2024-08-04, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
https://delafil.se/83f52fa58af1b545/Uppsala_TR_Ä_3877-18_Slutligt_beslut_(ej_särskilt_uppsatt)_2018-08-31.pdf

Länk till Uppsala Tingsrätt gällande förvaltarskap för A Ö

A är en 23-årig kvinna med stora handikapp. A klarar varken av att sköta sig själv eller hunden, hur är det ens möjligt att förvänta sig att de som jobbar som assistenter också ska ta ansvar för hunden?

Att A dessutom var farlig för omgivningen är styrkt av tidigare inlägg, gällande överklagan av antal vårdtimmar för A där det åberopas att A är impulsiv och våldsbenägen. Dessutom infördes skyddsstopp på hennes boende, efter det flyttades A till familjens villa medan föräldrarna flyttade till en lägenhet. Att hunden försvunnit på ett mycket märkligt sätt samtidigt som Länsstyrelsen fått in anmälningar mot hundägaren verkar vara mer än ett sammanträffande. Jag har mycket svårt att tro att hunden är stulen, jag tror A skadat eller dödat den, sedan har den forslats bort och begravs långt från nyfikna ögon.

Enligt Tingsrätten i Uppsala är det pappan som har hela ansvaret både för A och för hunden, se citat nedan:

Uppsala Tingsrätt 2018-08-31 bifaller yrkan om förvaltarskap:
P*trik Ö har begärt att förvaltarskap ska anordnas för A Ö.
Överförmyndarnämnden i Uppsala har tillstyrkt att förvaltarskap anordnas för A Ö. och god man bitr.jurist C*roline Mol*nder har anfört att A inte har någon erinran mot att förvaltare förordnas.
I ärendet har ingivits bland annat social utredning, läkarintyg och åtagande från P*trik Ö.
*=a

Skäl
Om någon på grund av sjukdom, psykisk störning, försvagat hälsotillstånd eller
liknande förhållande är ur stånd att vårda sig och sin egendom, samt om dennes behov
inte kan tillgodoses genom godmanskap eller på något annat mindre ingripande sätt,
får rätten besluta att anordna förvaltarskap för honom eller henne.
Av utredningen framgår att A Ö är ur stånd att vårda sig själv och sin
egendom på grund av psykisk störning
. Det är inte tillräckligt med god man för att ta
tillvara hennes intressen. Hennes behov av hjälp kan inte tillgodoses på något annat
mindre ingripande sätt än att förvaltarskap anordnas.

Hela dokumentet jag citerar finns upplagt av Saga23, se länk ovan:
Citera
2024-08-04, 00:56
Medlem
Mopsans avatar
[quote=Filip600|89084370]
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det är ju här han kommer trassla till det för Försäkringsbolagets särskilda utredare. Som jag tidigare skrivit dom kommer lösa detta. Dom kan hämta in GPS info från bilen såg det var en ny V40 samt telefonlistor. jag är benägen att tro försäkringsbolaget löser detta.
Vi får hoppas på utredarna på Försäkringsbolaget. Är det Agria han har på Essie så är det toppen. Agria är ett dotterbolag till Länsförsäkringar och där är det ordning och reda.
Konstigt nog går det inte att släppa det här. Jag vill också veta sanningen om vad som hänt stackars Essie.
P är så knäpp och galen med sina lögner och manipulationer så han måste få vård och mediciner precis som A.
Det finns nog mycket att utreda i den familjen.
Citera
2024-08-04, 00:58
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Det är ju här han kommer trassla till det för Försäkringsbolagets särskilda utredare. Som jag tidigare skrivit dom kommer lösa detta. Dom kan hämta in GPS info från bilen såg det var en ny V40 samt telefonlistor. jag är benägen att tro försäkringsbolaget löser detta.

Nu kan du kanske inte säga så mycket om hur sånt går till. Men kanske blir bilen "stulen och försvinner"? Kan man ändå få fram bevis?
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-08-04 kl. 01:14. Anledning: Quote fix
Citera
2024-08-04, 00:58
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diana2020
Okej, när jag försäkrade för 1 år sedan var det Agria som gällde! Dom måste ha lagt till det.

