Citat:
Ursprungligen postat av
sanslostbefangt
Fick min senaste beställning från SS igår, blev chockad när hällde i mig min vanliga dosering 2 tsk i en shaker med vatten, smakade riktigt vidrigt!
Kratom är ju inte gott direkt men har aldrig tyckt det varit så hemskt som vissa tycker, har vant mig vid smaken så inga problem att dricka med bara vatten, men detta var nåt helt annnat, smakade väldigt "kemikaliskt" på nåt sätt, aldrig smakat nåt liknande.
Sorten är Green Bali vilken jag haft innan o det var inget fel på smaken då.
Någon som varit med om liknande? Eller har en idé vad det kan bero på?
Effekten var bra dvs smärtlindring i samma nivå som tidigare batcher, däremot med ångestpåslag men det kan ju givetvis bero på att den märkliga smaken gör mig nojig...
Jag har också upplevt liknande.
Det var ett inlägg här för ett tag sedan om en shop, Upg.Nat, som påstår sig ha produkter med 2-3% MIT. Med min begränsade kunskap förstod jag snabbt att något inte stod rätt till. Vid en snabb undersökning av butiker runt om i världen finns det ingen som säljer pulver med dessa höga styrkor. Vidare research visar att den naturliga styrkan vanligtvis ligger mellan 1.1-1.7%, beroende på vilken sort det handlar om. Grön är starkast, Vit näst och Röd sist.
Detta leder mig till att tro att det finns de som mixar MIT-extrakt i sitt pulver för att höja styrkan. Upg.Nat gör definitivt detta. SS har en röd sort, "plant", som är otroligt stark och upplevs precis som du beskriver.
You do the math.