2024-08-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Helt övertygad om att det har gått till så också.
Något med Essie uppfyllde inte familjens förväntningar. Då blev hon ”bortstädad”
Den där familjen har blockat alla som inte skickat handhjärtan och hejarop på Facebook.
Ingen granne har reagerat ett dugg på att någon smugit utanför häcken.
Det syns om någon springer i väg med en hund. Alltid någon jävel som är ute och grejar med något på en villa gata. Det var inte mitt i natten som hon försvann.
Det är så mycket som inte är logiskt, historien ändras osv. Instämmer helt med det du skriver. Farlig familj och släkt det där, dom var många inblandade som moderatorer och hjälpte till att rensa.
Citera
2024-08-06, 21:17
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Om det finns filmbevis så borde polisutredningen inte ta så lång tid eller?
Och blir djurförbjudet en offentlig handling?

Om jag fattar saken rätt, djurmisshandel tas upp i domstol och då blir domen offentlig. Eventuellt kan förundersökningen släppas.
Man kan få vara åhörare, kanske någon från flashback vill gå.

OM nu åklagaren tycker det finns något att åtala för. Är det bara skrikande och en dansk blir det inget årtal.

Djurförbud brukar vara LS som utfärdar, men kanske domstol kan göra det också. Offentlig handling.

Det är tågordningen som jag fattat. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2024-08-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasami
Fortfarande så får du filma i ditt eget hem...

Du glömmer en sak, kommunen betalar en hög hyra så det är inte ett eget hem utan ett av kommunens tillfälliga bostäder åt en person som inte kan bo på ett LSS-boende pga aggressivitet.

Här från Storsjöbygdens Assistentbolag:
"Personliga assistenter arbetar med att ge stöd i vardagen åt personer som har en funktionsnedsättning. Du som assistent bidrar till att den assistansberättigade kan leva ett mer självständigt och oberoende liv där personen själv bestämmer över sin livssituation.

Det är ett stort ansvar som kräver att man som person tycker om att arbeta nära andra människor, att man visar respekt och är ödmjuk inför individens livssituation.

Det är viktigt för oss att våra anställda trivs på sin arbetsplats. Du ska få rätt utbildning så att du känner dig trygg i ditt arbete. Vi jobbar aktivt med arbetsmiljöfrågor och följer upp dessa för att alla ska trivas på sin arbetsplats."

A R B E T S P L A T S!!!
VSB...
Citera
2024-08-06, 21:22
Medlem
Nu har äntligen mamman uttalat sig i en av grupperna,.och väldigt kritiskt mot pappan, hon kanske glömde att klicka anonym för hon skriver att hon är en nära vän som vill vara anonym, hon ska även lägga upp bilder som visar vilken man P är
Citera
2024-08-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Om jag fattar saken rätt, djurmisshandel tas upp i domstol och då blir domen offentlig. Eventuellt kan förundersökningen släppas.
Man kan få vara åhörare, kanske någon från flashback vill gå.

OM nu åklagaren tycker det finns något att åtala för. Är det bara skrikande och en dansk blir det inget årtal.

Djurförbud brukar vara LS som utfärdar, men kanske domstol kan göra det också. Offentlig handling.

Det är tågordningen som jag fattat. Rätta mig om jag har fel.

