2024-07-30, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
"Vilken bra text om geoenginering.
Jag har kopierat den.

Du har kopierat in en hel text och bidrar inte med en enda egen tanke eller reflektion? Föga förvånande, du verkar ju inte kunna tänka självständigt utan repeterar bara maniskt vad andra säger åt dig.

Varför är det så svårt att få syn på dessa chemtrailsplan? Jag har verkligen försökt men det enda strimmande flygplan jag lyckats få syn på är helt vanliga passagerarplan från SAS, Finnair, Emirates osv.

Konspirationsteori var kanske lite spännande för 20 år sedan och innan vi hade tillgång till appar som FR24. På den tiden kunde man ju inte riktigt veta vad det var för flygplan man såg. Men idag kan ju vem som helst enkelt kolla upp att det handlar om helt vanliga passagerarplan.

Citat:
"
Contrails lär man sig snabbt att skilja ut, de förekommer vid flygning på hög höjd, har svansar som inte är längre än ett par hundra meter och som dessutom upplöses helt efter några minuter.

Men snälla nån, inte samma dravel igen. Kvardröjande contrails finns beskrivet från så tidigt som 1940-talet.

Och hur snabbt ett moln av iskristaller upplöses beror ju självklart på luftens temperatur och luftfuktighet. Om det är kallt och luften är fuktig så kommer iskristallerna att förbli.

Citat:
Den stora skillnaden är att chemtrails består av små, små partiklar av tungmetaller

Det har du ju såklart ingen aning om av den enkla anledningen att ingen någonsin har tagit några prover på chemtrails.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-07-30 kl. 13:24.
Citera
2024-07-30, 14:09
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Finns flera grupper på Facebook för den som vill informera sig o slippa lögnhalsarna här på Flashback.

"Denna grupp är för alla som äntligen vaknar och ser att det finns mer i liv än det vi läser, ser och hör, alla som känner oro över att det pågår något i luftrummet ovanför oss och ingen vill prata om, det som även kallas för chemtrails. Avsaknaden av information och öppenhet från myndigheter runt om i världen har bidragit till många teorier om varför och vad som släpps ut i dessa chemtrails. Oftast avfärdas det från myndigheter att det är vanligt kondens från flygplansmotorer men vi tror att det är mer än så."
https://www.facebook.com/groups/152252688245862

Hur var det nu igen, väger dessa kemikalier 0, vad består de av och hur smugglas dessa ombord?
Fanns det ens någon vettig fakta bakom ditt trams eller ni bara tror saker och därmed klassar det som sanning?
Citera
2024-07-30, 17:29
Medlem
Citat:
...Avsaknaden av information och öppenhet från myndigheter runt om i världen har bidragit till många teorier om varför och vad som släpps ut i dessa chemtrails. Oftast avfärdas det från myndigheter att det är vanligt kondens från flygplansmotorer men vi tror att det är mer än så." ...

Knasiga foliehattar. Det är ingen brist på information, det handlar ju om att ni inte gillar informationen ni får. Ni är ju ett gäng obildade fårskallar som skyr kunskap och information som pesten.

Ta bara en sådan sak som hur ett contrail skapas och hur länge iskristaller kan förbli iskristaller. Du har fått massor med information om ämnet men det går inte in. Du är helt obildbar, trots att du har fått information om att kvardröjande contrails är känt sedan 40-talet lever du kvar i någon slags bubbla som inte tror det är möjligt.
Citera
2024-07-31, 01:03
Medlem
Citat:
Nu råkar det vanligen kallas chemtrails men kan kallas vad du vill, varför inte själv konstruera fantasifulla kondensationskonspirationella benämningar efter inspiration?

Vad tror du själv det vita fluffet innehåller, spunnet socker?

Ja, lite kraftigt förenklat:
CH4 + 2 O2 → CO2 + 2 H2O
Eftersom att socker för det mesta är ett kolväte (CH4) så ser du snart att det inte är spunnet socker.

