2024-08-02, 15:45
Medlem
Mopsans avatar
Måste säga att det känns så underligt att vissa vill försköna allt med A
Det är lilla tjejen, flickan mm. Enk en del så verkar hon inte ha så mycket problem heller.
Vad är det frågan om. Om hon inte vore sjuk så skulle hon väl inte ha dubbla assistenter, blivit utkastad från ett LSS mm
Vill en del inte inse att A behöver proffs runt sig?
Hon ska inte ha husdjur.
En sådan svårt sjuk individ måste ha mediciner.
Är föräldrarna foliehattar och tror att allt kan botas med grönsaker, CDB-olja och C- vitamin?
Om hon nu vore så frisk så behövde man väl inte bygga om ett helt hus för 2,8 miljoner som hon ska bo själv i.
Vad är det för fel på ett gruppboende där hon hade haft en egen lägenhet men personal dygnet runt. Sluta att skriv att hon är en flicka, Det är man fram till att man blir tonåring.
A är en vuxen kvinna.
Om det är några anhöriga till A som läser här så måste ni också få terapi ( vissa medicin) så ni förstår hur allvarligt det här är.
Nästa gång kanske hon sticker en kniv,hammare,sax i ett litet barn.
Jag tycker att A är JÄTTESJUK och borde låsas in. Hon ska aldrig komma i kontakt med djur.
Citera
2024-08-02, 15:46
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Instämmer, men som jag förstått så är det gränssättning som triggar henne...så de fick inte säga nej🫣
Fast är inte 4 åringar i trotsåldern?
Om man inte säger nej så stannar de där.

Det är möjligt att antisarna är bra på autism men gränssättning är inte deras grej.
Citera
2024-08-02, 15:48
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Assistenten skrev att A aldrig skulle döda Essie. Men självklart, tror inte det finns knivar, saxar mm tillgängligt hemma för henne.
Inte döda men misshandla går bra eller?
Nu brinner det i huvudet på mig för jag tycker att det är så sinnessjukt.
Citera
2024-08-02, 15:49
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Assistenten skrev att A aldrig skulle döda Essie. Men självklart, tror inte det finns knivar, saxar mm tillgängligt hemma för henne.

Men det är ju det här som är så jävla dumt. Personalen på LSS boendet hade ju fått kämpa för att få åtminstone knivar inlåsta efter hot men sax fick hon ha med motiveringen att hon är pysslig.

Hur det är nu i föräldrahemmet och vad hon får ha och inte ha där vet vi inte. Men vad vi vet är pappans inställning att hon ska ha allt och när det går åt helvete är det personalens eller kommunens fel.

Sunt förnuft och vad man tycker ska vara helt självklart, kan vi glömma.
Citera
2024-08-02, 15:53
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men det är ju det här som är så jävla dumt. Personalen på LSS boendet hade ju fått kämpa för att få åtminstone knivar inlåsta efter hot men sax fick hon ha med motiveringen att hon är pysslig.

Hur det är nu i föräldrahemmet och vad hon får ha och inte ha där vet vi inte. Men vad vi vet är pappans inställning att hon ska ha allt och när det går åt helvete är det personalens eller kommunens fel.

Sunt förnuft och vad man tycker ska vara helt självklart, kan vi glömma.
Precis den där frågan gnager i mig.
Jag har en bild när hon sitter och pysslar. Vet inte hur jag lägger ut den bara.
Citera
2024-08-02, 15:56
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Fast är inte 4 åringar i trotsåldern?
Om man inte säger nej så stannar de där.

Det är möjligt att antisarna är bra på autism men gränssättning är inte deras grej.
Med tanke på att de söker assistenter med erfarenhet av lågaffektiv bemötande...googlar jag det så är det motsatsen till ordning och reda. Och det är nog främst det hon behöver känns det som. .
Citera
2024-08-02, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Måste säga att det känns så underligt att vissa vill försköna allt med A
Det är lilla tjejen, flickan mm. Enk en del så verkar hon inte ha så mycket problem heller.
Vad är det frågan om. Om hon inte vore sjuk så skulle hon väl inte ha dubbla assistenter, blivit utkastad från ett LSS mm
Vill en del inte inse att A behöver proffs runt sig?
Hon ska inte ha husdjur.
En sådan svårt sjuk individ måste ha mediciner.
Är föräldrarna foliehattar och tror att allt kan botas med grönsaker, CDB-olja och C- vitamin?
Om hon nu vore så frisk så behövde man väl inte bygga om ett helt hus för 2,8 miljoner som hon ska bo själv i.
Vad är det för fel på ett gruppboende där hon hade haft en egen lägenhet men personal dygnet runt. Sluta att skriv att hon är en flicka, Det är man fram till att man blir tonåring.
A är en vuxen kvinna.
Om det är några anhöriga till A som läser här så måste ni också få terapi ( vissa medicin) så ni förstår hur allvarligt det här är.
Nästa gång kanske hon sticker en kniv,hammare,sax i ett litet barn.
Jag tycker att A är JÄTTESJUK och borde låsas in. Hon ska aldrig komma i kontakt med djur.
Bra skrivet, håller med helt och hållet.

