2024-08-01, 07:12
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, det är verkligen det minsta man behöver bekymra sig om, så varför var det då ett sånt himla tjat om det? Och varför fortsätter du och andra att tjata om det?
Ända tills jag påpekade lite FAKTA i ärendet, och vips vill ingen tala om det längre. Ett tag skulle både försäkringsbolag och polis kallas in pga detta. Men då hade du inget att anmärka på!
Varför tyckte du inte redan då att det inte var något att bekymra sig för?

Ja, det är väl Saga23 som avses med "Sara", så låt oss kalla henne Saga23. Hon har verkligen inte "enbart delgivit ren fakta". Hur kan du var så blind att du tror det?

Finns väl ingen som driver lynchmobben mot en gravt funktionshindrad tjej så intensivt som denne Saga23. Nu senaste skulle hon minsann skicka "sanningen" till SBK också i sin vendetta mot tjejen. Som om Saga23 skulle veta vad som är sant och inte i denna soppa!
Varför hackar du inte på andra som enligt din åsikt presenterar "sanningen". Saga är väl en av få härinne som faktiskt stöder upp sina åsikter med länkar. Varför skulle hon ha en vendetta mot A, finns inget här som någonsin pekat på det. Vad folk har retat upp sig på är pappans sätt att slingra sig i sina inlägg till fancluben, och här vill folk slå hål på hans bullshit. Precis som flashback alltid funkat. Ditt behov att hitta en hackkyckling blir bara löjligt.
Citera
2024-08-01, 07:23
Medlem
Citat:
Sanningen?

Hur vet du vad som är "sanningen"?

Någon påstår något och då väljer du att ta det för sanning!? Och det är du och ingen annan som avgör vad som är sant och inte?

Tanken har aldrig slagit dig att det kanske finns rätt gott om assistenter bland de där 40-50 assistenterna som passerat revy, som känner någon form av agg mot dottern, pappan, familjen, och som vill "ge igen", för vad den nu än utsatts för?

Du borde ta och tagga ner rejält och sluta påstå en massa saker som du inte har den blekaste aning om, och särskilt inte tala om "sanning" när du egentligen inte har den blekaste aning om vad som faktiskt är sant, och inte.

Den där tjänsteanteckningen var väl, om jag förstod det hela rätt, den tredje personens anteckningar. Snacka om viskningsleken, och som sagt, vem var ursprungskällan och vilken relation hade och har den personen till familjen igår och idag!?

Det sprids en faslig massa förtal om en gravt funktionshindrad person här i tråden. Men det har du märkligt nog inga som helst problem med. Kanske inte så konstigt med tanke på att du är den som eldar på förtalet mest av alla.

Anmälningar till länsstyrelse och polis är redan gjorda och hundhjälpen är sedan länge väl insatta i ärendet, men du tror du vet bättre och skall sprida skiten ännu mer, bara för din egen självkänslas skull, eller vad?

Sanningen? Du har ingen aning om vad sannigen är. Du har valt att förkasta den ena sidans uttalanden totalt och valt att tro på det som talar emot och att bygga dina egna "sanningar" på ett fåtal tunna antaganden.

Läste du ens vad jag menade?

Jag skrev att jag hoppas att sanningen kommer fram precis som många andra inget jag bestämmer direkt?
Citera
2024-08-01, 07:24
Medlem
Citat:
Du kanske skulle ha läst sidan också då!

Där står nämligen följande

Som sagt, du har alldeles för bråttom att sprida dina galenskaper med uppenbart enda syfte att svartmåla en funktionshindrad tjej och hennes familj, och verkar ta till vad som helst för att uppnå dina dunkla syften. Var det inte du som skulle skicka försäkringsbolag och polisen på dem också för att de inte registrerat ägarbytet av Essie i tid? Det är ju helt vrickat. De bryr sig inte för fem öre.

Och du hakar upp dig på fel text . Du lär ju läsa korrekt adress?
Citera
2024-08-01, 07:32
Medlem
Citat:
Det var du som påstod att det var en skyddad titel, så det är i så fall du som får förklara vad du menar med det, om du inte menar det som normalt avses i svenska språket. Du verkar ha ganska dålig koll på galenskaperna du spridit i tråden.

Exakt vilken lag och paragraf är det som du avser när du säger "i lagens mening"?

