2024-08-05, 22:01
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Kan inte se att han skulle vinna något på det. Det här målet är så principiellt intressant så mediabevakningen kommer va enorm. Leif G kommer sitta i TV och kommentera och alla nyhetsprogram kommer att ta upp det. Konsekvensen för gädda #342 blir att en större andel nu kommer att få se hans vidriga kukbilder och sexchatten han hade med ett barn. Till vilken nytta, någon upprättelse får han inte utan snarare tvärtom så kommer dom flesta se ner mer på honom då.
Allmänheten kommer inte se något degraderande, Sara blir tvungen att radera allt om honom.
Citera
2024-08-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Allmänheten kommer inte se något degraderande, Sara blir tvungen att radera allt om honom.
Men under tiden rättegången håller på så ligger allting tillgängligt. Vet inte hur länge det dröjer innan domen faller.
Citera
2024-08-05, 22:13
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Men under tiden rättegången håller på så ligger allting tillgängligt. Vet inte hur länge det dröjer innan domen faller.
Sedan när andra stämmer innan preskription kommer gäddan att försvinna i allt annat, och Sara får finkan. Och Dumpen kommer inte kunna fortsätta på det sättet de gör idag. Då kommer Patrik med sitt hat mot ECT att explodera, och kursa, för han har tagit ut alla pengar på lyx.
Citera
2024-08-05, 22:18
Medlem
Citat:
Sedan när andra stämmer innan preskription kommer gäddan att försvinna i allt annat, och Sara får finkan. Och Dumpen kommer inte kunna fortsätta på det sättet de gör idag. Då kommer Patrik med sitt hat mot ECT att explodera, och kursa, för han har tagit ut alla pengar på lyx.
Det var ett riktigt domedagsscenario du målar upp. Vet inte om jag håller med dig. Men lite humoristiskt lät det.
Citera
2024-08-05, 22:38
Medlem
Citat:
Tycker det är intressant att de lägger så mycket tid i olika videor och text på att beklaga sig om ETC, de gör ju verkligen reklam för ETC. Vore bättre de ägnade tid åt att förklara legitimiteten av sig själva, men i stället; ETC dååå! Deras bokföring blir inte bättre genom att kritisera andra. Sara har sitt nummer kvar på sidan för gåvor, så hon går inte lottlös heller.

Anfall är bästa försvar och Sara är mediatränad och svarar utav helvete på alla kanaler. Oroa inte för sånt här biter inte på Dumpen.
Freakshowen fortsätter även om Sara måste gå upp tidigt trots nattsamtal.
Ingen fjortis hade bestämt träff med Lasse 77 IRL men Dumpen lurade i buskarna och nu är hela familjen fuckad +450 familjer till medan Dumpen drar in schyssta pengar.
Citera
2024-08-05, 22:41
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror som du här.
Det är nog väldigt få gäddor som vill ta det vidare till rättegång.
De flesta glöms bort med tiden.
Hur kan det tänkas gå till under rättegången? Har Dumpen/deras ev. advokat rätt att visa upp bilder och chattar som gäddan har skickat/skrivit? Även fast det är förtal så borde det bli svårt för gäddan att ha några kommentarer kring detta utan att skämmas.
Jag är redo att swisha ett större belopp om Dumpen behöver hjälp med ev. skadestånd.

