2024-07-29, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Haha se min profilbild, kör vi hink som datorstol vettu! Har samma dåliga vana, kratomglaset diskar jag aldrig sköljer max ur det lite snabbt haha.. Tips: Flytta våg och kratom till köket så måste du ta dig dit.

In med vattnet i mikron, väg upp kratomet och du har kokande vatten innan du ens hunnit väga upp skiten...

Hahah 🤝 Återigen tack för bra tips, ska jobba in dessa!
Citera
2024-07-29, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ikaris83
Tack för tipsen! Jag ska kolla. Hur är doseringen för någon som är ny till kratom?

Börja alltid lågt. För nybörjare är 1-2 gram en bra startdos. Du kan öka dosen långsamt om du inte känner av några effekter efter en timme. Kom ihåg att alla reagerar olika.
Citera
2024-07-29, 16:39
Avslutad
Är kratom trevligt när man är sjuk/förkyld?

Har införskaffat lite från SS. Hoppas det ska hjälpa symptomen.

Hoppas på 24h leverans som jag fått tidigare ifrån ”SS”. Mig veterligen finns det inget annat ”knark” man kan få inom 24h till sin brevlåda i Sverige. Stor tumme upp till SS och likande leverantörer som kan åstadkomma detta.

(Låter som jag gör reklam för SS hehe men jag skiter i Kratom. Deras kratom-kvalité är OK av dom gånger jag beställt tidigare.)
Citera
2024-07-30, 11:57
Avslutad
Fick mitt paket från SS inom 24h.
100g Green Malay för 200kr inklusive 24h frakt är riktig bra ändå.

Efter 5gram kratom-te och en stor kopp kaffe tänker jag mindre på att jag är sjuk.
Inget man blir hög på direkt men jag är nöjd, var endast ute efter symtomlindring ändå.
Senast redigerad av Doktor.D 2024-07-30 kl. 12:35.
Citera
2024-07-30, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Evve82
Börja alltid lågt. För nybörjare är 1-2 gram en bra startdos. Du kan öka dosen långsamt om du inte känner av några effekter efter en timme. Kom ihåg att alla reagerar olika.

Och det är också viktigt att inte ta kratom på tom mage, det kan ibland orsaka illamående. En lätt måltid innan kan hjälpa.
Citera
2024-07-30, 17:37
Medlem
st33rs avatar
Vilka är era standardslternativ nu när SS har semester? Obs inga tips på nya fräcka ställen utan bara etablerade

Är Th*mth*m legit och skickar inifrån Sverige fortfarande?
Citera
2024-07-30, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Vilka är era standardslternativ nu när SS har semester? Obs inga tips på nya fräcka ställen utan bara etablerade

Är Th*mth*m legit och skickar inifrån Sverige fortfarande?

Thomthom finns. Men jag hittar fan inte rätt bland deras produkter!! Vet inte om dem säljer Kratom längre.

KE har fri frakt på allt btw
Citera
2024-07-31, 13:33
Medlem
Tjena, jag ska iväg med sambon till Prag (Tjeckien) om någon vecka och tänkte ta med mig en oöppnad påse kratom på 50-100g! det ska vara lagligt i Tjeckien men vågar man ta med sig? Är det ett dumt beslut? Jag har slutat med tunga opiater för ett bra tag sedan och har börjat ta kratom ett par gånger om dagen nu när jag varit nära på återfall. Uppskattar alla svar!
Citera
2024-08-02, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chevcheliosz
Tjena, jag ska iväg med sambon till Prag (Tjeckien) om någon vecka och tänkte ta med mig en oöppnad påse kratom på 50-100g! det ska vara lagligt i Tjeckien men vågar man ta med sig? Är det ett dumt beslut? Jag har slutat med tunga opiater för ett bra tag sedan och har börjat ta kratom ett par gånger om dagen nu när jag varit nära på återfall. Uppskattar alla svar!

Väldigt svårt att tro att de skulle ta det men för att vara helt säker hade jag hällt över pulvret i nåt annat, t ex en tom burk aminosyror eller nåt annat kosttillskott, finns ju en massa såna greens-pulver nuförtiden med malda torkade grönsaker et c...
Citera
2024-08-02, 09:33
Medlem
Fick min senaste beställning från SS igår, blev chockad när hällde i mig min vanliga dosering 2 tsk i en shaker med vatten, smakade riktigt vidrigt!
Kratom är ju inte gott direkt men har aldrig tyckt det varit så hemskt som vissa tycker, har vant mig vid smaken så inga problem att dricka med bara vatten, men detta var nåt helt annnat, smakade väldigt "kemikaliskt" på nåt sätt, aldrig smakat nåt liknande.
Sorten är Green Bali vilken jag haft innan o det var inget fel på smaken då.

Någon som varit med om liknande? Eller har en idé vad det kan bero på?

Effekten var bra dvs smärtlindring i samma nivå som tidigare batcher, däremot med ångestpåslag men det kan ju givetvis bero på att den märkliga smaken gör mig nojig...
Citera
2024-08-02, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanslostbefangt
Fick min senaste beställning från SS igår, blev chockad när hällde i mig min vanliga dosering 2 tsk i en shaker med vatten, smakade riktigt vidrigt!
Kratom är ju inte gott direkt men har aldrig tyckt det varit så hemskt som vissa tycker, har vant mig vid smaken så inga problem att dricka med bara vatten, men detta var nåt helt annnat, smakade väldigt "kemikaliskt" på nåt sätt, aldrig smakat nåt liknande.
Sorten är Green Bali vilken jag haft innan o det var inget fel på smaken då.

Någon som varit med om liknande? Eller har en idé vad det kan bero på?

Effekten var bra dvs smärtlindring i samma nivå som tidigare batcher, däremot med ångestpåslag men det kan ju givetvis bero på att den märkliga smaken gör mig nojig...

Jag har också upplevt liknande.

Det var ett inlägg här för ett tag sedan om en shop, Upg.Nat, som påstår sig ha produkter med 2-3% MIT. Med min begränsade kunskap förstod jag snabbt att något inte stod rätt till. Vid en snabb undersökning av butiker runt om i världen finns det ingen som säljer pulver med dessa höga styrkor. Vidare research visar att den naturliga styrkan vanligtvis ligger mellan 1.1-1.7%, beroende på vilken sort det handlar om. Grön är starkast, Vit näst och Röd sist.

Detta leder mig till att tro att det finns de som mixar MIT-extrakt i sitt pulver för att höja styrkan. Upg.Nat gör definitivt detta. SS har en röd sort, "plant", som är otroligt stark och upplevs precis som du beskriver.

You do the math.
Citera
2024-08-02, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Evve82

Låter bra! Jag vill undvika illamående så tack för det tipset. Hur är era erfarenheter med olika sätt att konsumera kratom? Te, kapslar, etc.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in