2024-08-04, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Märkligt då att den fanns när TV4 var där och filmade och pappan gick igenom där.

Har den månne växt igen på den månad som gått?
Eller såg personen som var där inte den?
Eller var personen som påstår detta en som notoriskt postar lögner och förtal i tråden?

Säg mig, tog inte personen som var där några bilder, så vi kan få se att det inte finns en passage där?
Eller är bilderna hemliga för att häcken skall skyddas mot "knäppskallar" som mig?

Kan inte svara för vad han såg bara vad han sagt att han såg, jag tycker det ser ut på både filmklipp och på eniro som att passagen är till grannen, om jag lyckas ta mig dit så ska jag fotografera
Citera
2024-08-04, 21:51
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Har pratat bla med Sara om det.
Vi delar inte riktigt uppfattning kanske,men det är rätt normalt att man känner varandra. Det är en rätt liten hundvärld
.
De ses under tester examinationer utvärderingar odyl..
Att några är vänner på t ex FB innebär inte mer än just det.
De vinner inget på ogentligheter.

Det är ju inte att man är fejjanvän som är märkligt, utan att A fått en assistanshund över huvud taget.

Det finns ju pengar att tjäna på diverse vårdhundar, trendigt nu.

Finns en artikel tidigt i tråden där JS beklagar sig över dålig ekonomi och att hon vill ha statsbidrag, någon kollade upp lönsamheten som inte var direkt strålande. Om ens livsverk är hotat kanske man inte är klarsynt, tänker jag.

Det ser i vart fall ut som att verksamheten behöver granskas och utvärderas vad gäller vårdhundar. Korruption eller ej, det får vi se.
Citera
2024-08-04, 21:53
Medlem
Citat:
Jag håller med dig om att filmerna från kamerorna har begränsat värde. Men det förändrar inte min kommentar om den riktning Essie springer i, i filmen. Hon springer från intill den östra häcken in mot mitten på tomten. Passagen är i det övre nordvästra hörnet, så en riktning in emot mitten på tomten från den östra häcken är en helt naturlig riktning.

Jag ser inte riktigt samma sak men får kolla igen
Citera
2024-08-04, 21:54
Medlem
Citat:
Jaha, så nu är det osynliga mamman som har skrivit inlägg som skärmdumpats också. Och det om att A kunde dödat Essie "om hon velat". Den var ny, det har jag inte sett någon påstå innan.

Men du har så klart ingen skärmdump på det heller, du har bara "sett den".

Det börjar bli rätt många skärmdumpar nu, som varenda en lyser med sin frånvaro.

If it looks like a duck, if it walks like a duck and if it sounds like a duck, it probably is a duck.

Alla har sett dom, men ingen har tagit dom, ingen har sparat dom, ingen vet var dom finns. Så, nej, det finns inga skärmdumpar.

Annars är det bara att presentera dom. Men nej då, de är hemliga. I tråden där allt skall fram och alla är så tacksamma för att allt kommer fram, särskilt sanningen, där vill de som påstår sig sitta på just sanningen absolut inte presentera den. Det är så patetiskt så det förslår, hur de näthatande lögnarna här i tråden har målat in sig själva i ett hörn med dessa hemliga "skärmdumpar".

Du får liksom alla andra läsa tidigare i tråden, där finns det. Jag är inte Ulla-Bella...
Citera
2024-08-04, 21:58
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Det här med att f.d. assistenter skulle ha berättat om hur det gick till hos familjen, om djurmisshandel och att det skulle finnas skärmdumpar på dessa inlägg som skulle ha försvunnit illa kvickt, tycks inte vara något annat än en trådsanning, eller som det heter på vanlig svenska, ren lögn.

Det är bara några enstaka personer som påstår att dessa skärmdumpar finns men inte en enda skärmdump har publicerats i tråden vad jag kunnat hitta. Och de som påstår sig ha sådana skärmdumpar tänker minsann inte visa dem för någon. Håhåjaja.

Jag har läst raderade skärmdumparna från min mapp på datorn som heter "skärmbilder" under senaste minuterna, där det står att Essie blivit slagen och annat. Eventuellt att jag skulle kunna ge ett litet smakprov. Det är inte så intressant, det har flera gånger framkommit att Essie blivit sparkad. Det framkommer också att stort ansvar lagts på assistenterna, dessa är inte utbildade i att sköta en så stor uppgift. Det är lagar, regler, paragrafer hit och dit från familjens sida gentemot assistenterna.

Jag tror det är helt omöjligt att som assistent hålla koll på vad som händer och även att agera inom en familj, där assistenterna är beroende att vara omtyckta och inte kan agera allt för mycket. Frågan är också om viljan funnits att agera, att axla ett sådant ansvarsfullt och krävande uppdrag.

Jag har suttit och plockat på mig mycket skärmdumpar och vaktat över kommentarerna som lagts, just för jag vet att det krattas, sopas och putsas bland kommentarerna, det gäller särskilt i Facebookgruppen "Essie ska hem", där så passa många moderatorer funnits. Jag har tagit skärmdumpar så det stått härliga till. Det gäller inklusive samtliga inlägg som samtliga moderatorerna skrivit i Facebookgruppen "Essie ska hem".
Citera
2024-08-04, 21:59
Medlem
Citat:
Så du påstår att Hundhjälpen tar emot mutor och fuskar med kraven, då kan man ju knappast lita på att de utbildar hunden korrekt heller. Hundhjälpen är kriminella enligt dig alltså. Det är allvarliga anklagelser du kommer med. Har du några som helst belägg för dessa, eller är du bara ännu en i raden av näthatare som sprider en massa lögner och förtal?

