2023-04-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Du måste kolla på klara dagar, börja tidigt på morgonen och se utvecklingen efter strimmorna. Gärna på landet.

Tycker mej se slöjmoln (en dimma typ) bildas relativt kvickt efter strimmorna medans det var helt klart innan.

Jag har kollat på klara dagar. Och det som är lite roligt med det hela är man delvis kan förutsäga vädret genom att spana in k-strimmor.

Om det skapas mycket strimmor (och cirrusmoln) så är det sannolikt att det är två vädersystem som möts och att vi kommer få ett väderomslag.
Citera
2023-04-28, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Jadu det får nog förbli en gåta för dig hur någon kan veta saker som andra inte vet, hur fan går det till liksom?

Jag kan inte ta ansvar för att du inte förstår en ironisk fråga, så får ställa om frågan då. Var har du hämtat all den nonsens du presenterar, varför tror du den är sann? Varför kan du inte bemöta den kritik du får för det du presenterar med evidens som inte kan ifrågasättas? Var "sprayas" det? Varför? Var finns "tankbilarna"? På vems uppdrag utförs det, och varför? Var hittade du "sanningen" om detta?
Citera
2023-04-28, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teknisklagd
Tack för alla svar jag lärde något nytt. K-strimmor kan alltså smetas ut och ligga kvar som slöjmoln vid temperaturerna i himlen. Jag kan leva med det 🙂
Glöm bort den "lärdomen" så snart som möjligt!
Slöjmoln (och alla andra moln) bildas när luftens fuktighet och temperatur är gynnsam för molnbildning. Välkänt för forskare sedan århundraden. Och för alla som är tekniskt lagda och kan tänka logiskt.
Kondensstrimmorna påverkar inte vädret, och "chemtrails" finns inte alls.
PS. Jag som är tekniskt lagd förstår ironi när jag ser den.
Citera
2023-04-28, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Jag har kollat på klara dagar. Och det som är lite roligt med det hela är man delvis kan förutsäga vädret genom att spana in k-strimmor.

Om det skapas mycket strimmor (och cirrusmoln) så är det sannolikt att det är två vädersystem som möts och att vi kommer få ett väderomslag.

Just det.
Cirrusmoln och slöjmoln bildas när ett väderomslag är på gång. Ett väderomslag som leder till att luften kyls ner och inte kan hålla lika mycket vattenånga som tidigare. Enkel, grundläggande fysik som alla borde minnas från skolan.

När det släpps ut mer vattenånga, t ex från en flygplansmotor, i den miljön, så kondenserar ångan. Den kondensstrimman kommer naturligtvis att ligga kvar länge. Luften är ju redan mättad med vattenånga.

Men det är just sådana kondensstrimmor som enstaka okunniga, obidbara dumskallar envisas tro är "chemtrails".
Citera
2023-04-28, 14:07
Medlem
styckets avatar
Citat:

Vad för väderomslag?
Hur menar du?
Citera
2023-04-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Vad för väderomslag?
Hur menar du?

Fjädermoln, slöjmoln och många contrails är ett tecken på att en varmfront närmar sig. Den varma och fuktiga luften trycks uppåt, kyls ned och passerar daggpunkten.

Jag föreslår att du själv kollar upp korrelationen mellan förekomsten av contrails och en annalkande varmfront.

Det första man märker är contrails eftersom flygplanet tillsätter vatten till luften.
Lite senare blir luften mättad av sig själv och slöjmoln börjar skapas.
Ytterligare några timmar senare så börjar man se lägre liggande cirrusmoln.
Senast redigerad av WilleGarvin 2023-04-28 kl. 15:37.
Citera
2023-04-29, 07:28
Medlem
MarkoMirketiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
M18 har du lyssnat på YT filmerna när Stensö ringer berörda myndigheter om vad flygbränsle innehåller?
isf, tycker du inte det låter som dom antingen inte vet eller mer troligt döljer nåt. Gör det.
Martin Stensö vet inte ens hur Kustbevakningens flygplan ser ut ens när hans beundrare skriver ut det i kommentarsfältet.
(FB) Martin Stensö Foliehatt och rättshaverist
Citera
2023-04-29, 09:57
Medlem
Citat:
Upplys oss gärna om faktan. Tråden är lång och det har hittills varit väldigt lite om detta "faktum".

Hur vet du det?

Och jag känner mig faktiskt ganska säker på att motorerna inte skulle fungera om bränslet var kontaminerat med en massa chemtrailsjuice.

Vilka kemikalier pratar vi om? Någon slags kolväteblanding?

Detta faktum är och har varit känt i minst 20 år.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sa-funkar-vadermanipulation-under-masterskap
Citera
2023-04-29, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Detta faktum är och har varit känt i minst 20 år.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sa-funkar-vadermanipulation-under-masterskap

Ja att man kan framkalla regn genom att bespruta regnmoln är känt.

Men det är ju knappast det tråden handlar om. Tråden handlar om strimmorna som skapas bakom helt vanliga passagerarplan är k-strimmor eller chemtrails. Tråden handlar om strimmorna som syns på en förövrigt klar himmel, tråden handlar inte om hur man kan manipulera lågt liggande regnmoln.
Citera
2023-04-29, 17:02
Medlem
Citat:
Ja att man kan framkalla regn genom att bespruta regnmoln är känt.

Men det är ju knappast det tråden handlar om. Tråden handlar om strimmorna som skapas bakom helt vanliga passagerarplan är k-strimmor eller chemtrails. Tråden handlar om strimmorna som syns på en förövrigt klar himmel, tråden handlar inte om hur man kan manipulera lågt liggande regnmoln.

okej.orkar inte leta källa just nu . men använd ögonen och gå ut och titta nästa gång så ser du själv hur "k-strimmorna" breder ut sig och gör hela himlen grå dassig,

slår aldrig fel, en klar blå himmel ... ett rutnät av chemtrails och sen är hela himlen grådassig
Citera
2023-04-29, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
okej.orkar inte leta källa just nu . men använd ögonen och gå ut och titta nästa gång så ser du själv hur "k-strimmorna" breder ut sig och gör hela himlen grå dassig,

slår aldrig fel, en klar blå himmel ... ett rutnät av chemtrails och sen är hela himlen grådassig

Använd hjärnan och sök fakta istället.
Nej de breder inte ut sig och blockerar solen. Är du på lågstadienivå likt kollegorna dina?
Citera
2023-04-29, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Använd hjärnan och sök fakta istället.
Nej de breder inte ut sig och blockerar solen. Är du på lågstadienivå likt kollegorna dina?

se efter själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in