2024-08-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Så Dumpen Media Group AB har alltså två anställda, Patrik och Sara får man förmoda? Vad får alla gäddfiskare. Pizza och kanelbulle? Ganska bra ökning av omsättningen jämfört med föregående år också. Kan det vara så att någon gädda har Swishat lite extra mycket för att slippa bli uthängd? Hur redovisas Swish-pengar för övrigt? Är det gåvor? Är det skattefritt i så fall?
Jag gissar på att det kan bli lite dålig stämning i längden hos dumpen. Många jobbar ideellt, samtidigt som det diffar 400k på övriga utgifter. Jag är hyfsat insatt i företagsekonomi och det jag inte förstår är, ni kommer ihåg att swish i 1,5år gick in på Saras privata. Jag vet att SKV inte släpper en sådan sak och jag är förvånad att inte SKV har korrespondens med dumpens revisor om det. När det gäller Donationer så kan jag säga att Sara och Patrik har Sveriges generösaste följare. Patrik skriver att han har sagt nej till miljoner i tränararvode. Host host. Dumpen är komplex, men jag är inte lika insatt som ni som skriver här, intressant att följa dumpens ekonomi för egen del iallafall.
Citera
2024-08-05, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag gissar på att det kan bli lite dålig stämning i längden hos dumpen. Många jobbar ideellt, samtidigt som det diffar 400k på övriga utgifter. Jag är hyfsat insatt i företagsekonomi och det jag inte förstår är, ni kommer ihåg att swish i 1,5år gick in på Saras privata. Jag vet att SKV inte släpper en sådan sak och jag är förvånad att inte SKV har korrespondens med dumpens revisor om det. När det gäller Donationer så kan jag säga att Sara och Patrik har Sveriges generösaste följare. Patrik skriver att han har sagt nej till miljoner i tränararvode. Host host. Dumpen är komplex, men jag är inte lika insatt som ni som skriver här, intressant att följa dumpens ekonomi för egen del iallafall.
Var uppe ett liknande fall i rampljuset för några år sedan. En influencer hade tagit emot stora summor genom swishdonationer och behövde inte betala skatt på det eftersom det var gåvor. Det fanns inget utbyte av varor/tjänster i gengäld och således var det inte ett arbete som hade utförts.
Citera
2024-08-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror som du här.
Det är nog väldigt få gäddor som vill ta det vidare till rättegång.
De flesta glöms bort med tiden.
Hur kan det tänkas gå till under rättegången? Har Dumpen/deras ev. advokat rätt att visa upp bilder och chattar som gäddan har skickat/skrivit? Även fast det är förtal så borde det bli svårt för gäddan att ha några kommentarer kring detta utan att skämmas.
Jag är redo att swisha ett större belopp om Dumpen behöver hjälp med ev. skadestånd.

Hur mycket är du beredd att swisha? Lotta har öppnat plånboken tidigare när det krävs för Saras Kronofogdeskulder.
Du får nog klappa dig själv på huvudet hemma.
Din hundring är en spottstyver Maggie.
Tanken räknas inte när Dumpen behöver stålar, sorry!
Citera
2024-08-05, 23:38
Medlem
Citat:
Så Dumpen Media Group AB har alltså två anställda, Patrik och Sara får man förmoda? Vad får alla gäddfiskare. Pizza och kanelbulle? Ganska bra ökning av omsättningen jämfört med föregående år också. Kan det vara så att någon gädda har Swishat lite extra mycket för att slippa bli uthängd? Hur redovisas Swish-pengar för övrigt? Är det gåvor? Är det skattefritt i så fall?
De fick in 90 000 bara under gårdagen så nej...

Fiskarna är volontärer och Sara tar ut låg jäkla lön (fatta timpenningen där!) liksom Patrik. Han får inte så mycket annat nu eftersom Dumpen gjort honom så pass kontroversiell att han inte får lika mycket föreläsningsuppdrag och liknande. Det här årets största inkomst, redovisas nästa år, lär ha varit Dubai (eller var det Qatar han var i?). Allt låter helt rimligt, liksom summorna. Vad grinar ETC om? DÄR lär det bli dålig stämning när de ser hur mycket av stadsbidraget som går till chefen i förhållande till dem som arbetar (-ish).
Senast redigerad av VVVulpes 2024-08-06 kl. 00:02.
Citera
2024-08-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Var uppe ett liknande fall i rampljuset för några år sedan. En influencer hade tagit emot stora summor genom swishdonationer och behövde inte betala skatt på det eftersom det var gåvor. Det fanns inget utbyte av varor/tjänster i gengäld och således var det inte ett arbete som hade utförts.

Aha jag tro du är något på spåret. Givetvis vet Dumplingarna detta och vifta med något skitpapper som styrker den låga lönen går bra men tittar man under mattan så får man se på grejer.