Ja. I svaromålet från Sara, vilket hennes advokat har formulerat, åberopas dock inga skärmavbilder i form av text eller bild från chatten, mer än för att bevisa att ett visst telefonnummer är kopplat till gäddan. Kanske åberopas ytterligare skriftlig bevisning senare under förberedelsen av målet. Bevisning som part avser att åberopa under huvudförhandlingen (rättegången) ska läggas fram under förberedelsen.
Citera
2024-08-05, 22:56
Medlem
Så Dumpen Media Group AB har alltså två anställda, Patrik och Sara får man förmoda? Vad får alla gäddfiskare. Pizza och kanelbulle? Ganska bra ökning av omsättningen jämfört med föregående år också. Kan det vara så att någon gädda har Swishat lite extra mycket för att slippa bli uthängd? Hur redovisas Swish-pengar för övrigt? Är det gåvor? Är det skattefritt i så fall?
Citera
2024-08-05, 23:15
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Så Dumpen Media Group AB har alltså två anställda, Patrik och Sara får man förmoda? Vad får alla gäddfiskare. Pizza och kanelbulle? Ganska bra ökning av omsättningen jämfört med föregående år också. Kan det vara så att någon gädda har Swishat lite extra mycket för att slippa bli uthängd? Hur redovisas Swish-pengar för övrigt? Är det gåvor? Är det skattefritt i så fall?
Jag gissar på att det kan bli lite dålig stämning i längden hos dumpen. Många jobbar ideellt, samtidigt som det diffar 400k på övriga utgifter. Jag är hyfsat insatt i företagsekonomi och det jag inte förstår är, ni kommer ihåg att swish i 1,5år gick in på Saras privata. Jag vet att SKV inte släpper en sådan sak och jag är förvånad att inte SKV har korrespondens med dumpens revisor om det. När det gäller Donationer så kan jag säga att Sara och Patrik har Sveriges generösaste följare. Patrik skriver att han har sagt nej till miljoner i tränararvode. Host host. Dumpen är komplex, men jag är inte lika insatt som ni som skriver här, intressant att följa dumpens ekonomi för egen del iallafall.
Citera
2024-08-05, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag gissar på att det kan bli lite dålig stämning i längden hos dumpen. Många jobbar ideellt, samtidigt som det diffar 400k på övriga utgifter. Jag är hyfsat insatt i företagsekonomi och det jag inte förstår är, ni kommer ihåg att swish i 1,5år gick in på Saras privata. Jag vet att SKV inte släpper en sådan sak och jag är förvånad att inte SKV har korrespondens med dumpens revisor om det. När det gäller Donationer så kan jag säga att Sara och Patrik har Sveriges generösaste följare. Patrik skriver att han har sagt nej till miljoner i tränararvode. Host host. Dumpen är komplex, men jag är inte lika insatt som ni som skriver här, intressant att följa dumpens ekonomi för egen del iallafall.
Var uppe ett liknande fall i rampljuset för några år sedan. En influencer hade tagit emot stora summor genom swishdonationer och behövde inte betala skatt på det eftersom det var gåvor. Det fanns inget utbyte av varor/tjänster i gengäld och således var det inte ett arbete som hade utförts.
Citera
2024-08-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror som du här.
Det är nog väldigt få gäddor som vill ta det vidare till rättegång.
De flesta glöms bort med tiden.
Hur kan det tänkas gå till under rättegången? Har Dumpen/deras ev. advokat rätt att visa upp bilder och chattar som gäddan har skickat/skrivit? Även fast det är förtal så borde det bli svårt för gäddan att ha några kommentarer kring detta utan att skämmas.
Jag är redo att swisha ett större belopp om Dumpen behöver hjälp med ev. skadestånd.

Hur mycket är du beredd att swisha? Lotta har öppnat plånboken tidigare när det krävs för Saras Kronofogdeskulder.
Du får nog klappa dig själv på huvudet hemma.
Din hundring är en spottstyver Maggie.
Tanken räknas inte när Dumpen behöver stålar, sorry!
Citera
2024-08-05, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
De fick in 90 000 bara under gårdagen så nej...

Fiskarna är volontärer och Sara tar ut låg jäkla lön (fatta timpenningen där!) liksom Patrik. Han får inte så mycket annat nu eftersom Dumpen gjort honom så pass kontroversiell att han inte får lika mycket föreläsningsuppdrag och liknande. Det här årets största inkomst, redovisas nästa år, lär ha varit Dubai (eller var det Qatar han var i?). Allt låter helt rimligt, liksom summorna. Vad grinar ETC om? DÄR lär det bli dålig stämning när de ser hur mycket av stadsbidraget som går till chefen i förhållande till dem som arbetar (-ish).
Senast redigerad av VVVulpes 2024-08-06 kl. 00:02.
Citera
2024-08-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Var uppe ett liknande fall i rampljuset för några år sedan. En influencer hade tagit emot stora summor genom swishdonationer och behövde inte betala skatt på det eftersom det var gåvor. Det fanns inget utbyte av varor/tjänster i gengäld och således var det inte ett arbete som hade utförts.

Aha jag tro du är något på spåret. Givetvis vet Dumplingarna detta och vifta med något skitpapper som styrker den låga lönen går bra men tittar man under mattan så får man se på grejer.

Det är naturligtvis mycket bullshit och mr Pussy behöver inte svettas över att Sara blir utan käk.
Enkelt förklarat ”Swishen tas separat” för då slipper man skatt och allt det där tråkiga.
Självklart vill Dampen skylta med dessa låga belopp.

”Det är välgörenhet vi sysslar med och det här får aldrig ifrågasättas”.

Vem fan vill swisha Dumpen nu liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in