Men det kan ju bevisligen också vara en spridning av 2,4,5-Trichlorophenoxyacetylsyra blandat med 2,4-Dichlorophenoxyacetylsyra. Det är ju säsongsmässig myggkultur ute just nu.... Skämtosido. Dock ska man inte skämta om dessa två ämnen som ni gör. Att få på sig dessa två substanser är livshotande och har genom historien vållat skada hos miljontals människor. Att ens spinna en konspirationsteori på en verklig händelse är skralt.

(Ja, för de som är bokstavligen födda igår. Konspirationsteorin om Chemtrails härstammar från en händelse som skedde under Vietnamkriget kallat Operation Ranch Hand som syftade till att förstöra åkrar och ängar i Vietnam. Bieffekten av denna krigföring var att någon miljon människor miste livet och barn om till världen kraftigt missbildade.)
Citera
2024-07-31, 01:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Ja, lite kraftigt förenklat:
CH4 + 2 O2 → CO2 + 2 H2O
Eftersom att socker för det mesta är ett kolväte (CH4) så ser du snart att det inte är spunnet socker.

Men det kan ju bevisligen också vara en spridning av 2,4,5-Trichlorophenoxyacetylsyra blandat med 2,4-Dichlorophenoxyacetylsyra. Det är ju säsongsmässig myggkultur ute just nu.... Skämtosido. Dock ska man inte skämta om dessa två ämnen som ni gör. Att få på sig dessa två substanser är livshotande och har genom historien vållat skada hos miljontals människor. Att ens spinna en konspirationsteori på en verklig händelse är skralt.

(Ja, för de som är bokstavligen födda igår. Konspirationsteorin om Chemtrails härstammar från en händelse som skedde under Vietnamkriget kallat Operation Ranch Hand som syftade till att förstöra åkrar och ängar i Vietnam. Bieffekten av denna krigföring var att någon miljon människor miste livet och barn om till världen kraftigt missbildade.)

Kollade du filmen?

Ser det ut som en spridning av 2,4,5-Trichlorophenoxyacetylsyra blandat med 2,4-Dichlorophenoxyacetylsyra?

"Jag gjorde lumpen som väderbiträde inom flyget runt 1985. Huvuduppgiften var att göra väderobservationer och rapportera dessa till meteorologerna (och SMHI). Inom flyget är moln ganska viktigt så dessa hade man extra koll på. Kondensationsstrimmor ("Con-Trails") efter flygplan på hög höjd, såg man redan då. Men den nya typen av moln (mestadels Cirrostratus) som dessa Chem-Trails skapar fanns inte då"! https://www.youtube.com/watch?v=I7B3GPmTC14
Citera
2024-07-31, 01:54
Medlem
Citat:
Kollade du filmen?

Ser det ut som en spridning av 2,4,5-Trichlorophenoxyacetylsyra blandat med 2,4-Dichlorophenoxyacetylsyra?

Du har absolut föga koll på vad du länkar eller vad du diskuterar, eller hur? Jag hoppas verkligen inte att dina små strimmor ser ut som sk. Agent Orange, Pink eller Purple. Dessa substanser har varit förbjudna i över 50 år. Dock förekommer det däremot att man i nutid använder andra fenoxsyror för att spruta odlingar med.

Men det är ur den här verkliga historien som du har din konspirationsteori.
Citera
2024-07-31, 02:29
Medlem
Citat:
2022-11-15, 20:09 gjorde jag mitt första inlägg i tråden - 2024-07-18 publicerade Anders Nordström filmen.
https://www.youtube.com/watch?v=I7B3GPmTC14

... och du menar att jag har föga koll ... och har en alldeles egen konspirationsteori härrörande från filmen.

Filmen är riktigt bra och även låttexten, men det finns mycket mer material länkat i mina poster.

