Citat:
Ursprungligen postat av
Saga23
Nej jag tänker samma, mycket kan man säga vad Länsstyrelsen hittar på men allt registreras om inte annat står de under sekretess i registerutdraget och något sådant finns inte.
En sak jag tänkte på däremot, mamman har inte uttalat sig alls? Finns det någon som sett eller hört Amanda eller mamman efter detta?
Finns det ingen möjlighet att mamman tog Amanda och hunden och drog? Eller att de själva har omplacerat hunden hos folk de litar på för att säga att hon är stulen och få ut pengarna? Att någon skall ha lyckats ta henne med all övervakning som funnits runt huset måste vara väldigt insatt och välplanerat därför jag har lite svårt att tro på det även om jag hoppas hon mår bra och är i trygghet så tror jag fortfarande att hon är död tills jag ser något som bevisar motsatsen
Allt är möjligt även om just nu ser det ju mindre troligt ut att hunden mördats i alla fall… som jag ser det…vilket för mig i alla fall känns skönt…
Det som talar emot att mamman skulle ha tagit hunden själv och A och stuckit någonstans är väl att hur skulle hon ha lyckats med det utan att hennes man i så fall upptäckte det? A behöver ju dessutom jättemycket hjälp. Jag har hållit lite öppet för att familjen som helhet däremot kan ha bestämt sig för att omplacera hunden. Men det som talar emot det är att då hade de ju verkligen inte behövt dra igång hela den här apparaten och värsta häxjakten emot sig heller… (även om de kanske inte hade kunnat förutse just den…)
Om jag ska vara helt ärlig så har jag inte uppfattat det som att försäkringspengar verkar vara något som familjen verkar varit särskilt intresserade av…? Pappan har typ fnyst åt det när det kommit upp inlägg och menat att den försäkring som finns inte skulle räcka särskilt långt ändå… Finns det öht något som tyder på att de anmält detta till något försäkringsbolag? Jag har bara sett påståenden ifrån folk som vill få det till ett motiv…
Det som hela tiden förbryllat mig är hur pappan hela tiden fokuserat på att skaffa en ny hund… Jag får inte ihop det med att de själva skulle vara inblandade i hundens försvinnande. Just den grejen blir för mig inte logisk om man inte tror att hunden är stulen och aldrig kommer att kunna komma tillbaka… Men har tyckt att assistanshunden betytt mycket för A… Jag kan inte annars se något motiv till att vilja göra om hela den här proceduren igen och betala 300+ tusen för att få en ny hund att bråka med assistenter om ifall han inte verkligen värdesatte hundens funktion…?
Personen som på forumet här konsekvent uttalat att hen säger sig veta att hunden är hos någon som (omhänder)tagit den och nu också skrivit att familjen inte vet vad som har hänt förklarar bättre varför de agerar som om hunden aldrig kommer tillbaka. Helt enkelt för att de tror eller förstår att någon tagit den. Men vet inte vem det är utan bara att den som tagit hunden inte kommer vilja lämna den tillbaka ens för en belöning på 100 000 kr.
Det skulle förklara deras fokus…
Det är ungefär så jag ser på det just nu…