2024-03-14, 20:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Vi är sårbara om Danielson inte startar och detsamma gäller Hümmet.

Med det sagt är det helt verklighetsfrämmande för mig hur det verkar råda konsensus att DIF skulle suga i år. Precis ALLT (resultat hittills likväl som förutsättningar) ser bättre ut i år jämfört med vilket år som helst senaste fem där vi som sämst slutat fyra. Obegripligt för mig.

Varken ni eller Häcken känns intresserade av att ni låta pengarna vila på kontot. Ni kommer att värva dyrt i sommar och förstärka rejält. Så tror ni kommer att kapprusta samtidigt som vi spelar bra i Europa och tappar. Därför har jag er två som favoriter.
Citera
2024-03-14, 20:20
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ganska skört att lägga sina ägg i Hummerkorgen...

Ja, det är skört. Riktigt skört t.om. Samtidigt står det redan nu klart att han är en klar uppgradering mot samtliga nior vi haft under dessa år där vi aldrig slutat utanför plats fyra.

Så den huvudsakliga frågan kvarstår. Hur ser vi sämre ut än föregående handfull år?
Citera
2024-03-14, 20:31
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Varken ni eller Häcken känns intresserade av att ni låta pengarna vila på kontot. Ni kommer att värva dyrt i sommar och förstärka rejält. Så tror ni kommer att kapprusta samtidigt som vi spelar bra i Europa och tappar. Därför har jag er två som favoriter.

Dyrt och dyrt… Allt är relativt. Hur mycket har ni inte värvat för senaste säsonger? Sidled fick väl gå ut och lugna leden med att ni lade typ 100 mill i ett endaste sommarfönster när fans inte tyckte att man satsade…

Kommer inte hända något revolutionerande för oss i den meningen i sommar. Vi har lagt lite pengar (taha-pengar) på Bergvall, det dubbla cirka på en spännande norrman och nu senast runt tio på en spännande ung spelare från VSK. Ngn mill på Dahl och ett par Bosman som finnen, Hummern och Albin. C:a 50 för dessa kanske och då har Bergvall redan sålts för…? Japp. Så kommer det se ut även i sommar.
Citera
2024-03-14, 20:42
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Dyrt och dyrt… Allt är relativt. Hur mycket har ni inte värvat för senaste säsonger? Sidled fick väl gå ut och lugna leden med att ni lade typ 100 mill i ett endaste sommarfönster när fans inte tyckte att man satsade…

Kommer inte hända något revolutionerande för oss i den meningen i sommar. Vi har lagt lite pengar (taha-pengar) på Bergvall, det dubbla cirka på en spännande norrman och nu senast runt tio på en spännande ung spelare från VSK. Ngn mill på Dahl och ett par Bosman som finnen, Hummern och Albin. C:a 50 för dessa kanske och då har Bergvall redan sålts för…? Japp. Så kommer det se ut även i sommar.

Ja, vi bränner också, men nu tror jag bara det blir för att ersätta spelare som sticker. Vår trupp är full annars.

Ni och Häcken verkar vara beredda att öppna plånboken mer nu. Jag tror det blir kapprustning i sommar och vi sitter lite mer stilla i båten.
Citera
2024-03-14, 20:47
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ja, vi bränner också, men nu tror jag bara det blir för att ersätta spelare som sticker. Vår trupp är full annars.

Ni och Häcken verkar vara beredda att öppna plånboken mer nu. Jag tror det blir kapprustning i sommar och vi sitter lite mer stilla i båten.
Vad är det dom hämtat in som kittlar pungkulorna förutom Gulliksen? Jag tycker deras transfers har varit ganska tama hitills.
Citera
2024-03-14, 20:57
Medlem
Londons avatar
Citat:

Delar inte den tron öht. I utgångspunkt kanske dessvärre men är samtidigt betydligt lugnare i just detta nu med tanke på vilka vi redan plockat in.

Gulliksen. Spännande Japan bakom Dahl, VSK-talang efter Bergvall (vem av honom och Gulliksen som tar tian versus ytter återstår att se). Glade dansken. Förmodligen en offensiv spelare in redan under våren.

Det är nivån du kan förvänta dig att finna från oss. Hur långt det räcker återstår att se men att vi skulle spränga banken i sommar är mindre sannolikt än att Musa vinner Ballon D’Or.
Citera
2024-03-14, 21:05
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vad är det dom hämtat in som kittlar pungkulorna förutom Gulliksen? Jag tycker deras transfers har varit ganska tama hitills.

