplay.

Förstår ni folk som väljer det alternativet när era priser har höjts?

”Våra rättigheter är högt åtråvärda och det är problematiskt att illegala aktörer stjäl vårt innehåll och lockar privatkunder till lägre prispunkter. Det är viktigt att understryka att dessa aktörer utför brott genom att stjäla och erbjuda vårt innehåll, och som kund bidrar man till illegal verksamhet genom att köpa dessa tjänster”, skriver Nylén.

Kraftig kritik mot priserna

Viaplay fick stor kritik i december när man meddelade att priserna höjs med 150 kronor per månad, trots att utbudet fortsatte vara det samma.

Inför nästa säsong har företaget köpt tillbaka rättigheterna till Champions League fram till 2026/2027.

Ni har köpt tillbaka rättigheterna till Champions League. Ska tittarna förvänta sig en prisökning på sitt abonnemang?

”Om det sker betydande ändringar i våra befintliga paket utifrån innehåll och pris kommer vi i god tid meddela detta till våra befintliga kunder precis som vi gör nu kring tekniska begränsningar”, skriver Nylén.

Ändringarna den 20:e augusti förtydligar även när Viaplay kan komma att höja priserna.

Bland annat att det kan höjas i samband med produktion och/eller förvärv av innehåll.

Tio procent av Premier League-matcherna som varit er största tv-rättighet kommer nu i och med nästa säsong att sändas på Amazon Prime Video. Fanns det en diskussion om att sänka priserna i och med att ni tappade innehåll?

”Viaplay justerar inte prisbilden utifrån enskilda rättigheter på det sättet. Det vi kan konstatera är att vi kommer ha ett otroligt starkt sportutbud i höst för våra kunder. Med Premier League och Champions League som kronan på verket befäster Viaplay sin position som den ledande streamingtjänsten för sportevenemang”, svarar Viaplay via mejl.
Citera
2024-08-08, 20:43
Medlem
uberpilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skickahit10
Har du ett Viaplay-konto som du lånar ut till vänner ibland?

Det kommer du inte kunna längre.

Företaget ändrar nu – i kampen mot de illegala streamingtjänsterna.

”Dessa aktörer utför brott genom att stjäla och erbjuda vårt innehåll”, skriver Viaplays presschef Susanne Nylén i ett mejl till Sportbladet.

Från och med den 20 augusti kommer saker och ting ändras för alla Viaplay-prenumeranter.

Flera förtydliganden och ändringar görs i de allmänna villkoren.

Men framför allt inför företaget två stora begränsningar.

Den första innebär att alla som tillhör samma ”hushåll” kan kolla på samma konto. Men personer som inte befinner sig i samma hushåll måste skapa ett eget.

”Det är ett sätt att skydda vårt innehåll och våra sporträttigheter – en väg som allt fler streamingtjänster väljer att gå”, skriver Susanne Nylén.

Den andra är att man nu får endast titta på en och samma sportsändning från en enhet.

”Det är som sagt ett sätt att skydda vårt innehåll och våra sporträttigheter – en väg som allt fler streamingtjänster väljer att gå. Inom hushållet kan man givetvis tillsammans titta på en match och samtidigt kan en annan familjemedlem ta del av Viaplays övriga breda innehåll, och även andra direktsända sportevenemang, på en annan enhet i hemmet”, skriver Nylén.

Om man är ute på resande fot?

Ändringarna innebär att från och med den 20 augusti sätts ditt Viaplay-hushåll automatiskt via din smart-TV, på den plats du oftast tittar på Viaplay.

Om du då skulle lämna huset kommer fortfarande ”hushållet” vara det som gäller.

Hur kommer det fungera när man kollar på telefonen eller datorn medan man är ute och reser?

”Datorn eller telefonen ingår som enheter i hushållet och fungerar på resa”, skriver Viaplay.

Hur kommer det fungera för folk med sommarstuga?

”Kunder som redan har ett konto i hushållet kan flytta med detta genom att logga in på nytt i till exempel sin sommarstuga. Detta går fint att styra över själv som kontohavare genom att följa instruktioner på TV-skärmen om hur man byter hushåll”, skriver Nylén.

Samtidigt som Viaplay väljer att försöka stärka upp sitt skydd för sitt innehåll ökar användningen av illegala streamingtjänsten IPTV snabbt i Sverige.

Så pass snabbt att Viaplay medverkar i en kampanj med andra mediehus för att uppmärksamma personer om problemet med IPTV.

”Illegal IPTV är ett stort hot mot oss, andra streamingtjänster och hela branschen”, skriver Viaplay.

Förstår ni folk som väljer det alternativet när era priser har höjts?

”Våra rättigheter är högt åtråvärda och det är problematiskt att illegala aktörer stjäl vårt innehåll och lockar privatkunder till lägre prispunkter. Det är viktigt att understryka att dessa aktörer utför brott genom att stjäla och erbjuda vårt innehåll, och som kund bidrar man till illegal verksamhet genom att köpa dessa tjänster”, skriver Nylén.

Kraftig kritik mot priserna

Viaplay fick stor kritik i december när man meddelade att priserna höjs med 150 kronor per månad, trots att utbudet fortsatte vara det samma.

Inför nästa säsong har företaget köpt tillbaka rättigheterna till Champions League fram till 2026/2027.

Ni har köpt tillbaka rättigheterna till Champions League. Ska tittarna förvänta sig en prisökning på sitt abonnemang?

”Om det sker betydande ändringar i våra befintliga paket utifrån innehåll och pris kommer vi i god tid meddela detta till våra befintliga kunder precis som vi gör nu kring tekniska begränsningar”, skriver Nylén.

Ändringarna den 20:e augusti förtydligar även när Viaplay kan komma att höja priserna.

Bland annat att det kan höjas i samband med produktion och/eller förvärv av innehåll.

Tio procent av Premier League-matcherna som varit er största tv-rättighet kommer nu i och med nästa säsong att sändas på Amazon Prime Video. Fanns det en diskussion om att sänka priserna i och med att ni tappade innehåll?

”Viaplay justerar inte prisbilden utifrån enskilda rättigheter på det sättet. Det vi kan konstatera är att vi kommer ha ett otroligt starkt sportutbud i höst för våra kunder. Med Premier League och Champions League som kronan på verket befäster Viaplay sin position som den ledande streamingtjänsten för sportevenemang”, svarar Viaplay via mejl.

Tack ska du ha. Äntligen någon som kan läsa
Citera
2024-08-08, 20:51
Medlem
Studsbolls avatar
Har nu sagt upp skiten. Kroknäsorna får se sig efter någon annans pengar. Streaming ska vara enkelt och bekvämt för mig och dem i mitt hushåll. De nya avtalet är dynga. Aldrig Viaplay igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in