2024-08-05, 18:14
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Varför skar det sig egentligen mellan ETC och Dumpen? Vid kickoff av denna fantastiska sajt så tog väl en ETC-journalist rygg på Sara när en brandman skulle konfronteras?
Tror han fick det fantasifulla nicket ”Slangen”.
Kändes som gulligul då men nu publicerar man varandras deklarationer för svenska folket.
Vågar man gissa att Dumpenfolket är lite knepiga?

Dumplingarna är utan några som helst tvivel väldigt knepiga. Jag menar....kolla Patrik och Sara....det är inte precis typen av folk man köper en begagnad bil av om man säger så.

Men med det sagt så....folket på ETC har nog inte alla skruvar rätt gängade de heller.
Citera
2024-08-05, 18:33
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Nu är Aftonbladet på hugget också. "Swishgåvorna bakom Dumpens miljonaffär"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4B3eOg/swishgavorna-bakom-dumpens-miljoner-jatteokning-pa-ett-ar

Läser man av reaktionerna i facebookgruppen och vad Sara själv skrivit efter ”avslöjandena” så är det bara till gagn för Dumpen. Efter ETC började dra upp årsredovisningen ilsknade många till och swishade totalt 90 000 på bara en (1) dag.

Gammelmedia och Dumpen lever i nån form av symbios med varann. De som ogillar Sara och Patrik slänger pengar på ETC och Aftonbladet för att få läsa deras version. Och dumpenanhängare slänger pengar på Sara och Patrik som motreaktion.

Win-win
Citera
2024-08-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Läser man av reaktionerna i facebookgruppen och vad Sara själv skrivit efter ”avslöjandena” så är det bara till gagn för Dumpen. Efter ETC började dra upp årsredovisningen ilsknade många till och swishade totalt 90 000 på bara en (1) dag.

Gammelmedia och Dumpen lever i nån form av symbios med varann. De som ogillar Sara och Patrik slänger pengar på ETC och Aftonbladet för att få läsa deras version. Och dumpenanhängare slänger pengar på Sara och Patrik som motreaktion.

Win-win
Det har jag hävdat också om rättegången som kommer. Om dom sköter korten rätt där så blir det en vinsaffär i slutändan också. All publicitet är bra även den dåliga.
Senast redigerad av Berraperra1975 2024-08-05 kl. 18:46.
Citera
2024-08-05, 18:53
Avslutad
Citat:
Det har jag hävdat också om rättegången som kommer. Om dom sköter korten rätt där så blir det en vinsaffär i slutändan också. All publicitet är bra även den dåliga.

Kanske, men en vinst kan möjliggöra fler stämningar, och man kan faktiskt hamna i fängelse för grovt förtal vid upprepade förseelser. Men lite kaffevoltor kanske bara stärker martyrrollen.

Men visst finns det en viss symbios mellan Dumpen och tidningarna. Sydsvenskan försöker med "en sajt på nätet" när de skriver om någon förskollärare i Lund som blev av med jobbet för att inte ge Dumpen gratisreklam

Förresten undrar jag om inte Aftonbladet plockade upp det där med Patriks "Är inga konstigheter med det” från mitt inlägg? Lite cred hade varit kul, men jag får skylla mig själv som sitter och skriver gratis antar jag.

I sakfrågan så tycker jag absolut att är lite skumt att ta ut aktieutdelning ur ett bolag vars vinst bygger på donationer, speciellt förklaringen gör mig fundersam. Vad fan är "stora kostnader som inte går att ta upp i bokslutet" för något? Bärs? Brudar? Bajenbiljetter?
Citera
2024-08-05, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Dumplingarna är utan några som helst tvivel väldigt knepiga. Jag menar....kolla Patrik och Sara....det är inte precis typen av folk man köper en begagnad bil av om man säger så.

Men med det sagt så....folket på ETC har nog inte alla skruvar rätt gängade de heller.
Battle of giants... Putte som inte ens kan stava, Sara som aldrig gjort en hederlig dags arbete i sitt liv, mot ett gäng kommunister med direktörslöner!!
Lägg ner landets journalistutbildningar och låt redaktionell integritet, mediaetik och annat trams gå i graven!! Passa på att lägga ner Riksdagen som lagstiftande organ och låt S&P sköta det. PHS kan ta över polismyndigheten ocg Impulskollen sjukvården!!
Den nya tiden är här..
Citera
2024-08-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BilamOsnan
Kanske, men en vinst kan möjliggöra fler stämningar, och man kan faktiskt hamna i fängelse för grovt förtal vid upprepade förseelser. Men lite kaffevoltor kanske bara stärker martyrrollen.

Men visst finns det en viss symbios mellan Dumpen och tidningarna. Sydsvenskan försöker med "en sajt på nätet" när de skriver om någon förskollärare i Lund som blev av med jobbet för att inte ge Dumpen gratisreklam

Förresten undrar jag om inte Aftonbladet plockade upp det där med Patriks "Är inga konstigheter med det” från mitt inlägg? Lite cred hade varit kul, men jag får skylla mig själv som sitter och skriver gratis antar jag.

