[quote=Linkish90|89010848]
Citat:
Ursprungligen postat av
Scoutsin
.
Det finns inga tecken eller något annat som tyder på att flickan skulle vara misshandlad eller utnyttjad av sin pappa. Det är bara nys ifrån personer här inne som vill smutskasta just honom så mycket de kan.
Det är ganska vanligt att utåtagagerande finns med i anamnesen hos en del personer med allvarligare diagnoser på autismspektrum. I det här fallet har det också beskrivits som att flickan har en utvecklingspåverkan också och att hon beskrivs som att i vissa avseenden har en metal kapacitet på en nivå som kan återfinnas hos ett betydligt yngre barn. (Jag har ingen egen kännedom om flickans anamnes men det är de saker som framkommit främst ifrån familjens beskrivningar av henne).
/QUOTE]
För att inte känna personer så är du ju väldigt duktig på att påpeka att ingenting har hänt? Jag vill gärna veta vad du grundar det här på och i så fall att du lägger ut fakta.
Tror du på riktigt att familjen hade gått ut med att fadern antastar sin dotter om så vore fallet? Då har du nog missat att incest är väldigt brottsligt. Sen blir det förvirrande när du om och om igen skriver "flickan" har dom ännu en avkomma? Eftersom att ordet flicka är upp till 18 års ålder. Efter der är man vuxen och den här tråden handlar inte om ett barn så vem är det du pratar om?
Sen tycker jag att du ska kolla upp lite forskning på hur någon som blir utsatt för övergrepp reagerar. Har du frågat A själv om hon har blivit utsatt eller inte? Eftersom att du är så säker på din sak?
Flickan kallar jag för flicka eftersom hon är svårt autistisk och har en intellektuell funktionsnedsättning också som gör att hon av föräldrarna och andra aktörer som uttalat sig beskrivs som att hon har en fyraårings intellektuella kapacitet. Hon är också satt under förvaltning vilket innebär att samhället anser att hon inte kan sörja för sig själv som en vuxen person. Därav är det mest korrekt att beskriva henne som en flicka.
Vad gäller att folk på ett sånt här forum tycker att det är ok att tycka att folk är pedofiler eller liknande utan att ha något som helst belägg för det eller kunna leda det i bevis, så blir det kanske lite förmätet att avkräva någon annan bevis för något.
Nu har jag dock aldrig uttryckt mig i termer av vetskap eller bevis. Utan uttrycker hela tiden mig i termer av sannolikheter och osannolikheter och anger för det mesta också vad jag baserar det på.
Och i realiteten är det också så att bara för att någon vill att något ska vara på ett visst sätt och blir det inte mer verkligt för det… det betyder bara att man tycker om att bada i sina egna fantasier.
Jag uttrycker bara en mer nyanserad bild av en verklighet som ingen här i nuläget vet något om. Allra minst du, sannolikt…
Men ingen tvingar dig att ta del av det jag skriver så scroll on…