2024-07-28, 09:33
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Djurgården har två matcher mindre spelade, så ledningen kan krympa till 1 poäng?

Hur många gånger ska Rydström tillåtas haverera egentligen?

Berg tror jag kan bli nyttig, men Rosengren kommer mest bara fel in för tillfället.

Makolli gick bort sig en gång. Är det inte zonförsvar?

AC, Vecchia, Busanello och även Ali verkar vara 60-minutersspelare.

Vore viktigare att ha ett lag än en massa pengar på hög.

På plussidan: Nanasi, Ali så länge han orkade, Ponne och Zätterström. Fint inhopp av MO.

Det räcker med en oprövad ungtupp på plan första 60.

Hur kan de skakiga resultaten på sistone ha stigit MFF åt huvudet?

Till och med jag hade sannolikt kunnat sätta ett stabilare lag på banan.

Sirius simulerade skador och kramp till höger och vänster. Alla var halta och lytta.

När det väl var en som blev allvarligt skadad räckte domaren upp ett gult för maskning.

Kan krympa, så är det. Men jag tror inte Djurgården kommer ta 6p kommande två matcher. Men om de gör det är jag ändå inte orolig. Måste ändå säga att det är roligare när det blir lite nerv, inte kul att bara köra över alla lag i Allsvenskan.
Citera
2024-07-28, 09:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
På tal om europaspel. Hur blir det med det nya formatet när vi förmodligen får 4 svenska lag i ECL:s ligaspel? Kan lag från samma land hamna i samma liga?

Fråga inte mig.
Citera
2024-07-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Så här är det:
1 kval CL
2-3 kval ECL
cup kval EL

MFF vann cupen och var redan klara för CL alltså gick EL platsen till allsvenska tvåan Elfsborg.
Varför går EL till Allsvenska tvåan och inte Cup tvåan?
Citera
2024-07-28, 09:47
Medlem
Jag tycker vi var riktigt bra i 60-70 minuter i båda matcherna, och hade bra matchplaner. Att MFF dominerar sista halvtimmarna är svårt att komma runt då dom har en helt annan bänk att tillgå, men vi gjorde läxan från första matchen och var hjälpta av underlaget att stänga bättre. Kanske är MFF:s usp just att ha både IKT och Botheim inne samtidigt, två extremt starka centrala anfallare inne samtidigt är svårt att stå emot när man tröttnar. Att få möta två riktigt kvicka yttrar som Nanasi och Taha är det fler lag som har.
Citera
2024-07-28, 09:49
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
På tal om europaspel. Hur blir det med det nya formatet när vi förmodligen får 4 svenska lag i ECL:s ligaspel? Kan lag från samma land hamna i samma liga?

Nej det kan inte bli lag från samma land i ett gruppspel. Aldrig hört talas om och när jag googlade stod det att det inte är enligt reglerna.
Citera
2024-07-28, 10:18
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Nej det kan inte bli lag från samma land i ett gruppspel. Aldrig hört talas om och när jag googlade stod det att det inte är enligt reglerna.

Jo, alla lag kommer nu hamna i samma grupp. Däremot kommer nog fortfarande svenska lag inte att kunna mötas i gruppspelet. Man möter 8 lag ur en grupp på 36 lag, två från varje seedningsgrupp. I ECL tror jag det är 6 lag av 32 man möter.
Häcken och Djurgården kan t ex mycket väl båda gå till gruppspel och då tävla mot varandra i samma tabell men de möter kanske helt olika lag, eller samma, eller delvis samma. De möter dock inte varandra.
Citera
2024-07-28, 10:19
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Förklara istället hur vi ska åka ut när vi har en 4-5 sämre lag under oss?
1-2...?
Citera
2024-07-28, 10:26
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
1-2...?

Säger du det så
Citera
2024-07-28, 10:27
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Jo, alla lag kommer nu hamna i samma grupp. Däremot kommer nog fortfarande svenska lag inte att kunna mötas i gruppspelet. Man möter 8 lag ur en grupp på 36 lag, två från varje seedningsgrupp. I ECL tror jag det är 6 lag av 32 man möter.
Häcken och Djurgården kan t ex mycket väl båda gå till gruppspel och då tävla mot varandra i samma tabell men de möter kanske helt olika lag, eller samma, eller delvis samma. De möter dock inte varandra.

Jag är en idiot har helt glömt att dom ändrat systemet men tack för info
Citera
2024-07-28, 10:33
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Det nya systemet innebär att det bara är en liga. Så de svenska lagen kommer ju att kunna jämföras med varandra i samma tabell. Däremot kommer svenska lag inte att lottas mot varandra så de mötena får vänta till slutspelet.

Och ja, jag noterade piken mot MFF.
Citera
2024-07-28, 10:39
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför går EL till Allsvenska tvåan och inte Cup tvåan?
Vet ej. Jag kanske minns fel men har för mig att England under en period hade så att FA-cup-tvåan gick till europa om vinnaren redan var klar. Vet inte om det är så att det är upp till det nationella förbundet att avgöra såna här frågor eller om UEFA har satt nån regel. Nån annan kanske vet.
Citera
2024-07-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vet ej. Jag kanske minns fel men har för mig att England under en period hade så att FA-cup-tvåan gick till europa om vinnaren redan var klar. Vet inte om det är så att det är upp till det nationella förbundet att avgöra såna här frågor eller om UEFA har satt nån regel. Nån annan kanske vet.
Varje tävling och kvalificering borde ju få leverera sina lag i turordning. Så om nu ettan även har en högre rankad tävling (CL) så borde man ju ta tvåan. EL är ju gamla Cupvinnarcupen. Märklig ordning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in