I sakfrågan så tycker jag absolut att är lite skumt att ta ut aktieutdelning ur ett bolag vars vinst bygger på donationer, speciellt förklaringen gör mig fundersam. Vad fan är "stora kostnader som inte går att ta upp i bokslutet" för något? Bärs? Brudar? Bajenbiljetter?
Tvivlar på att det kommer fler stämningar efter denna. Dom flesta som Dumpen tar inser nog att det bästa är att låta tiden läka ut. Att börja rota i det gör enbart att all skit kommer upp till ytan igen. Men det är enbart min gissning och tiden får utvisa.
Citera
2024-08-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo det är klart att dom ska säga nej men du ser ju själv att vissa är uppenbart funktionsnedsatta. Dessa borde absolut inte hängas ut till allmän åskådning. Där tar man kontakt med anhöriga.
Övriga kan definitivt få finnas på uthängningssajten.

De är iaf så funktionsdugliga så att de kan sitta och runka och skriva till minderåriga
Och dessutom dyka upp på plats
Så jag tolkar det som att de mycket väl vet vad de gör och vad de är ute efter.

Det va väl en av de uthängda som va lite sär som hade våldtagit sin bror som liten?
Är det han du tänker på, när du menar att vissa inte ska hängas ut?
Citera
2024-08-05, 19:19
Avslutad
Citat:
Tvivlar på att det kommer fler stämningar efter denna. Dom flesta som Dumpen tar inser nog att det bästa är att låta tiden läka ut. Att börja rota i det gör enbart att all skit kommer upp till ytan igen. Men det är enbart min gissning och tiden får utvisa.

Ditt tvivel är rimligt

är inte heller säker, det kostar lätt mer än vad det ger att kriga i rätten
Citera
2024-08-05, 19:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag tror som du här.
Det är nog väldigt få gäddor som vill ta det vidare till rättegång.
De flesta glöms bort med tiden.
Hur kan det tänkas gå till under rättegången? Har Dumpen/deras ev. advokat rätt att visa upp bilder och chattar som gäddan har skickat/skrivit? Även fast det är förtal så borde det bli svårt för gäddan att ha några kommentarer kring detta utan att skämmas.
Jag är redo att swisha ett större belopp om Dumpen behöver hjälp med ev. skadestånd.
Citera
2024-08-05, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Tog rygg?
Det var väll frilansande Jens gamman som var med och inte ETC?

Att det skar sig är väll för att ETC envist vill försvara ett system som inte fungerar, lite som att Janne Josefsson kritiserade att innehav av övergreppsmaterial (barnporr) skulle förbjudas

Kanske var fel klipp jag hänvisade till men det finns ganska många som du vet lille Bertil.
Ingen aning om Jens Ganman arbetat för ETC men däremot var han med Dumpen i England när SVT spelade in en dokumentär om Dumpen. Du vet den där som sprack. Ganman och SVT i samma produktion, vad kan gå fel här?

Är det ett försök av knockout på Dumpen som nu pågår? Det får absolut inte ta slut nu.
Citera
2024-08-05, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror som du här.
Det är nog väldigt få gäddor som vill ta det vidare till rättegång.
De flesta glöms bort med tiden.
Hur kan det tänkas gå till under rättegången? Har Dumpen/deras ev. advokat rätt att visa upp bilder och chattar som gäddan har skickat/skrivit? Även fast det är förtal så borde det bli svårt för gäddan att ha några kommentarer kring detta utan att skämmas.
Jag är redo att swisha ett större belopp om Dumpen behöver hjälp med ev. skadestånd.
Det blir otroligt intressant att följa den här rättegången och se om man kan få en förklaring till vad som driver han att stämma Dumpen. Som du skriver så hade en normal person skämts något oerhört om skickade kukbilder och snuskiga chattar man haft med ett barn kommit upp inför all personal i en rättegång. Den här IT-forensiker gädda #342 som stämt Dumpen. Han är ett mysterium och frågan är om han verkligen har tänkt igenom sitt beslut.
Citera
2024-08-05, 19:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det blir otroligt intressant att följa den här rättegången och se om man kan få en förklaring till vad som driver han att stämma Dumpen. Som du skriver så hade en normal person skämts något oerhört om skickade kukbilder och snuskiga chattar man haft med ett barn kommit upp inför all personal i en rättegång. Den här IT-forensiker gädda #342 som stämt Dumpen. Han är ett mysterium och frågan är om han verkligen har tänkt igenom sitt beslut.
Han kan ha blivit uppmuntrad/övertalad till detta. Kanske fått betalt också. (för att "få bort" Dumpen)
Men det blir nog inte så kul när det är dags att visa upp sej.
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-08-05 kl. 20:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in