Citat:
Ursprungligen postat av
Pussywanker
Skönt att du sansat dig (inte ironi).
Det är beklagligt att du inte kan se skillnaden i min inlägg och varför de är som de är i olika fall. (inte ironi).
Citat:
Ursprungligen postat av
Pussywanker
Mycket har kommit upp till ytan i den här tråden. Alla som skriver här är djurvänner.
En djurvän har nog per automatik även mer el. mindre empati för A och förstår att hon inte kan ta ansvar för sitt utåtagerande beteende.
Det är inte mycket som kommit upp till ytan i den här tråden. Det är väldigt lite som kommit upp till ytan överhuvudtaget och det mesta som gjort det tycks ha gjort det på andra platser än här i tråden, där det sedan mest bara skapar en massa hat och förtal. Det har tyvärr förekommit en del djurhat i tråden också, så nej alla som skriver här är knappast djurvänner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pussywanker
Det är flera instanser som agerat felaktigt här och det har visat sig (Saga23 har visat) att flera ”hundorganisationer” håller varann om ryggen.
Det har inte "visats" någonting sådant alls, även om man kan tro det, vilket även jag gett uttryck för att jag tror. Men "visat" det är det inte. Mot bakgrund av det hat som sprids mot alla som inte lever upp till trådens lynchmobs högt ställda moraliska krav, i princip total perfektion, är det inget märkligt att de som ifrågasätts svarar som de gör. Något jag också påtalat några gånger i tråden.
Den här Saga23 säger emot sig själv ideligen, ena stunden så påstås att familjen inte uppfyller kraven för att få assistanshund och nästa påstås att ingen som inte uppfyller kraven kan få en sådan hund. Familjen hade en sådan hund, att de därmed uppfyllt de krav som SBK ställt är ett faktum, oavsett vilken skit Saga23 sprider om familjen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pussywanker
Hoppas som sagt på att mycket hamnar under lupp i och med detta ärende.
För egen del hoppas jag mer på att både Essie och sanningen kommer fram, oavsett vad som skett.