Menar du att SBK också är korrupta då?

Värst vad du hängt upp dig på att alla är näthatare.
Du får läsa tidigare i tråden o se vad kraven är för assistenthundar o fundera på det.
Citera
2024-08-04, 22:01
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har läst raderade skärmdumparna från min mapp på datorn som heter "skärmbilder" under senaste minuterna, där det står att Essie blivit slagen och annat. Eventuellt att jag skulle kunna ge ett litet smakprov. Det är inte så intressant, det har flera gånger framkommit att Essie blivit sparkad. Det framkommer också att stort ansvar lagts på assistenterna, dessa är inte utbildade i att sköta en så stor uppgift. Det är lagar, regler, paragrafer hit och dit från familjens sida gentemot assistenterna.

Jag tror det är helt omöjligt att som assistent hålla koll på vad som händer och även att agera inom en familj, där assistenterna är beroende att vara omtyckta och inte kan agera allt för mycket. Frågan är också om viljan funnits att agera, att axla ett sådant ansvarsfullt och krävande uppdrag.

Jag har suttit och plockat på mig mycket skärmdumpar och vaktat över kommentarerna som lagts, just för jag vet att det krattas, sopas och putsas bland kommentarerna, det gäller särskilt i Facebookgruppen "Essie ska hem", där så passa många moderatorer funnits. Jag har tagit skärmdumpar så det stått härliga till. Det gäller inklusive samtliga inlägg som moderatorerna skrivit.
Dela inget, flashmaner kommer bara hävda att det inte är bevis och att du hatar och ljuger ändå...
Citera
2024-08-04, 22:02
Medlem
Anna-Helgas avatar
Tror det finns en poäng i att inte dela med sig av allt som finns i skärmdumpar och dylikt, vi som vet vi vet, vi som sett, vi har sett. Men inte servera material på silverfat till såna som kanske inte har Essies bästa i fokus 🩷 Så oavsett provokationer, stå emot, fortsätt gräv och vänta på karma. Sanningen kommer fram.
Citera
2024-08-04, 22:03
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgtptgatos
Kan inte svara för vad han såg bara vad han sagt att han såg, jag tycker det ser ut på både filmklipp och på eniro som att passagen är till grannen, om jag lyckas ta mig dit så ska jag fotografera

Ok, var menar du att passagen till grannen är? Östra eller västra grannen? Norra eller södra änden?
Citera
2024-08-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Ja man får hoppas att det görs en utredning grundlig innan någon livförsäkring på en försvunnen hund betalas ut

I vanliga fall måste man som djurägare få sitt djur utdömd av veterinär för att ens få ut livförsäkringen på sitt djur men här krävs det bara att hunden är borta och varit efterlyst tillräckligt mkt för att få ut pengarna? Så lätt kan det väl inte vara? Isåfall skulle ju fler bedrägerier på detta sätt pågå om de är lätta pengar för människor

Kanske därför det pågår polisutredning?
Ska läsa ikapp inatt.
Citera
2024-08-04, 22:07
Medlem
Citat:
Märkligt då att den fanns när TV4 var där och filmade och pappan gick igenom där.
Jag har tittat på två TV4-inslag gällande Essie. I inget av dessa kan man se någon passage eller liknande i häcken.

https://www.tv4.se/artikel/4en2FLNZd4bz6hxI2us5f1/kamerorna-staengdes-av-sen-var-essie-borta-har-inte-vagat-beraetta
https://www.tv4.se/artikel/3qfpTezjJ2xyM6s4akOlwT/kampen-mot-klockan-i-soekandet-efter-hunden-essie-hitteloenen-dubbleras

Är det något annat inslag du tänker på? Har du någon länk till det?

Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har suttit och plockat på mig mycket skärmdumpar och vaktat över kommentarerna som lagts, just för jag vet att det krattas, sopas och putsas bland kommentarerna, det gäller särskilt i Facebookgruppen "Essie ska hem", där så passa många moderatorer funnits.
Bra jobbat!

Snart så kommer nog denna deckargåta aka såpa att lösas.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-08-04 kl. 22:09.
Citera
2024-08-04, 22:08
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Tror det finns en poäng i att inte dela med sig av allt som finns i skärmdumpar och dylikt, vi som vet vi vet, vi som sett, vi har sett. Men inte servera material på silverfat till såna som kanske inte har Essies bästa i fokus 🩷 Så oavsett provokationer, stå emot, fortsätt gräv och vänta på karma. Sanningen kommer fram.

Jösses vilket trams. Varför skulle just det helt plötsligt inte delas, när all annan information delas och sprids hej vilt?

Varför servera allt på silverfat till personer som inte har en gravt autistisk tjejs bästa i fokus?
Tillhör du också den gruppen som vill fjättra den stackars tjejen på torget och spotta på henne? För det är den typen av inlägg vi får från en del av de som påstår sig ha "Essies bästa i fokus".

Du är väl medveten om att en assistent har vittnat om att de, assistenterna, tog hand om Essie. Precis så som också pappan och mamman har vittnat om. Tror du inte på det assistenten skriver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in