Nja, Svedea har 50 papp max på livförsäkringen och erbjuder ingen assistanshundrabatt. Så det är mycket sämre erbjudande från Svedea än från Agria. Det är inte direkt jämförbara försäkringar.
Citera
2024-08-04, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Någon här inne som jobbar på Agria? Skulle vara intressant om försäkringsärendet rullar på.
GDPR gör att man inte får uttala sig i ärendet. så därifrån kommer man inte få ut något Förens FUP finns på ev djurplågeri finns
Citera
2024-08-04, 01:03
Medlem
[quote=SmurfSmurf|89084431]
Citat:

Nu kan du kanske inte säga så mycket om hur sånt går till. Men kanske blir bilen "stulen och försvinner"? Kan man ändå få fram bevis?
Ju nyare bli ju bättre info, Finns mycket information i bilnyckeln BMW MB b.la, Man kan få fram ytter temp bränsle mängd mm. såg familjen hade nyare V40 finns nog mycket info i dom styrdonen,
Citera
2024-08-04, 01:08
Medlem
[quote=Mopsan|89084424]
Citat:
Vi får hoppas på utredarna på Försäkringsbolaget. Är det Agria han har på Essie så är det toppen. Agria är ett dotterbolag till Länsförsäkringar och där är det ordning och reda.
Konstigt nog går det inte att släppa det här. Jag vill också veta sanningen om vad som hänt stackars Essie.
P är så knäpp och galen med sina lögner och manipulationer så han måste få vård och mediciner precis som A.
Vi sitter still i båten Törs snudd på lova dig en 6 pack öl på att Utredarna löser detta. I regel var det polisens bästa utredare som drog till försäkringsbolagen. jag har jobbat med många utredare med skiftande resultat.. men jag tror dom löser detta case.
Citera
2024-08-04, 01:11
Medlem
[quote=Mopsan|89084424]
Citat:
Dom löser detta törs jag lova.
Citera
2024-08-04, 01:12
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Måste väl ändå vara för en normalbegåvad att anse detta stressande? Hur skall man kunna sortera ut alla lögner från sanning?

Det är ju det som är problemet med att ljuga. Lögner biter en i ärschlet till sist och ingen tror längre på något man säger. Farfar skulle läst sagan om Pojken som ropade på vargen.

Han ter sig som en rutinerad lögnare och har kommit undan med mycket? Kanske just denna gång blev en perfect storm?

De som bor i Enköping känner ju till honom och det är ingen utom klanen som kommit till hans försvar.

Kommer inte heller överge tråden förrän vi vet eller åtminstone har koncensus.
Citera
2024-08-04, 01:15
Medlem
flashmaners avatar
Det här med att f.d. assistenter skulle ha berättat om hur det gick till hos familjen, om djurmisshandel och att det skulle finnas skärmdumpar på dessa inlägg som skulle ha försvunnit illa kvickt, tycks inte vara något annat än en trådsanning, eller som det heter på vanlig svenska, ren lögn.

Det är bara några enstaka personer som påstår att dessa skärmdumpar finns men inte en enda skärmdump har publicerats i tråden vad jag kunnat hitta. Och de som påstår sig ha sådana skärmdumpar tänker minsann inte visa dem för någon. Håhåjaja.

Det är som vanligt bara en lång räcka av lögner och förtal från ett gäng troll.
Citera
2024-08-04, 01:31
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det här med att f.d. assistenter skulle ha berättat om hur det gick till hos familjen, om djurmisshandel och att det skulle finnas skärmdumpar på dessa inlägg som skulle ha försvunnit illa kvickt, tycks inte vara något annat än en trådsanning, eller som det heter på vanlig svenska, ren lögn.

Det är bara några enstaka personer som påstår att dessa skärmdumpar finns men inte en enda skärmdump har publicerats i tråden vad jag kunnat hitta. Och de som påstår sig ha sådana skärmdumpar tänker minsann inte visa dem för någon. Håhåjaja.

Det är som vanligt bara en lång räcka av lögner och förtal från ett gäng troll.

Det viktiga är att polisen får se dem, inte så noga med dig.
Citera
2024-08-04, 01:38
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det viktiga är att polisen får se dem, inte så noga med dig.

Ja, det är bra att polisen lagför de som bryter mot lagstadgad tystnadsplikt och GDPR, det är allvarliga brott som ger fängelse i upp till fyra år!

Men några skärmdumpar finns ingen i tråden som har. Det är bara ren lögn.
Senast redigerad av flashmaner 2024-08-04 kl. 02:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in