2024-07-27, 23:13
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Enda ärende på Pappa. Hos tingsrätten Uppsala är ärendet gällande förvaltareskapet på Amanda

Är det när han blev tillförordnad som förvaltare eller är det nåt nyare, att han ska fråntas förvaltarskapet? (vilket jag ju tycker)
Citera
2024-07-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Är det när han blev tillförordnad som förvaltare eller är det nåt nyare, att han ska fråntas förvaltarskapet? (vilket jag ju tycker)

Det gamla från 2018 att han blev förvaltare åt henne
Citera
2024-07-27, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Han finns ej på lexbase..

Det går ju tydligen att ta bort. Plus att det försvinner.
Såna här personer brukar inte gå genom livet utan att ha ställt till med jävelskap tidigare.
Citera
2024-07-27, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Det går ju tydligen att ta bort. Plus att det försvinner.
Såna här personer brukar inte gå genom livet utan att ha ställt till med jävelskap tidigare.

wtf är det sant? då suger ju lexbase… sånt borde vara permanent…
Citera
2024-07-27, 23:20
Medlem
Hela den där familjen ägnar åt Stasi-fasoner i gruppen.
Citera
2024-07-27, 23:21
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
A. är hans allt.
Frun säger inte halv sju. När PÖ klampar i klaveret då rycker farfar in.

Han förminskar As problematik till en början. Tills saker kommer fram med tiden. Då är många skepp redan förstörda och man börjar om i andra delar. Anklagar nån annan är vanligt.

Hon har en ganska lång lista på oförutsedda händelser och där arbetsmiljön vara förfärlig.
Därav personalomsättningen som alltid varit högre än normalt.

Mamman kan nästan hållas utanför det här är min uppfattning.

Han är manupulativ och narcissist. Inte jättebegåvad vid samtal som är generell allmänbildning. Det kanske du märkt medialt och kroppspråk hur han beter sig. En liten krake.

Citat:
Finns inte på världskartan att PÖ ska vara anställd som assistent!

Han har pengar! Vårdbehovet får någon annan göra. Eller köpa lycka till A.

Han är "bara" pappa.
.

Citat:
Ja, han har en personlighetsstörning av högre grad.

Hur vanligt är det själv att installera övervakningskameror? Men det kanske undgått flera i den här tråden. Det är hans kontroll som tippas över. Samt att A är hans allt. Skulle något hända med assistenterna finns det på film.

Var lika på tidigare boendet (LSS) med hans kravbild och kontroll.

Finns underlag att begära ut för den som vill.

Tack för alla dina inlägg. Du som är insatt och skrev att A är hans "allt", kan du utveckla? Han har ju ytterligare en dotter och fru, familjemedlemmar etc.
Citera
2024-07-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Det är väldigt mycket fokus på pappan P och hans förehavanden i tråden. Må så vara att han är den drivande och dominanta av parterna men mamma C är helt av samma empatilösa skrot och korn. Båda undanröjer de inrapporterade avvikelser; båda har de gemensamt och i samförstånd anskaffat ett värnlöst djur för att stävja den våldsamma knivhotande vuxna dotterns raseriutbrott trots att de själva flydde fältet så fort hon kom hem från lss-boendet.

Dock är hon något mer förslagen; jag tolkar sms:et till personalgruppen som att hon försöker skademinimera P:s uttalande. Hon vet att P är kåt på försäkringspengarna och uppmärksamheten och har varit helt nöjd med att låta honom bära hundhuvudet för allt. Jag hoppas att hon inte lyckas med det.

Det är ju för PÖ synts överallt. Frun åkte ju bort direkt på morgonen om jag läst rätt. Hon uppträder inte någonstans så därför glöms hon kanske bort. Lite mer info om hennes del i detta hade kanske varit bra?
Citera
2024-07-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Kommer jag givetvis inte kunna svara på, då jag varken sett boendet, träffat personalen eller A själv.

Men det finns ett bra stöd för assistanshundar i forskningen, så bättre hade det antagligen gått.

Så hundar ska ersätta personalen? Det är det som är problemet i det stora hela här.

Essie var inte till nån hjälp heller uppenbart, tyvärr. Därför har situationen uppstått till stor del.

Du verkar ha en skev bild, men det är sen gammalt. Det är inte alls självklart att man ens får ta in djur på boenden. Då det är kommunal verksamhet och det kan påverka anställningar.
En komplett personal som man behöver tacka nej till pga pälsdjursallergi. Det ska vara tillgängligt för alla att kunna arbeta inom kommunal verksamhet. Så ditt argument faller tidigt.

Gör ett nytt försök.
Citera
2024-07-27, 23:26
Medlem
Citat:
men usch, hur får man reda på om någon begått något? begära dom gällande privatperson från hovrätt/tingsrätt/domstolen?

Begär registerutdraget med alla mål på personen med personnummer och namn från tingsrätten
Citera
2024-07-27, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Begär registerutdraget med alla mål på personen med personnummer och namn från tingsrätten

problemet är väl att man inte får vara anonym… eller mutar för att ta reda på vem som begärt ut..
Citera
2024-07-27, 23:27
Medlem
Citat:
men usch, hur får man reda på om någon begått något? begära dom gällande privatperson från hovrätt/tingsrätt/domstolen?

Jag vet faktiskt inte… Nån annan kan nog svara på det.
Citera
2024-07-27, 23:28
Medlem
Citat:
problemet är väl att man inte får vara anonym… eller mutar för att ta reda på vem som begärt ut..

Går utmärkt att mejla anonym begäran, man får vara det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in