Djurförbud utdelas av länsstyrelsen. Blir du dömd i tingsrätten för djurplågeri ska du ha djurförbud. Djurförbudet ges oftast på livstid och för alla djurplågeridomar, undantag finns.
Det är trots vad lagen säger väldigt svårt att få sitt djurförbud upphävt då det är samma personer som drivit målet från början som oftast får bestämma om upphävande, trots att det är jäv.
Folk får djurförbud för mindre saker än misshandel av en hund.
Citera
2024-08-06, 21:24
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenOldie
Det är så mycket som inte är logiskt, historien ändras osv. Instämmer helt med det du skriver. Farlig familj och släkt det där, dom var många inblandade som moderatorer och hjälpte till att rensa.
Dom lyckades komma in i gruppen och raderade allt. Slutade engagera mig där för ett tag sedan. Märkte att det var något som inte stämde.
Självklart är det något fuffens med försvinnandet. Ungen har fått något damputbrott och sen har P och L städat bort kroppen.
Hade som inte varit så pengakåta, utan skitit i att göra efterlysningar och swishinsamlingar så hade det nog gått vägen.
Med tanke på att som hade kontakt med Hundhjälpen och andra myndigheter så hade det kanske inte sett så bra ut om hunden blivit mördad. Dom trixade ihop en historia som inte var helt genomtänkt. Nu jävlar kom karman och ber som i arslet.
Pappa P sitter hela dagarna och försöker att rädda familjens rykte.
Får se när topplocket går på honom.
Farfar är väldigt lättretad. Har skrivit med han några gånger och han är så tacksam att reta upp. Lika roligt varje gång han blir sur.
Citera
2024-08-06, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Jo men just det citatet om att mamman skulle ha sagt att Essie är tränad till att inte göra något motstånd ens om man slår ihjäl henne… påvisar ju inget missförhållande om inte familjen med att säga så menat att de ville att personalen skulle strunta i om hunden for illa eller blev misshandlad…

Om pappans sammanhang stämmer så får ju citatet en innebörd av att snarare velat uppmana till att skydda och ta undan hunden…?

Jag får inte ihop på vilket sätt som den som sagt att mamman ska ha sagt detta menar att detta är elakt sinnat gentemot Essie? För uttalandet i sig visar mest på en förståelse för att hunden är sårbar, mer sårbar än andra hundar på grund av sin träning…

Eller tolkar du in något helt annat i detta?

En hund ska inte behöva skyddas från sin förare. Aldrig någonsin. Då är det jäkligt fel.
Citera
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasami
Fortfarande så får du filma i ditt eget hem...

Ytterligare en aspekt är att det inte är föräldrarnas hem. De bor och är skrivna/folkbokförda på annan adress. Det är A's hem. Föräldrarnas fastighet, men inte föräldrarnas hem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Du glömmer en sak, kommunen betalar en hög hyra så det är inte ett eget hem utan ett av kommunens tillfälliga bostäder åt en person som inte kan bo på ett LSS-boende pga aggressivitet.

Här från Storsjöbygdens Assistentbolag:
"Personliga assistenter arbetar med att ge stöd i vardagen åt personer som har en funktionsnedsättning. Du som assistent bidrar till att den assistansberättigade kan leva ett mer självständigt och oberoende liv där personen själv bestämmer över sin livssituation.

Det är ett stort ansvar som kräver att man som person tycker om att arbeta nära andra människor, att man visar respekt och är ödmjuk inför individens livssituation.

Det är viktigt för oss att våra anställda trivs på sin arbetsplats. Du ska få rätt utbildning så att du känner dig trygg i ditt arbete. Vi jobbar aktivt med arbetsmiljöfrågor och följer upp dessa för att alla ska trivas på sin arbetsplats."

A R B E T S P L A T S!!!
VSB...
Som jag sa innan... inte en arbetsplats i den bemärkelsen.
Citera
2024-08-06, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sgtptgatos
Nu har äntligen mamman uttalat sig i en av grupperna,.och väldigt kritiskt mot pappan, hon kanske glömde att klicka anonym för hon skriver att hon är en nära vän som vill vara anonym, hon ska även lägga upp bilder som visar vilken man P är

Vad heter gruppen?
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Har han verkligen sagt det till en typ 20-årig assistent?! Det måste fan vara åtalbart som sexuellt trakasseri och/eller könsdiskriminering! Han kan ju inte vara normal enligt något som helst kriterium.
Enligt en av assistenternas inlägg på facebook..ja. känns inte som något man hittar på liksom
Citera
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Vad grundar du påståendet på att LS informerade föräldrarna att de la ner ärendet innan Essie försvann?
Det delades ett dokument från länsstyrelsen där det stod
"Klagomål som gäller er djurhållning
Länsstyrelsen vill informera er om att vi har fått in flera klagomål
som gäller er djurhållning. Vi kommer inte att kontrollera om
klagomålet stämmer. Detta ärende kommer därför att avslutas"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in