Nu var väl Essie en av SBK certifierad assistanshund, men det är ju, tyvärr, nämligen så att den svenska lagen på området är beklämmande "fattig". Det finns ett EU-direktiv om tjänstetäcke och ID-kort för föraren. För att lösa det så har regeringen uppdragit åt SBK att kvalitetssäkra assistanshundekipage och assistanshundinstruktörer. Men någon lag är det som sagt tyvärr tunt med. Än värre är det när det gäller tillgänglighet, där inget mer än en praxis har utvecklats kring vad som gäller. Det närmaste man kommer en lag på området är diskrimineringslagen som omfattar funktionshindrade. Mer om det kan du läsa på länken nedan.

Men som sagt, någon skyddad titel är det absolut inte frågan om, och några specifika lagar kring assistanshundar finns inte heller. Det var väl en motion om saken runt 2010, som utreddes och lades ner för några år sedan.

https://www.do.se/diskriminering/diskrimineringsgrunder/funktionsnedsattning-en-av-diskrimineringsgrunderna/ledar--och-assistanshundforares-skydd-enligt-diskrimineringslagen

Jag har inte sagt att det är en skyddad titel men jag har sagt vilket stämmer att det är ett certifierat assistanshundsekipage

Samt att certifieringen hos SBK göra och de aldrig görs med bara en hund utan måste vara båda
Citera
2024-08-01, 07:44
Avslutad
Citat:

Hur kan du tro att jag skulle veta det?

Det enda vi har är den extremt sparsamma information som framkommit i ärendet, och av den informationen är det bara en bråkdel som är objektiva fakta medans större delen är utsagor från olika kända eller okända källor, vars trovärdighet kan ifrågasättas, vilket också skett i åtminstone ett fall.

Så vad räknar du som "objektiv fakta"? Myndigheters utlåtanden? Vårdens intyg? En polisdom? Utlåtanden från NFC? Vad skulle vara objektivt för dig?
Citera
2024-08-01, 08:11
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Järna hör väl till Södertälje?
Jag googlade.
Det finns gruppboenden lite här och där i antisarnas regi. Dels flera i Sörmland, men hittade också i Motala och i Umeå.
Hittade ingen lista dock.

.

Är det dyrare att ha folk på dessa än att kommunen bygger eget hus?

Fast med tanke på antisarnas filosofi så kanske det inte gick "bra" i Järna, de har bara inte så stora problem med våld. De verkar vara lite tokiga.

Här ett boende som kom upp. Där verkar inriktningen vara just på såna som A.

Jag har inte fattat vilket boende hon blev utslängd ifrån.

Man får ta i beräkningen att kommuner numera bara bryr sig om ekonomi och inte resultat. Jag förstår pappans frustration men inte lösningen med en hund.

Framförallt inte att man inte avbröt när det visade sig att det inte funkade.

Kanske är man själv rädda för barnet, för det får man väl ändå säga att hon är rent mentalt.

https://www.klaragarden.se/sv/klaragarden-strangnas

Antroposofernas lära är jätteknäpp, men om de, som du skriver, inte har så stora problem med våld kan det vara hand i handske. Det verkar vara dotterns största hinder.

Mycket hopp och lek, rörelse, är kanske vad hon behöver? Kanske har hon vistats mest inomhus och på bakgården med lilla poolen och 2 meters häck, eftersom hon inte kan gå lös på gator och torg? Det ser ut som ett bunkerboende de luxe.

Det kan vara lättare att få brukare med sig i grupp, typ valla får, och bunkerboende med bara PA låter eländigt och icke kostnadseffektivt.

Vilket boende hon blev utslängd ifrån har nämnts, men inget jag la på minnet.

Varför pappan inte avbröt undrar både du och jag. Kanske för att det mesta han företagit sig misslyckas? Då kan man få tunnelseende och felprioritera? Omöjligt för oss att säga.

Det är inte bara kommunerna utan samhället i stort som fått nåt slags kollektiv masspsykos, där allt går ut på att spara eller tjäna pengar. Alla ser till sin egen lilla budget och man har tappat överblicken.

Läste länken du skickade, gott om boenden spridda i landet. En bra grej var info om visselblåsarfunktion man verkar hålla högt.
Citera
2024-08-01, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
+1

Citat:
Ursprungligen postat av Hög Chaparall
Rätt säker på att någon räddade hunden ur misären.