Det är naturligtvis mycket bullshit och mr Pussy behöver inte svettas över att Sara blir utan käk.
Enkelt förklarat ”Swishen tas separat” för då slipper man skatt och allt det där tråkiga.
Självklart vill Dampen skylta med dessa låga belopp.

”Det är välgörenhet vi sysslar med och det här får aldrig ifrågasättas”.

Vem fan vill swisha Dumpen nu liksom.
Citera
2024-08-06, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Tycker det är intressant att de lägger så mycket tid i olika videor och text på att beklaga sig om ETC, de gör ju verkligen reklam för ETC. Vore bättre de ägnade tid åt att förklara legitimiteten av sig själva, men i stället; ETC dååå! Deras bokföring blir inte bättre genom att kritisera andra. Sara har sitt nummer kvar på sidan för gåvor, så hon går inte lottlös heller.

ETC är jätteglada för att de slår rekord med 25 000 premmunanter. Dvs begränsad betydelse, finns väl minst 50 sociala medier konton med bättre reach.

Men de behöver en aktiv fiende att enas kring och som inte bara går och gömmer sig som snuskgubbarna. Lägg på lite affektstyrt skrivande i sociala medier och en rätt passande martyrroll och du har kompotten färdig att servera till zombiesarna.
Senast redigerad av BilamOsnan 2024-08-06 kl. 00:14.
Citera
2024-08-06, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
(FB) Skatteverket visar huggtänderna - slutet på swishjournalistiken?

Vet inte hur det slutade, men vad jag vet så slapp hon länkad tråd handlar om inte undan beskattning. Pga inte tydlig nog om gåvoaspekten.
Citera
2024-08-06, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
De fick in 90 000 bara under gårdagen så nej...

Fiskarna är volontärer och Sara tar ut låg jäkla lön (fatta timpenningen där!) liksom Patrik. Han får inte så mycket annat nu eftersom Dumpen gjort honom så pass kontroversiell att han inte får lika mycket föreläsningsuppdrag och liknande. Det här årets största inkomst, redovisas nästa år, lär ha varit Dubai (eller var det Qatar han var i?). Allt låter helt rimligt, liksom summorna. Vad grinar ETC om? DÄR lär det bli dålig stämning när de ser hur mycket av stadsbidraget som går till chefen i förhållande till dem som arbetar (-ish).

Det där borde man ta en diskussion om. Putte som front skiter i Dumpen nån månad och drar till Qatar där mänskliga rättigheter inte existerar.
Fantastiskt bra gjort. Barnbrudar, vad är det?
Dumpen kan titta lite åt andra hållet om det vankas påfyllning på kontot.

Sara i hijab hälsade inte på Putte i det vidriga landet men fördömde inte heller. ”Sköt det snyggare nästa gång!” fick Putte höra vid hämtning på Landvetter.
Citera
2024-08-06, 09:30
Medlem
Sam.Boyds avatar
Pedofiler begår övergrepp.

Dumpen gör ett effektivt arbete.

Det intressanta är hur vänsternedia under lång tid försökt misskreditera Dumpen.

Det finns massor av NGO o andra ”väljgörande” organisationer som betalar lön till de som arbetar för dem. Majoriteten av dem med vänsteranknytning. Endel utövar människosmuggling andra stödjer o finansierar terrorism. Andra har bristande redovisning.

Varför vurmar vänstern för pedofeli?
Senast redigerad av Sam.Boyd 2024-08-06 kl. 09:33.
Citera
2024-08-06, 09:35
Medlem
Citat:
Skattefritt är ett lurigt ord. Det ser ut som de tagit upp beloppen i bolagets deklaration. Frågan är snarare om det är momsat...
Citera
2024-08-06, 10:09
Medlem
goofers avatar
Det är väl ingen som är överraskad av hur deklarationen ser ut?

Klart de skor sig själva på era swishdonationer, ingen tror väl ändå att det går till någon som behöver hjälp.

Två kriminella pundare med svag moral som hittat ett sätt att lura till sig pengar från en pöbel.

Nu kommer folk att skriva att de är värda pengarna de får men tänk på att dina swishar kan gå till nöjesresor av privat karaktär, fester och säkert en hel del pulver med stimulerande egenskaper.

Hur mycket av din swish tillfaller verkliga offer?
Citera
2024-08-06, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det är väl ingen som är överraskad av hur deklarationen ser ut?

Klart de skor sig själva på era swishdonationer, ingen tror väl ändå att det går till någon som behöver hjälp.

Två kriminella pundare med svag moral som hittat ett sätt att lura till sig pengar från en pöbel.

Nu kommer folk att skriva att de är värda pengarna de får men tänk på att dina swishar kan gå till nöjesresor av privat karaktär, fester och säkert en hel del pulver med stimulerande egenskaper.

Hur mycket av din swish tillfaller verkliga offer?
Verkliga offer? Inte ett korvöre! Flotta hotell och bärs i Stockholm för att rädda fiktiva barn... varenda spänn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in