2024-08-04, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villagatan
Fick upp ett tredigt ställe på tiktok igår som gör olika tunnbrödsrullar ser ganska gott ut. Någon som har provat?

Nisserulle
https://www.tiktok.com/@brogrillen2/...90305911164165

Ska vara en av stans bättre ställen. Är det värt att köra ut till Bro för att prova en rulle? Någon som vart där?

Dem har vunnit priser flera år i rad. Absolut värt att testa!!
Citera
2024-08-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villagatan
Fick upp ett tredigt ställe på tiktok igår som gör olika tunnbrödsrullar ser ganska gott ut. Någon som har provat?

Nisserulle
https://www.tiktok.com/@brogrillen2/...90305911164165

Ska vara en av stans bättre ställen. Är det värt att köra ut till Bro för att prova en rulle? Någon som vart där?

Säger bara Janne på Nyhetsgrillen. Tunnbrödsrullar i världsklass, även om ingen kiosk i hela Stokcholm kan göra bra mos så är det här bland de bättre.
Citera
2024-08-04, 22:07
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad var det för kladdsallad hon hade i?

Har tyvärr inget ställe i min närhet som säljer tunnbrödsrulle, men den i filmen skiljde sig knappast så mycket från de jag ätit på andra ställen.

Har du ingen OKQ8 I närheten?
De har tunnbrödsrulle.
Citera
2024-08-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Har du ingen OKQ8 I närheten?
De har tunnbrödsrulle.
Jo faktiskt. Den brukar dock vara stängd när jag åker förbi, och jag använder mig av macken intill med bättre öppettider. Så jag har inte ens varit inne där. Men ska absolut testa vid tillfälle.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-08-04 kl. 22:15.
Citera
2024-08-04, 22:17
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
De har bra käk på brogrillen.

Sofies grill i Abrahamsberg har dock Stockholms bästa rullar i min mening. De köper hantverkskorv från slaktaren/charken en liten bit bort. Magi.
Hon har definitivt de bästa korvarna. Men allt som allt när det gäller rullen så skulle jag säga att Arningeboden och Nyhetsgrillen gör de bästa kompletta rullarna.
Citera
2024-08-04, 22:42
Medlem
Huvudstagrillen är okej..bra korv enda minus är att han strutformar rullen
Citera
2024-08-04, 23:45
Medlem
Bro-grillen kan mycket väl vara värd en omväg, då dom har ungefär 50 rullar att välja på eller gör din "egen". Bra mos, och smör på brödet och bra korvar. Däremot kan det vara en ohyggligt lång kö (kanske inte på plats, men app/foodora/whatever plingar konstant...) samt att man får ta med stora plånboken då en del rullar är farligt nära 200:- sträcket.

Roy Nader har en bunt youtube videos där han testar bästa rullarna i Stockholm, men det är bara dom som kan göra en "Pertan special" som får "bra" betyg... ungefär.
Alla grillar som har tunnbrödsrulle på menyn KAN göra en "Pertan special" men med pristillägg...
Citera
2024-08-05, 00:41
Medlem
NKs Grill är så otroligt ren, utan nonsens och riktigt bra korv.

Prisvärt med.
Citera
2024-08-05, 03:21
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltommat
Magi?
Du kan inte vara allvarlig.
Det är en tunnbrödsrulle.

Håller med. Förstår inte hur folk överdriver.
Käkat på dom flesta topparna, visst kan dom jämföras mot varandra men det finns så mycket andra rätter som går före en tunnbrödsrulle.
Citera
2024-08-05, 04:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Håller med. Förstår inte hur folk överdriver.
Käkat på dom flesta topparna, visst kan dom jämföras mot varandra men det finns så mycket andra rätter som går före en tunnbrödsrulle.

Exakt så.
Tycker man att en jävla tunnbrödrulle är ’magi’ så har man inte ätit särskilt mycket gott.
Citera
2024-08-05, 09:01
Medlem
Ja, det börjar bli en trend. Det vittnar kioskägaren om och du ser det tydligt bland kids på TikTok. Det har rentav öppnat moderna ”hipsterhak” med tunnbrödsrulle. Exempelvis Haqet på Ringvägen i Stockholm.
Citera
2024-08-05, 09:53
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik justerad (tidigare "Tunnbrödsrulle i Stockholm").

Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in