Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Det här med att f.d. assistenter skulle ha berättat om hur det gick till hos familjen, om djurmisshandel och att det skulle finnas skärmdumpar på dessa inlägg som skulle ha försvunnit illa kvickt, tycks inte vara något annat än en trådsanning, eller som det heter på vanlig svenska, ren lögn.
Det är bara några enstaka personer som påstår att dessa skärmdumpar finns men inte en enda skärmdump har publicerats i tråden vad jag kunnat hitta. Och de som påstår sig ha sådana skärmdumpar tänker minsann inte visa dem för någon. Håhåjaja.
Jag har läst raderade skärmdumparna från min mapp på datorn som heter "skärmbilder" under senaste minuterna, där det står att Essie blivit slagen och annat. Eventuellt att jag skulle kunna ge ett litet smakprov. Det är inte så intressant, det har flera gånger framkommit att Essie blivit sparkad. Det framkommer också att stort ansvar lagts på assistenterna, dessa är inte utbildade i att sköta en så stor uppgift. Det är lagar, regler, paragrafer hit och dit från familjens sida gentemot assistenterna.
Jag tror det är helt omöjligt att som assistent hålla koll på vad som händer och även att agera inom en familj, där assistenterna är beroende att vara omtyckta och inte kan agera allt för mycket. Frågan är också om viljan funnits att agera, att axla ett sådant ansvarsfullt och krävande uppdrag.
Jag har suttit och plockat på mig mycket skärmdumpar och vaktat över kommentarerna som lagts, just för jag vet att det krattas, sopas och putsas bland kommentarerna, det gäller särskilt i Facebookgruppen "Essie ska hem", där så passa många moderatorer funnits. Jag har tagit skärmdumpar så det stått härliga till. Det gäller inklusive samtliga inlägg som samtliga moderatorerna skrivit i Facebookgruppen "Essie ska hem".