Dags att öppna upp Beckomberga igen!

A är mycket sjuk, en stor fara för sig själv, men tror att hon är en mycket mycket större fara för våra medmänniskor och älskade djur.
Citera
2024-08-02, 16:09
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Bra skrivet, håller med helt och hållet.

Dags att öppna upp Beckomberga igen!

A är mycket sjuk, en stor fara för sig själv, men tror att hon är en mycket mycket större fara för våra medmänniskor och älskade djur.
Skönt att någon hon håller med. Jag går här och retar upp mig. Vem fan skulle inte vilja ha en assistent ( uppassare) som drog och hämta pizza och körde runt mig på roliga saker. Hade blivit jätteglad för ett hus för 2,8 miljoner så jag slapp grannar.
Det låter ju som att hon inte är sjuk alls på en del. Lite arg bara. Då är jag värre kan jag säga. Blir förbannad minst en gång i veckan.
Lider A av PMS bara?
Man vill ju bara skita i att betala skatt när man ser var pengarna går. Rakt ner i farsans ficka.
Ändå kan man inte låta bli att fascineras. Vägrar ge ungen mediciner, vägrar bo på ett boende.
Nejnej. Lyx ska det vara på skattepengar
Citera
2024-08-02, 16:14
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Påstår dom nu i efterhand ja, i direkt strid med det brev de skickat till djurägaren där det stod klart och tydligt att ärendet avslutats.

Det är många efterhandskonstruktioner från alla håll i den här soppan.

Citat:
Jag har sett ett brev, där står ingenting om att hunden inte finns att tillgå, tvärtom om talas om hunden i presens och att de behöver vidta åtgärder OM anmälarens uppgifter är korrekta. Det framgår också att ärendet avslutas.

Det är tydligt i brevet att LS inte har någon kännedom om att hunden försvunnit samt att de inte avser vidta vidare åtgärder.

Citat:
Var kommer denna informationen ifrån? Låter som en trådsanning. Myndigheter tar som regel inte kontakt via telefon på det viset.

Här är du igen och hittar på och skapar egna sanningar. Brevet är ju daterat 26/7 och då har ju redan LS fått vetskap om att hunden är försvunnen.
Tror du inte handläggarna på LS ser på nyheter, läser tidningar och vistas på sociala medier? Har någon i hela Sverige missat att denna hunden är borta vid det här laget?

Nu råkar det vara så att det är rätt vanligt att LS ringer istället för att göra besök på plats och det är något som dom fått kritik för. För ett tag sedan kom det in flertalet anmälningar mot en hästägare om magra utsvultna hästar. Personen hade nått år innan fått anmälningar på sig. LS åkte inte ut utan ringde för att höra om hästarna. Det slutade med att 3 hästar dog av svält. LS skyllde på att dom är underbemannade.

I det här fallet om Essie ringde dom ju för att bekräfta att hunden var försvunnen.

Varför har P skrivit på sin facebook att dom vill att Essie ska komma hem så LS kan göra sin kontroll om dom enligt dig inte tänkt göra någon kontroll? Då kan du ju själv dra slutsatsen att ärendet är avslutat för att det inte finns någon hund.
Citera
2024-08-02, 16:19
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Håller inte med dig här. Tror hon mycket väl kan ha dödat hunden även om hon på sitt sätt älskade den och inte med flit.

Alla känner vi väl till fall då till synes vettiga människor fått frispel och gjort rent fruktansvärda saker. Och här har vi en superlabil kvinna med väldokumenterad våldshistorik.

Jag tänker att assistenten som kände A har mer vetskap om det. Hon sa att anmälan stämmer gällande misshandeln men hon var väldigt bestämd i att hon aldrig skulle kunna döda henne.

Men som du säger vad som helst kan ju hända och det händer ju.
Citera
2024-08-02, 16:21
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Jag har en bild när hon sitter och pysslar. Vet inte hur jag lägger ut den bara.

Men det måste väl inte läggas ut heller känner jag. Någonstans får det ju gå en gräns.
Citera
2024-08-02, 16:22
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

De bilder jag sett har alla varit gulliga eller i vart fall till synes trevliga.

Vad som gnager i mig dessutom är att även i högrisk miljö som säkerhetsfängelse och låsta psyk avdelningar, lyckas de med att skada sig själva och biffiga vårdare. Och där daltas det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in