Är Finnen bättre än Gracia? Är Dansken ett spännande alternativ till Piotr? Är Hummern bättre än Kalle-Kula? Är nämnde Gulliksen bättre än… vem ska vi välja? Är Albin bättre än Mange, Schüller eller Sabo? Oklart kanske men konkurrenterna är fortfarande kvar. Är Leachen bättre än Finndell och tidigare nämnda? Är Malcom bättre än Vaiho 2023? Det sista tar emot men förmodligen ja va?

Är DIF 2024 bättre än 2023? Tveklöst. Redan nu. Den största förändringen är dock spelsystem som förändras när vi inte spelar tre defensiva mittfältare i ett 4-3-3.
Citera
2024-03-14, 21:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Enligt tidningsuppgifter betalar de över 10 miljoner för en spelare som enbart presterat i Superettan. Det tycker jag är ett tecken på att priserna går upp när man har pengar samt att Djurgården är beredda att betala högre transfersummor.

Citat:
Delar inte den tron öht. I utgångspunkt kanske dessvärre men är samtidigt betydligt lugnare i just detta nu med tanke på vilka vi redan plockat in.

Gulliksen. Spännande Japan bakom Dahl, VSK-talang efter Bergvall (vem av honom och Gulliksen som tar tian versus ytter återstår att se). Glade dansken. Förmodligen en offensiv spelare in redan under våren.

Det är nivån du kan förvänta dig att finna från oss. Hur långt det räcker återstår att se men att vi skulle spränga banken i sommar är mindre sannolikt än att Musa vinner Ballon D’Or.

Läs svaret ovan. Jag tycker det är att gå upp en nivå i vad man är beredd att betala för att förstärka truppen.
Senast redigerad av mishima 2024-03-14 kl. 21:16.
Citera
2024-03-14, 21:17
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Henke Berggren är fruktansvärt snål.

Förstår inte hur du kan ha missat det?
Citera
2024-03-14, 21:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Henke Berggren är fruktansvärt snål.

Förstår inte hur du kan ha missat det?

Är inte Gulliksen nytt transferrekord för er? Känns inte så snålt att betala över tio miljoner för Åslund, om det nu stämmer.

Den Henrik Berggren jag känner till är sångaren i Broder Daniel.
Citera
2024-03-14, 21:33
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Är Finnen bättre än Gracia? Är Dansken ett spännande alternativ till Piotr? Är Hummern bättre än Kalle-Kula? Är nämnde Gulliksen bättre än… vem ska vi välja? Är Albin bättre än Mange, Schüller eller Sabo? Oklart kanske men konkurrenterna är fortfarande kvar. Är Leachen bättre än Finndell och tidigare nämnda? Är Malcom bättre än Vaiho 2023? Det sista tar emot men förmodligen ja va?

Är DIF 2024 bättre än 2023? Tveklöst. Redan nu. Den största förändringen är dock spelsystem som förändras när vi inte spelar tre defensiva mittfältare i ett 4-3-3.
Är finnen bättre än stollen som fick tangolektion av Pittas? Får väl hoppas det. Är Therkildsen bättre än Mr 0+1 på två säsonger? Att jämföra någon med 2023-24 Mange är ju bara can crushing. Albin och Schüller är ju liknande profil, dvs benen är puts väck sen ett tag tillbaka. Sabovic verkar ju ändå skön SLH är väl mest hypad pga polarna han har på dobb eller? Vaiho stod ju för en riktig tavla när han skulle rädda Besaras småkukspanenka. Återkommer till Malcom när han fått matchas mot de stora grabbarna och inte bara skitgäng.
Puh så färdighatat
Citera
2024-03-14, 21:40
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Är finnen bättre än stollen som fick tangolektion av Pittas? Får väl hoppas det. Är Therkildsen bättre än Mr 0+1 på två säsonger? Att jämföra någon med 2023-24 Mange är ju bara can crushing. Albin och Schüller är ju liknande profil, dvs benen är puts väck sen ett tag tillbaka. Sabovic verkar ju ändå skön SLH är väl mest hypad pga polarna han har på dobb eller? Vaiho stod ju för en riktig tavla när han skulle rädda Besaras småkukspanenka. Återkommer till Malcom när han fått matchas mot de stora grabbarna och inte bara skitgäng.
Puh så färdighatat

Ja, du framför min poäng i ditt ”hat”

Även om vi inte har plockat in Mbappe så har vi förstärkt på samtliga svagheter som du nämner. Det viktigaste är dock, än en gång dessvärre, att allsvenskans MVP 2021 inte kommer starta. Det är också främsta anledning till att vi nu skapar 20-25 målchanser mot samma lag som vi i fjol hade skapat 4-5 mot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in