Citat:
Ursprungligen postat av
Berraperra1975
Det har jag hävdat också om rättegången som kommer. Om dom sköter korten rätt där så blir det en vinsaffär i slutändan också. All publicitet är bra även den dåliga.
Kanske, men en vinst kan möjliggöra fler stämningar, och man kan faktiskt hamna i fängelse för grovt förtal vid upprepade förseelser. Men lite kaffevoltor kanske bara stärker martyrrollen.
Men visst finns det en viss symbios mellan Dumpen och tidningarna. Sydsvenskan försöker med "en sajt på nätet" när de skriver om någon förskollärare i Lund som blev av med jobbet för att inte ge Dumpen gratisreklam
Förresten undrar jag om inte Aftonbladet plockade upp det där med Patriks "Är inga konstigheter med det” från mitt inlägg? Lite cred hade varit kul, men jag får skylla mig själv som sitter och skriver gratis antar jag.
I sakfrågan så tycker jag absolut att är lite skumt att ta ut aktieutdelning ur ett bolag vars vinst bygger på donationer, speciellt förklaringen gör mig fundersam. Vad fan är "stora kostnader som inte går att ta upp i bokslutet" för något? Bärs? Brudar? Bajenbiljetter?