2024-08-02, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheRilDil
Jag har också upplevt liknande.

Det var ett inlägg här för ett tag sedan om en shop, Upg.Nat, som påstår sig ha produkter med 2-3% MIT. Med min begränsade kunskap förstod jag snabbt att något inte stod rätt till. Vid en snabb undersökning av butiker runt om i världen finns det ingen som säljer pulver med dessa höga styrkor. Vidare research visar att den naturliga styrkan vanligtvis ligger mellan 1.1-1.7%, beroende på vilken sort det handlar om. Grön är starkast, Vit näst och Röd sist.

Detta leder mig till att tro att det finns de som mixar MIT-extrakt i sitt pulver för att höja styrkan. Upg.Nat gör definitivt detta. SS har en röd sort, "plant", som är otroligt stark och upplevs precis som du beskriver.

You do the math.
Att en shop skriver en styrka betyder dock inget, det är mer ett försäljningsknep.

Om en kratom sort är överdrivet vidrig är det större sannolikhet att den är mycket smutsig. Finns dokumentär på youtube man kan se hur folk som skördar kratom ofta har 0 hygienkontroll. Kratom transporteras ofta i smutsiga bildäck, återanvända tunnor med mera.

Tror det finns en risk att bli smittad av salmonella av kratom av den anledningen.
Citera
2024-08-03, 10:40
Medlem
Vilket företag säljer bäst kratom i Sverige och Europa ?
Citera
2024-08-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ante1885
Vilket företag säljer bäst kratom i Sverige och Europa ?

I Europa skulle jag säga att Crisp och Goldenmonk utmärker sig.
I Sverige är det svårt, finns en del bra shoppar men ingen kommer i närheten av de ovannämnda.
Jag har testat ScS, SuS, KoS, KE och har nu beställt från IndoS och Thom.
Hittills har*ScS*varit*bäst.
Citera
2024-08-03, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankthebunny
Gräs + Kratom är en kombination jag kan rekommendera. Har kombinerat några gånger och effekten har (som väntat kanske?) blivt än mer opiatliknande. Perfekt för en kväll med soffan, som trådstartaren skrev

I övrigt tycker jag inte Kratom ger någon dundereffekt direkt, fast å andra sidan har jag inte provat extrakten som det rimligtvis borde vara mer schvung i.

Hur går opiater med kratom? Är det farlig & hur blir själva bängan?
Citera
2024-08-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitty19
Hur går opiater med kratom? Är det farlig & hur blir själva bängan?

Som jag förstått det är den enda risken att blanda kratom med tramadol pga kramptröskeln sänks, vet inte själv om det stämmer.

Tramadol är också det enda jag testat blanda med kratom, och det förstärkte ruset. Vilken av dem som ökade vilkens effekt kan jag dock inte svara på. Tog en låg dos tramadol och hög dos kratom, så förmodligen tramadolet som boostade kratomet.
Citera
2024-08-04, 10:32
Avslutad
En bra dokumentär om Kratom av Chriss Bell som bl.a. har gjort dokumentären Bigger, Stronger, Faster.
https://m.imdb.com/title/tt8412232/

Finns att se gratis på Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=tpDM2yUnnJ0
Citera
2024-08-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRilDil
I Europa skulle jag säga att Crisp och Goldenmonk utmärker sig.
I Sverige är det svårt, finns en del bra shoppar men ingen kommer i närheten av de ovannämnda.
Jag har testat ScS, SuS, KoS, KE och har nu beställt från IndoS och Thom.
Hittills har*ScS*varit*bäst.

Tack 🙏 ska kolla dessa sidor.
Citera
2024-08-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D

Om en kratom sort är överdrivet vidrig är det större sannolikhet att den är mycket smutsig. Finns dokumentär på youtube man kan se hur folk som skördar kratom ofta har 0 hygienkontroll. Kratom transporteras ofta i smutsiga bildäck, återanvända tunnor med mera.

Tror det finns en risk att bli smittad av salmonella av kratom av den anledningen.
Kan det vara en anledning till att den gröna fortfarande smakar så vidrigt, och är mer uttorkande, än den vita? Ska leta fram de Youtube-klipp du hänvisar till. (Men vit K ger extremt dåligt humör efter ett par dagar. ”Respektfull användning” stod det i trådens första inlägg 😉 )
Citera
2024-08-05, 16:04
Avslutad
Boostar ni er kratom på något sätt?

På redditkratomställen så pratas det en hel del om det.
Citera
2024-08-05, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D

Finns videor på YT som visar den usla ohygieniska arbetssmiljön som dom som jobbar får minimilön. för det ska vara billigt kratom för oss konnäsörer

jaja jag fortsätter...ekologiskt kratom på riktigt skulle bara vara för rika kratomjunkies.
Senast redigerad av Flashbackwards 2024-08-05 kl. 16:23.
Citera
2024-08-06, 00:35
Medlem
Om ScS är 1a, och SuS är 2a, vem är då 3a?

Söker någon med snabb frakt pga semesterstängt, roligt att sidan som kopierade den andras namn t.o.m. kopierades deras semesterschema.
Citera
2024-08-06, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuddlessss
Om ScS är 1a, och SuS är 2a, vem är då 3a?

Söker någon med snabb frakt pga semesterstängt, roligt att sidan som kopierade den andras namn t.o.m. kopierades deras semesterschema.

Sitter lite i samma båt, helt sjukt vad underskattad ScS är tills den lilla tiden då dom inte finns tillgängliga.

Vilka jävla ocker priser andra har också nu när man klickar runt, hos nämnda sida får man nästan 2 kilo för priset andra sidor tar för 500g.
Värst måste vara SmokeTower som vill ha nästan samma för 50g som förstnämnda sida tar för 1kg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in