Vart vill du komma med ditt länkande?
Är det Chemtrails eller HAARP du vill diskutera?

Som jag och andra har skrivit; konspirationsteorin kommer av en verklig händelse under ett av USAs alla krig. Det är inget som händer idag.

Jag har fortfarande inte förstått hur en utsignal på 3,6MW, med en strålningsidensitet på 3 μW/cm2 över 2-30MHz (HF) skulle påverka vädret och dessutom inte påverka den övriga globala radiokommunikationen som pågår i samma frekvensband. Men du kanske har en video för det också? (NEJ, länka inte! läs moderatormeddelandet istället. Tråden handlar om Chemtrails!).

Jag bugar så ödmjukast åt din vishet och din erfarenhet i tråden. Att diskutera det här i två års tid måste för dig ha genererat en enorm mängd erfarenhet i ämnet.. Jag fann dock att __mitt__ första inlägg i denna tråd var, hör och häpna 2017-11-23, 00:47 >>> (FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd) , så det kan bli...
Citera
2024-07-31, 11:25
Medlem
Citat:
Kollade du filmen?

"Jag gjorde lumpen som väderbiträde inom flyget runt 1985. Huvuduppgiften var att göra väderobservationer och rapportera dessa till meteorologerna (och SMHI). Inom flyget är moln ganska viktigt så dessa hade man extra koll på. Kondensationsstrimmor ("Con-Trails") efter flygplan på hög höjd, såg man redan då. Men den nya typen av moln (mestadels Cirrostratus) som dessa Chem-Trails skapar fanns inte då"! https://www.youtube.com/watch?v=I7B3GPmTC14

Cirrostratus finns beskrivet från så tidigt som början på 1800-talet.
Kvardröjande contrails som sprider ut sig finns beskrivet i böcker som är publicerade långt innan ditt "väderbiträde" gjorde lumpen och långt innan man hittade på konspirationsteorin "chemtrails"

Du och ditt "väderbiträde" har fel.
Citera
2024-07-31, 16:24
Bannlyst
Jag har alltid antagit att man började prata om chemtrails för att dölja den VERKLIGA användningen av kemikalier i atmosfären.
Citera
2024-07-31, 16:33
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Jag har alltid antagit att man började prata om chemtrails för att dölja den VERKLIGA användningen av kemikalier i atmosfären.

Lägg nu fram dina bästa bevis för vilka kemikalier som egentligen används.
Glöm nu inte att vi bor i Sverige där dina kollegor påstår sig se detta varje dag.
Senast redigerad av ConspiracyHunter 2024-07-31 kl. 17:31.
Citera
2024-07-31, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Lägg nu fram dina bästa bevis för vilka kemikalier som egentligen används.
Glöm nu inte att vi bor i Sverige där dina kollegor påstår sig se detta varje dag.
Jag bara antar att man sprayar kemikalier även i Sverige.
Jag gissar.
Citera
2024-07-31, 18:05
Medlem
Citat:

Så du påstår att chemtrails är en psyop för att dölja en ännu större konspiration?

Vilka är "man" och hur gick det till när de planterade konspirationsteorin hos de enfaldiga folihattarna? Är Dane Wigington och Robert F. Kennedy Jr betalda agenter eller är de bara nyttiga idioter? Och hur är det med vår svenska toppolitiker Pernilla Hagberg - är även hon en betald agent? Och jag har alltid misstänkt att flashbacks egen DoÅ i själva verket är en shill. Stämmer det?

Citat:
Jag bara antar att man sprayar kemikalier även i Sverige.
Jag gissar.

Jag har sprejat kemikalier idag. Så du behöver inte gissa längre. Men jag har svårt att se kopplingen till trådens ämne... I tråden diskuterar vi om contrails i själva verket är chemtrails.

Är du lite eljest och inte riktigt begriper trådens ämne? Eller har du bara svårt att fokusera på ett ämne i taget?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-07-31 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in