2024-07-28, 11:14
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Kan krympa, så är det. Men jag tror inte Djurgården kommer ta 6p kommande två matcher. Men om de gör det är jag ändå inte orolig. Måste ändå säga att det är roligare när det blir lite nerv, inte kul att bara köra över alla lag i Allsvenskan.

Förvisso! Visst är det mer kul om det är spännande. Vi lever dessutom i den bästa av MFF-världar just nu. Men det finns mörka moln även i himlen. Man blir extra grinig av onödiga tapp. Men men, bara att bryta ihop och ...

Komma igen! En underbar säsong.

Hatten av för Sirius. David höll på att knäcka Goliat två gånger.
Citera
2024-07-28, 11:54
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför går EL till Allsvenska tvåan och inte Cup tvåan?

Är det inte så att det ses som en högre bedrift att komma tvåa i allsvenskan än i cupen men att vinna cupen rankas högre än att ta stora silver i allsvenskan? Känns logiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det nya systemet innebär att det bara är en liga. Så de svenska lagen kommer ju att kunna jämföras med varandra i samma tabell. Däremot kommer svenska lag inte att lottas mot varandra så de mötena får vänta till slutspelet.

Och ja, jag noterade piken mot MFF.
Nä nu vet jag inte alls vad du pratar om.
Citera
2024-07-28, 12:02
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varje tävling och kvalificering borde ju få leverera sina lag i turordning. Så om nu ettan även har en högre rankad tävling (CL) så borde man ju ta tvåan. EL är ju gamla Cupvinnarcupen. Märklig ordning!
Plats 1-3 i Allsvenskan samt cupsegraren får spela i Europa. Vinner lag 1-3 även cupen går den fjärde platsen till fyran i Allsvenskan. Att komma tvåa i cupen ger inte europaplats vilket är logiskt.
Citera
2024-07-28, 12:25
Medlem
Enterprises avatar
Intressanta matcher i eftermiddag. Trippla hemmasegrar kan förväntas, med IFE som tydligaste favoriten i min bok och HIF som den mest tveksamma (pga starkt MAIF). BKH är svårt att veta var man har,men besegra VSK hemma måste de väl ändå klara av.
Citera
2024-07-28, 14:45
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Förvisso! Visst är det mer kul om det är spännande. Vi lever dessutom i den bästa av MFF-världar just nu. Men det finns mörka moln även i himlen. Man blir extra grinig av onödiga tapp. Men men, bara att bryta ihop och ...

Komma igen! En underbar säsong.

Hatten av för Sirius. David höll på att knäcka Goliat två gånger.

Jo så känner man också, klart vi måste komma ner på jorden och vara försiktiga framöver. Håller inte att tappa massa poäng som vi gjort nu. Våra spelares moral kommer sättas på prov på tisdag. Kan vi resa oss? Finns inget annat än att gå vidare mot Klaksvik.
Citera
2024-07-28, 14:49
Medlem
OvissFramtids avatar
Måste förövrigt ta en sekund och hylla Hiljemark. Vilken effekt han haft på Elfsborg.
Det var riktigt bra för Ellos att bli av med Thelin även om han bidragit med en stabil grund för klubben. Trodde inte laget skulle lyfta på ett tag efter guldmissen ifjol men Oscar har verkligen tagit sig an uppgiften och gjort det otroligt hittills. Diggar även hans stil och den aura som han utstrålar.
Citera
2024-07-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jo så känner man också, klart vi måste komma ner på jorden och vara försiktiga framöver. Håller inte att tappa massa poäng som vi gjort nu. Våra spelares moral kommer sättas på prov på tisdag. Kan vi resa oss? Finns inget annat än att gå vidare mot Klaksvik.
Med dom ekonomiska förutsättningar MFF har gentemot andra Allsvenska lag så ska man väl jogga hem serien.
Citera
2024-07-28, 15:46
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Intressanta matcher i eftermiddag. Trippla hemmasegrar kan förväntas, med IFE som tydligaste favoriten i min bok och HIF som den mest tveksamma (pga starkt MAIF). BKH är svårt att veta var man har,men besegra VSK hemma måste de väl ändå klara av.

Jävligt B att alla börjar samtidigt.
Citera
2024-07-28, 16:22
Medlem
rotebro-hasses avatar
Jag tycker att den nya gräsmixen de kör med får allsvenskans fotbollsplaner att se mer ut som Premier League.
Citera
2024-07-28, 16:38
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Jag tycker att den nya gräsmixen de kör med får allsvenskans fotbollsplaner att se mer ut som Premier League.

Det är 100 procent plast på alla planer hos lagen som har hemmamatch idag snarare engelsk divison 8 klass på planerna således.
Citera
2024-07-28, 16:47
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Det är 100 procent plast på alla planer hos lagen som har hemmamatch idag snarare engelsk divison 8 klass på planerna således.
Där ser man. Det såg ut som äkta gräs på min LED tv
Citera
2024-07-28, 18:49
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Med dom ekonomiska förutsättningar MFF har gentemot andra Allsvenska lag så ska man väl jogga hem serien.

Så säger ni alla, men varför slutar inte DIF två varje säsong då? De är ju 2a i ekonomiligan och åkte på stryk mot AIK och Kalmar som inte är i närheten av att ha samma ekonomiska förutsättningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in