Avliva kan också ses som ett sätt att "rädda ut ur misären"
Citera
2024-08-01, 08:34
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Du menar dessa?

Exakt! Tack! Har inte kommit på hur man ska kunna göra ordbehandling på mobilen, som i mina ögon är en telefon.

Vid en första genomläsning är det uppgifter om dottern man vill åt, konkret fakta, läkarbedömningar etc. Går lös på folk och fä med kniv, hammare och eltejp. Oförutsägbar, attackerar med blixtens hastighet.

Men vid andra genomläsningen stod det klart att kommunen misskött sig grovt och straffades med höga böter. Kompetens på kommunal nivå, speciellt i små kommuner, är en bristvara och psyk-ÄDEL-reformen var bra tänk men inte i praktiken. Regionerna eller ännu hellre staten skulle ta ansvaret för funktionsnedsatta.
Citera
2024-08-01, 08:41
Medlem
[quote=Banned.|89051678]Du har ingen aning om hur Pappan tänker eller inte tänker gällande att gå ut i media. Det är inte helt ovanligt att skyldiga gör det nämligen. Du har redan fått ett par fall presenterade för dig och det finns en hel del andra anledningar där människor njuter av uppmärksamheten dom får. Ja ,han kunde ju knappt hålla sitt leende borta i sändningarna.

Ja och då blev det väldigt tyst från personen som annars verkar så himla rapp i käften haha
Citera
2024-08-01, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Antroposofernas lära är jätteknäpp, men om de, som du skriver, inte har så stora problem med våld kan det vara hand i handske. Det verkar vara dotterns största hinder.

Mycket hopp och lek, rörelse, är kanske vad hon behöver? Kanske har hon vistats mest inomhus och på bakgården med lilla poolen och 2 meters häck, eftersom hon inte kan gå lös på gator och torg? Det ser ut som ett bunkerboende de luxe.

Det kan vara lättare att få brukare med sig i grupp, typ valla får, och bunkerboende med bara PA låter eländigt och icke kostnadseffektivt.

Varför pappan inte avbröt undrar både du och jag. Kanske för att det mesta han företagit sig misslyckas? Då kan man få tunnelseende och felprioritera? Omöjligt för oss att säga.

Det är inte bara kommunerna utan samhället i stort som fått nåt slags kollektiv masspsykos, där allt går ut på att spara eller tjäna pengar. Alla ser till sin egen lilla budget och man har tappat överblicken.

Läste länken du skickade, gott om boenden spridda i landet. En bra grej var info om visselblåsarfunktion man verkar hålla högt.
En lösning hos antroposoferna vore nog bäst för samtliga, skolan som hon gick på ligger idylliskt ute på landet utan nära grannar, ett liknande boende måste gå att hitta. Borde bli billigare för kommunen också, om A har 40 assistenttimmar per dygn borde det ju motsvara sju heltidstjänster om året, plus OB, dvs antagligen sådär 3-4 miljoner om året.
Citera
2024-08-01, 08:59
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
Det är väl faktiskt jättekonstigt att de valt att dölja info där? Givet att de inte har något att dölja dvs.

Har de å andra sidan något att dölja är det istället väldigt logiskt att de dolt info där. Som exempelvis att hunden registrerats alldeles nyligen 🙄
De har dolt ägarens namn och hemadressen, vilket jag inte finner konstigt alls. I alla publika register har P dolt sina (och troligen hela familjens) personuppgifter.

På djurid.se kan man inte se registreringsdatumet alls oavsett om personuppgifterna är dolda eller ej. Likaså på JBV.

Att P döljer personuppgifterna behöver i sig endast betyda att de vill slippa hotbrev, personer som går in i trädgården och letar bevis samt trakasserier.

Nej jag försvarar inte P på något som helst sätt men påståenden som "jättekonstigt att de valt att dölja info där? Givet att de inte har något att dölja" faller platt och ska inte användas.
Citera
2024-08-01, 09:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Hon blev inte utslängd - om jag förstått det rätt - utan slutade gymnasiet. Hon var placerad på deras särskola med internat, den platsen upphör när de uppnår en viss ålder och måste avsluta sina gymnasiestudier.
Om personen som sa det har rätt så har hon aldrig varit placerad på något av deras andra boenden.
Vilket är synd - för de har mycket bra pedagogik med bra resultat på utåtagerande brukare. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in